Öt év alatt 22 McCafé
A kávézópiac legnagyobb hazai szereplője további dinamikus bővülést tervez, és nem bocsátkozik találgatásokba új versenytársak megjelenésével kapcsolatban.
Az Egyesült Államokban a vállalat év elején jelentette be, hogy közel tizennégyezer McDonald’s-ban lesznek kávézók, addig a kávéházi hagyományaira méltán büszke Magyarország a bevezetésben úttörő szerepet játszott. A hazai első McCafé különlegessége az, hogy 2003-ban a világon hatodikként, Közép-Európában pedig elsőként nyitotta meg kapuit. A McCafé kávézók rendszerint a McDonald’s éttermeken belül – ún. shop-in-shop rendszerben – találhatók, azonban a tavalyi hat shop nyitását követően a kávézólánc üzleti sikere indokolttá tette a McCafé önállósodását. Ezért a 22. hazai kávézót a McDonald’s étteremtől függetlenül nyitotta meg a vállalat az Arena Plazaban.
A magyarországi McCafék árbevétele és vendégszáma dinamikusan nőtt a hazai piacra lépés óta; a szolgáltatások új vendégkört vonzottak az éttermekbe is. Azokban az éttermekben, ahol kávézó is működik, tavaly a vendégforgalom 12 százalékát adták a kávéra, süteményre betérők. A kávézók közel 12 tonna kávét használtak fel a tavalyi évben, 12-szer annyit, mint az első nyitás évében. Az elmúlt 5 évben közel 3 millió csésze kávét fogyasztottak el a McCafé vendégei. A gyorsétterem lánc 2008-ban legalább 5 új egység nyitását tervezi, és arra számít, hogy a kávézói forgalmának növekedése idén a tavalyi 25%-os növekedést is meghaladja majd.
A McDonald’s védjegyének számító gyors és barátságos kiszolgálás mellett a McCafé-ban a kávéházi miliőre jellemző szolgáltatás és kínálat várja a kávézás kedvelőit. A McDonald's éttermek és a McCafé pultja külön helyezkednek el, így a kávézó lassabb tempója nem befolyásolja, így nem is lassítja az éttermi kiszolgálást. A McCafé-ban magas minőségű, Arabica típusú, frissen őrölt babkávéból készült hagyományos és különleges kávékészítményeket, édes és sós sütemények széles választékát kínálják. Az állandó választék mellett a McCafé-k szezonális ajánlatokkal – nyaranta jeges kávéval és frappéval, télen forró italkülönlegességekkel – csábítják a vendégeket.
„A hagyományok mellett a felkészült személyzetnek, a gondosan kialakított légkörnek, a megfizethető áraknak, és nem utolsó sorban a helyi ízléshez igazodó minőségi és széles termékválasztékot értékelő, szerető magyar közönségnek köszönhető, hogy a McCafé koncepció itthon is kedvelt és sikeres kávézólánccá vált.” – magyarázta Radek Janalík a kávézólánc diadalmenetének okait.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Már 25 éve támogatja a növényvédelmet a nyírségi agrovállalat
25. születésnapját ünnepli idén a Nyír-Chem Kft., a Szabolcs Szatmár-Bereg…
Tovább olvasom >Ügyfélszolgálati központot nyitott a Fressnapf-csoport Pécsen
Ügyfélszolgálati központot nyitott Pécsen a hobbiállat-eledelek és -felszerelések forgalmazásával foglalkozó…
Tovább olvasom >A DHL duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a Hungaroringre, a Forma 1®-es hétvégére
A DHL és a Forma-1® már Mogyoródon van, a július…
Tovább olvasom >