Öt éve a legmagasabb a ZEW németországi és euróövezeti konjunktúraindexe
Öt éve a legmagasabb értéket érte el májusban a ZEW gazdaságkutató intézet konjunkturális várakozásokat számszerűsítő indexe Németországban és az euróövezetben a felmérés kedden publikált eredménye szerint.
A ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH) gazdaságkutató intézet németországi konjunktúraindexe májusban már a második egymást követő alkalommal javult, az áprilisihoz képest 22,8 ponttal 51,0 pontra emelkedett, ami 2015 áprilisa óta a legmagasabb elért érték.
Az aktuális gazdasági kondíciók megítélése viszont 2,0 ponttal mínusz 93,5 pontra csökkent a felmérésbe bevont szakértők körében.
A ZEW májusi konjunktúraindexek az euróövezetre vonatkozóan az előző havihoz képest 20,8 ponttal 46,0 pontra, közel öt éve, 2015 augusztusa óta a legmagasabbra emelkedett.
Az aktuális helyzet megítélése az euróövezetben is romlott, a mutató 1,1 ponttal mínusz 95,0 pontra csökkent.
Achim Wambach, a ZEW elnöke szerint a felmérés alapján megállapítható, hogy erősödik a meggyőződés a gazdasági szereplők körében a nyár közepén várható trendfordulattal kapcsolatban. A negyedik negyedévre pedig már növekedést várnak a megkérdezett pénzügyi és gazdasági szakértők. A helyreállási folyamat azonban viszonylag lassú lesz, a 2019-es szintet 2022-re éri csak el a gazdasági teljesítmény – mutatott rá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Fokozódó feszültségek között lavíroznak a hazai cégek
Az euroövezet átlagos inflációja 2,5% körül van, míg a bérnövekedés…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >