Őszi nagytakarítás (2. rész)
A nyár végével a háziasszonyok az őszi nagytakarításra
készülnek. Miben más az őszi, mint a tavaszi nagytakarítás, és mire kell ősszel kiemelten figyelni? A termékgyártók mivel készülnek erre a szezonra? Ezekre a kérdésekre keressük a választ kétrészes cikkünkben a téma szakértőivel.
Az Unilever kutatásai alapján kiderül, hogy manapság a tisztaság ugyan fontos szerepet játszik a fogyasztók életében, de nem akkorát, mint 20-30 évvel ezelőtt, és a takarításra szánt idő folyamatosan csökken. Ma a kényelem, a gyorsaság és a hatékonyság a kulcsszavak, amelyekhez a gyártóknak is alkalmazkodniuk kell, ezért igyekeznek olyan innovációkkal előrukkolni, amelynél a hatékonyság és a kényelem még jobban előtérbe kerül.
Így az Unilever is folyamatosan arra törekszik, hogy a háziasszonyok számára olyan termékeket kínáljon, amelyekkel minél gyorsabban és egyszerűbben elvégezhető a takarítás. Például a megújult Domestos fertőtlenítő az új Hygiene Molecules összetevőivel még hosszabban tapad meg a WC falán az öblítés után, ezáltal tovább pusztítja a WC-ben a kórokozókat, mint korábban. Idén nyár elején pedig megújult a Cif súroló is, amelynek köszönhetően új, modernebb, ergonomikus flakonba került át a termék. Ráadásul augusztusban új, izgalmas virágillattal is bővül a termékskála.
Hasonló indíttatásból a Vileda folyamatosan új, innovatív termékekkel jelenik meg a piacon. Ezek a termékek általában arra hivatottak, hogy a takarítási folyamatot leegyszerűsítsék, könnyítsék a háziasszony munkáját.
– Szivacsok, törlőkendők és kesztyűk kategóriájában is „születtek” idén új termékek, de amiket igazán szeretnék kiemelni, az két padlóápoló termék, az Easy Wring felmosószett és az idei év nagy újdonsága: a Virobi takarítórobot – mutatja be a Vileda innovációit Oláh Edit, a Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. (Vileda) Shopper Marketing Managere.
Az Easy Wring felmosószett egy speciális, lábbal hajtható csavarókosárral felszerelt vödör és hozzá való felmosó, amely a háziasszonyok nagy segítsége a gyors és könnyed takarításban. Mop és laposfelmosó változatban is kapható.
A Virobi takarítórobot pedig egy gombnyomás segítségével felszedi a padlóról a port, állatszőrt, piszkot. 30 és 120 perces takarítóprogrammal rendelkezik. És mindez elérhető áron, annak érdekében, hogy minél több háziasszony segítségére lehessen.
Univerzális megoldások
Egy átlagos háztartásban az úgynevezett „alap” tisztítószerek, mint például a mosogatószer és a fertőtlenítő, szinte mindig megtalálhatóak. Az Unilever portfóliójával ezt a fogyasztói igényt is lefedi, a Domestos például már a kategóriája ikonjává vált a fertőtlenítőpiacon.
A Henkel is kiemelt figyelmet szentel mosogatószer-családja folyamatos megújításának. Az idei őszi nagytakarítási szezonra a Pur 3xAction Lemon termékkel készülnek, amelyben megemelték az aktív hatóanyag szintjét.
– A termék még hatékonyabb lett a makacs, ráégett szennyeződések ellen. Emellett olyan formulát tartalmaz, mely 50 százalékkal sűrűbb, mint korábban, ezáltal hosszabb ideig marad a szivacson – sorolja a termékelőnyöket Sárközi Marcell brand manager, a fogyasztói tesztekre hivatkozva. Az új Pur 3x Action sűrűbb és erősebb formulája nagyon népszerű. Az új formulát ‘jó’-nak értékelték minden területen, de kivételesen magasra értékelték a ráégett foltok eltávolításának hatékonysága miatt.
Nem csak a mosogatószereket használják a háziasszonyok multifunkcionális célzattal: a nagyfelület-tisztítókat és fertőtlenítőszereket is sokrétűen alkalmazzák.
– Egyszerűbb egyfajta készítményt hazavinni, amivel aztán kint is, bent is mindent tisztára sikálhatunk. Mosáshoz, tisztításhoz és fertőtlenítéshez is tökéletes a Clorox termék, s a legtöbb felületen alkalmazható – jelenti ki Kürti Viktória, a DunaPro brand managere.
A Clorox Fertőtlenítő törlőkendő használatával pedig egyszerűen, gyorsan és kényelmesen varázsolhatnak a háziasszonyok tisztaságot otthonukban.
Az EVM szakemberei úgy látják, hogy a fogyasztók az árérzékenység mellett tudatosabbak is lettek, így fokozódott a kereslet a tradicionális, kedvező árú, ugyanakkor hatékony általános termékek iránt. Ezt figyelembe véve az Ultra mosogatóport 1 kg-os, gazdaságos kiszerelésben vezetik be ősszel.
A mellékhelyiségek tisztítására ugyanakkor sokan speciális megoldást keresnek.
– Ezért további két új termékkel készülünk az őszi–téli szezonra; a Szavo WC-tisztító termékek körét bővítjük.
A Szavo WC Levendula mellett az innovatív, klórmentes WC-tisztítószer, a Szavo WC Ocean fertőtlenítőszer is piacra kerül – mondja Rudolf Renáta, az EVM Zrt. brand managere.
A takarítóeszközök esetében a Viledánál elsősorban a beltéri nagytakarításra szakosodott termékeket találják meg
a fogyasztók. Kültéri partvist és nagyméretű szemeteszsákot is kínálnak, amelynek nagy hasznát vehetik a háziasszonyok az őszi rendrakásnál, a nyári holmik elcsomagolásánál és a szemét összegyűjtésénél is.
Kommunikáció és edukáció
Az Unilever tapasztalata szerint a vásárlók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az ár-érték alapú gondolkodásmódra, tisztítószer-vásárlás során, a polcok előtt állva összevetik a termékek egységre vetített árait. Emiatt ebben a kategóriában nagyon fontosak a promóciók, újságos megjelenések, illetve a másodlagos
kihelyezések is nagymértékben befolyásolják a promóció sikerességét.
Az őszi nagytakarításra ezért az Unilever – az elmúlt évekhez hasonlóan – látványos kihelyezésekkel, árakciókkal és tailor-made promóciókkal készül.
– Véleményünk szerint a tisztítószerek választásánál nagyon fontos az ajánlás. A háziasszonyok bátrabban próbálják ki azokat a tisztítószereket, ami már egy ismerősüknek bevált. Ezért elmondható, hogy a szájmarketing szerepe kimagasló ebben a termékkörben – hangsúlyozza Rabóczki Renáta.
A tévé, nyomtatott sajtó és az online felületek együttes használatát igen hatékonynak találja az EVM. Az őszi–téli időszakban tv-kampánnyal is támogatják például a Szavo penész elleni szer terméket.
– Az online hirdetési lehetőségeket is egyre szívesebben alkalmazzuk, legyen szó bannerről vagy közösségi médiáról. Mind vállalatunk, mind márkáink honlapjait folyamatosan fejlesztjük, hogy a fogyasztói igényeknek megfeleljünk; weboldalaink informatívak és könnyen áttekinthetők – hangsúlyozza Rudolf Renáta.
Az árakcióik ideje alatt jelentős forgalomnövekedés a jellemző az Ultra és
a Szavo cikkeknél egyaránt.
A fogyasztói igények kielégítéséért igyekszenek minél több meghirdetett árakciót tartani. Kiemelten fontos figyelmet kap, hogy a hipermarketeken, szupermarketeken, drogériákon kívül
a tradicionális üzletláncok boltjaiban is folyamatos árakciókkal legyenek jelen legnépszerűbb termékeikkel, így a vidéken élő vásárlóikat is kedvező ajánlatokkal érjék el.
Ugyanakkor érzékelik azt is, hogyha
a termék vásárlása valamilyen nagyobb nyereménnyel járhat, akkor szívesebben veszik le a polcról a vásárlók.
Az edukációra is számos példa van a piacon. A Domestos márka baba-mama programja – ingyenes termékmintával és edukációs anyagokkal – például megmutatja, hogy mit kell tenni a helyes higiénia megteremtéséhez, ha újszülött érkezik a családba.
A Clorox forgalmazója, a DunaPro is nagyon fontosnak tartja annak bemutatását, hogy miért és hogyan kell fertőtleníteni a háztartásokban. Edukációs programjukat ezért töretlenül folytatják a magyar piacon.
– A Vileda újdonságai tekintetében is fontos az edukáció, hiszen a használatukat meg kell „tanítani” a fogyasztónak. Ehhez internetes megjelenéseket, bolti bemutatókat, pr-cikkeket alkalmazunk – fűzi tovább a gondolatot Oláh Edit.
Az év folyamán a jól ismert, hagyományos kategóriákban elsősorban azokat az eladáshelyi, vásárlásösztönző aktivitásokat részesítik előnyben, amelyek azonnali forgalomnövekedést tudnak generálni, így az eladáshelyi kommunikációra fókuszálnak. Tapasztalataik szerint legsikeresebb a másodkihelyezéssel kombinált árakció. Nagyon népszerűek az összecsomagolások is, amikor egy terméket ajándékba kap a vásárló (pl. 2+1 akció). A Vileda idén ősszel is aktívan részt vesz az őszi nagytakarítási promóciókban, amelyekre árakciókkal, gondolavéges kihelyezésekkel és látványos raklapszigetekkel készül.
Kátai I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >