Őszi nagytakarítás (2. rész)
A nyár végével a háziasszonyok az őszi nagytakarításra
készülnek. Miben más az őszi, mint a tavaszi nagytakarítás, és mire kell ősszel kiemelten figyelni? A termékgyártók mivel készülnek erre a szezonra? Ezekre a kérdésekre keressük a választ kétrészes cikkünkben a téma szakértőivel.
Az Unilever kutatásai alapján kiderül, hogy manapság a tisztaság ugyan fontos szerepet játszik a fogyasztók életében, de nem akkorát, mint 20-30 évvel ezelőtt, és a takarításra szánt idő folyamatosan csökken. Ma a kényelem, a gyorsaság és a hatékonyság a kulcsszavak, amelyekhez a gyártóknak is alkalmazkodniuk kell, ezért igyekeznek olyan innovációkkal előrukkolni, amelynél a hatékonyság és a kényelem még jobban előtérbe kerül.
Így az Unilever is folyamatosan arra törekszik, hogy a háziasszonyok számára olyan termékeket kínáljon, amelyekkel minél gyorsabban és egyszerűbben elvégezhető a takarítás. Például a megújult Domestos fertőtlenítő az új Hygiene Molecules összetevőivel még hosszabban tapad meg a WC falán az öblítés után, ezáltal tovább pusztítja a WC-ben a kórokozókat, mint korábban. Idén nyár elején pedig megújult a Cif súroló is, amelynek köszönhetően új, modernebb, ergonomikus flakonba került át a termék. Ráadásul augusztusban új, izgalmas virágillattal is bővül a termékskála.
Hasonló indíttatásból a Vileda folyamatosan új, innovatív termékekkel jelenik meg a piacon. Ezek a termékek általában arra hivatottak, hogy a takarítási folyamatot leegyszerűsítsék, könnyítsék a háziasszony munkáját.
– Szivacsok, törlőkendők és kesztyűk kategóriájában is „születtek” idén új termékek, de amiket igazán szeretnék kiemelni, az két padlóápoló termék, az Easy Wring felmosószett és az idei év nagy újdonsága: a Virobi takarítórobot – mutatja be a Vileda innovációit Oláh Edit, a Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. (Vileda) Shopper Marketing Managere.
Az Easy Wring felmosószett egy speciális, lábbal hajtható csavarókosárral felszerelt vödör és hozzá való felmosó, amely a háziasszonyok nagy segítsége a gyors és könnyed takarításban. Mop és laposfelmosó változatban is kapható.
A Virobi takarítórobot pedig egy gombnyomás segítségével felszedi a padlóról a port, állatszőrt, piszkot. 30 és 120 perces takarítóprogrammal rendelkezik. És mindez elérhető áron, annak érdekében, hogy minél több háziasszony segítségére lehessen.
Univerzális megoldások
Egy átlagos háztartásban az úgynevezett „alap” tisztítószerek, mint például a mosogatószer és a fertőtlenítő, szinte mindig megtalálhatóak. Az Unilever portfóliójával ezt a fogyasztói igényt is lefedi, a Domestos például már a kategóriája ikonjává vált a fertőtlenítőpiacon.
A Henkel is kiemelt figyelmet szentel mosogatószer-családja folyamatos megújításának. Az idei őszi nagytakarítási szezonra a Pur 3xAction Lemon termékkel készülnek, amelyben megemelték az aktív hatóanyag szintjét.
– A termék még hatékonyabb lett a makacs, ráégett szennyeződések ellen. Emellett olyan formulát tartalmaz, mely 50 százalékkal sűrűbb, mint korábban, ezáltal hosszabb ideig marad a szivacson – sorolja a termékelőnyöket Sárközi Marcell brand manager, a fogyasztói tesztekre hivatkozva. Az új Pur 3x Action sűrűbb és erősebb formulája nagyon népszerű. Az új formulát ‘jó’-nak értékelték minden területen, de kivételesen magasra értékelték a ráégett foltok eltávolításának hatékonysága miatt.
Nem csak a mosogatószereket használják a háziasszonyok multifunkcionális célzattal: a nagyfelület-tisztítókat és fertőtlenítőszereket is sokrétűen alkalmazzák.
– Egyszerűbb egyfajta készítményt hazavinni, amivel aztán kint is, bent is mindent tisztára sikálhatunk. Mosáshoz, tisztításhoz és fertőtlenítéshez is tökéletes a Clorox termék, s a legtöbb felületen alkalmazható – jelenti ki Kürti Viktória, a DunaPro brand managere.
A Clorox Fertőtlenítő törlőkendő használatával pedig egyszerűen, gyorsan és kényelmesen varázsolhatnak a háziasszonyok tisztaságot otthonukban.
Az EVM szakemberei úgy látják, hogy a fogyasztók az árérzékenység mellett tudatosabbak is lettek, így fokozódott a kereslet a tradicionális, kedvező árú, ugyanakkor hatékony általános termékek iránt. Ezt figyelembe véve az Ultra mosogatóport 1 kg-os, gazdaságos kiszerelésben vezetik be ősszel.
A mellékhelyiségek tisztítására ugyanakkor sokan speciális megoldást keresnek.
– Ezért további két új termékkel készülünk az őszi–téli szezonra; a Szavo WC-tisztító termékek körét bővítjük.
A Szavo WC Levendula mellett az innovatív, klórmentes WC-tisztítószer, a Szavo WC Ocean fertőtlenítőszer is piacra kerül – mondja Rudolf Renáta, az EVM Zrt. brand managere.
A takarítóeszközök esetében a Viledánál elsősorban a beltéri nagytakarításra szakosodott termékeket találják meg
a fogyasztók. Kültéri partvist és nagyméretű szemeteszsákot is kínálnak, amelynek nagy hasznát vehetik a háziasszonyok az őszi rendrakásnál, a nyári holmik elcsomagolásánál és a szemét összegyűjtésénél is.
Kommunikáció és edukáció
Az Unilever tapasztalata szerint a vásárlók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az ár-érték alapú gondolkodásmódra, tisztítószer-vásárlás során, a polcok előtt állva összevetik a termékek egységre vetített árait. Emiatt ebben a kategóriában nagyon fontosak a promóciók, újságos megjelenések, illetve a másodlagos
kihelyezések is nagymértékben befolyásolják a promóció sikerességét.
Az őszi nagytakarításra ezért az Unilever – az elmúlt évekhez hasonlóan – látványos kihelyezésekkel, árakciókkal és tailor-made promóciókkal készül.
– Véleményünk szerint a tisztítószerek választásánál nagyon fontos az ajánlás. A háziasszonyok bátrabban próbálják ki azokat a tisztítószereket, ami már egy ismerősüknek bevált. Ezért elmondható, hogy a szájmarketing szerepe kimagasló ebben a termékkörben – hangsúlyozza Rabóczki Renáta.
A tévé, nyomtatott sajtó és az online felületek együttes használatát igen hatékonynak találja az EVM. Az őszi–téli időszakban tv-kampánnyal is támogatják például a Szavo penész elleni szer terméket.
– Az online hirdetési lehetőségeket is egyre szívesebben alkalmazzuk, legyen szó bannerről vagy közösségi médiáról. Mind vállalatunk, mind márkáink honlapjait folyamatosan fejlesztjük, hogy a fogyasztói igényeknek megfeleljünk; weboldalaink informatívak és könnyen áttekinthetők – hangsúlyozza Rudolf Renáta.
Az árakcióik ideje alatt jelentős forgalomnövekedés a jellemző az Ultra és
a Szavo cikkeknél egyaránt.
A fogyasztói igények kielégítéséért igyekszenek minél több meghirdetett árakciót tartani. Kiemelten fontos figyelmet kap, hogy a hipermarketeken, szupermarketeken, drogériákon kívül
a tradicionális üzletláncok boltjaiban is folyamatos árakciókkal legyenek jelen legnépszerűbb termékeikkel, így a vidéken élő vásárlóikat is kedvező ajánlatokkal érjék el.
Ugyanakkor érzékelik azt is, hogyha
a termék vásárlása valamilyen nagyobb nyereménnyel járhat, akkor szívesebben veszik le a polcról a vásárlók.
Az edukációra is számos példa van a piacon. A Domestos márka baba-mama programja – ingyenes termékmintával és edukációs anyagokkal – például megmutatja, hogy mit kell tenni a helyes higiénia megteremtéséhez, ha újszülött érkezik a családba.
A Clorox forgalmazója, a DunaPro is nagyon fontosnak tartja annak bemutatását, hogy miért és hogyan kell fertőtleníteni a háztartásokban. Edukációs programjukat ezért töretlenül folytatják a magyar piacon.
– A Vileda újdonságai tekintetében is fontos az edukáció, hiszen a használatukat meg kell „tanítani” a fogyasztónak. Ehhez internetes megjelenéseket, bolti bemutatókat, pr-cikkeket alkalmazunk – fűzi tovább a gondolatot Oláh Edit.
Az év folyamán a jól ismert, hagyományos kategóriákban elsősorban azokat az eladáshelyi, vásárlásösztönző aktivitásokat részesítik előnyben, amelyek azonnali forgalomnövekedést tudnak generálni, így az eladáshelyi kommunikációra fókuszálnak. Tapasztalataik szerint legsikeresebb a másodkihelyezéssel kombinált árakció. Nagyon népszerűek az összecsomagolások is, amikor egy terméket ajándékba kap a vásárló (pl. 2+1 akció). A Vileda idén ősszel is aktívan részt vesz az őszi nagytakarítási promóciókban, amelyekre árakciókkal, gondolavéges kihelyezésekkel és látványos raklapszigetekkel készül.
Kátai I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >