Őszi lábmarketing a Scholltól

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 22. 08:00

Változatos aktivitássorozattal készül a Scholl az őszi–téli időszakra. Tanácsot adnak a ruha- és cipőválasztáshoz. Egy mindenki számára elérhető lábvédelmi megoldást kínálnak széles körű támogatással a Biomechanics-kampány keretében. A bőrkeményedés ellen is felveszik a harcot.A borús őszi napokat a Scholl egy divattanácsadó honlap elindításával vidítja fel idén. Az internetes kampányban népszerűsített aktivitás az összeillő és alkalomhoz igazodó cipő- és ruhaválasztást segíti. Ideális, stylist által összeállított szettekkel és tanácsokkal is várják az érdeklődőket. A szimulált vásárlási folyamat segítője Südi Iringó, a Scholl reklámarca. A kiválasztott, kész öltözetek elmenthetők, e-mailban továbbküldhetők, barátokkal megoszthatók, így a szájmarketing virtuális útján támogathatják a Scholl termékeit.

Lépéskényszer

Az emberek nagy részét, körülbelül 70 százalékát sújtja a boka túlzott befelé dőlése, illetve a lábboltozat ellaposodása következményeként kialakuló sarok-, boka-, térd-, és derékfájdalom. Ezt a problémát sokan nem kezelik, pedig többnyire az idők során növekvő fájdalmakat okoz. Erre a tömeges igényre ad választ a Scholl Biomechanics gyógytalpbetét-család.

A Scholl kutatóinak, Magyarországon pedig dr. Deák Tamásnak, a Szent János Kórház Ortopéd-Traumatológiai Osztály adjunktusának, a Magyar Ortopéd Társaság tagjának véleménye szerint az esetek túlnyomó, körülbelül 80 százalékában az egyedi gyártású talpbetét kiváltható a Scholl Biomechanics gyógytalpbetét-család megfelelő tagjával.

Jelenleg Magyarországon már elérhető az első generációs Gél sarokbetét sarokfájdalomra, a 3/4-es talpbetét sarok- és térdproblémára, és a második generáció specializált termékei: a Slimfit talpbetét hölgyeknek magas sarkúba, és a Sensitive talpbetét cukorbetegeknek, műtét utáni lábadozáshoz. 2010 nyarától pedig ez a világszabadalom cipőbe építve, szabadidős szandálok, cipők formájában is kapható. Elsősorban az egészségtudatos és a megelőzésre gondot fordító emberek, valamint a fájdalommal élők érdeklődésére számítanak. Az egyre tudatosabb fogyasztók ugyanis a mai gazdasági környezetben szívesebben tesznek egy kisebb értékű befektetést az egészségükért, semminthogy később nagyobb fájdalmakat megélve kelljen sokkal többet költeniük az egészségük visszaállítására.
A bevezetést követően a legnagyobb eladások a drogériákban történtek, de jelentős fogyasztói keresletemelkedést várnak a további listázásokat követően ősztől a többi csatornában is.

Jár a támogatás

2010 őszére valódi integrált marketingtevékenységgel széles körű támogatást valósítanak meg a termékcsalád körül. A cél, hogy a legtöbb kereskedelmi csatornában a vásárlóközönséget mindenképpen elérjék és megismertessék a Scholl Biomechanics termékekkel. Olyan tv-reklámban mutatják be a talpbetéteket és a cipőt, amely elmagyarázza a problémát és annak megoldását is, sőt, feltüntetik a forgalmazó boltláncok logóit. Óriásplakátokat helyeznek ki Budapesten és változatos sajtójelenlétet, PR-aktivitást fejtenek ki az országos női és egészséglapokban.

Az értékesítés egyes helyein LCD-kijelzős állványokat telepítenek, ahol egy 4 perces demofilm mutatja be a termék működési mechanizmusát. Hipermarketekben kisebb és nagyobb termékmennyiséget tartalmazó állványokat helyeznek el folyamatos kiszállítással. A látványos bioember-grafika a fájdalmak helyét jelzi, és az azt csillapító megfelelő terméket is bemutatja. Kisebb üzletekben az asztali display jelenik majd meg, amely minden termékből 1-2 darab bemutatására alkalmas.

Megállítótáblákkal is felhívják a vásárlók figyelmét a termékre, élve a könnyen visszaidézhető bioemberke alakjával. Leporello szórólapjaikon részletes információkkal szolgálnak, a leggyakrabban feltett fogyasztói kérdéseik megválaszolásával. Az internet szerepe ebben a termékkörben is nagyon jelentős, ezért egy jól kidolgozott microsite-ot, a www.schollbiomechanics.hu-t is elindították. A vásárlók itt egy kérdéssort találnak, ami alapján beazonosíthatják, hogy adott fájdalmukra melyik termék való, és az a lakóhelyükön mely áruházban érhető el. A microsite-ot szeptember folyamán számos internetes portálon hirdetik bannerkampány keretében.

Tavasz óta kiépítettek egy ortopédprogramot, amelynek az volt a célja, hogy a fogyasztók hiteles forrásból, az ortopédorvosoktól tájékozódhassanak a termékről.
Ennek érdekében szerveztek 2010. február elején egy orvosi konferenciát 45 orvos és 15 orvostanhallgató részvételével, melyen előadott Phil Vasily ausztrál lábspecialista, a termék kitalálója. A konferenciát követően érezhetően növekedett az eladás a terméket árusító láncokban az ortopédorvosok ajánlásának köszönhetően.

2010 júniusában részt vettek a legnagyobb magyarországi ortopédrendezvényen, az Országos Ortopéd Konferencián, ahol körülbelül 500 orvos és gyógytornász ismerkedett meg a termékkel, és várhatóan ennek pozitív hatása ősztől a kereskedelmi láncok eladásaiban is érezhető lesz. Szeptember–október hónapban pedig országosan 60 ortopédorvosi rendelőben indítanak poszter- és szórólapkampányt.

A termékcsaládot mindenhol ortopédorvosuk, dr. Deák Tamás, illetve kiképzett ortopéd orvostanhallgatók segítségével mutatják be a nagyközönségnek.
A cipőbolti eladókat egy praktikus útmutatóval képezik, hogy tanácsot tudjanak adni a vásárlóknak a terméket illetően.
– Mindezek alapján nagy várakozással tekintünk az őszi Biomechanics-kampány eredményei elé. A termékcsalád jó minőségű, ráadásul specializált egyes igényekre, és sokak számára releváns lábproblémára nyújt megoldást, ezért bízunk abban, hogy kedvező fogadtatásra talál a kereskedők és a vásárlóközönség körében is – összegzi az elmondottakat Gerhardt Fanni, a Scholl South Eastern Europe Category Managere.

Bőr keményedés nélkül

A Scholl felmérései alapján az emberek 53 százaléka találkozott már a bőrkeményedés problémakörével, 76 százalékuk kezelte már valaha és 34 százalékuk rendszeresen kezeli a problémát. Jelenleg legtöbben habkövet és általános hidratáló termékeket használnak erre a célra, amelyek nem kifejezetten hatékonyak.

A Scholl ezért fejlesztette ki a Scholl Bőrkeményedés elleni puhító krémet, amely puhítja a nagyobb bőrkeményedéses területeket a lábon, talpon, ugyanakkor szalicil- és tejsavtartalmának köszönhetően segít megszüntetni a bőrkeményedést. Az eredmény puhább, simább, egészségesebb megjelenésű bőr.

A Scholl Bőrkeményedés elleni puhító ecset pedig kisebb területeken, például a lábujjaknál is eléri és puhítja akár a makacs bőrkeményedéses területeket is. Szalicil- és természetes gyümölcssavtartalmának köszönhetően segít megszüntetni a bőrkeményedést, ecset formátuma pedig a kényelmessé teszi a használatot.
A termékbevezetést sajtókampánnyal támogatták, amit júliusban és augusztusban tv-reklám is követett.

A kampányt kiegészítették BTL-megjelenésekkel is. A legnagyobb balatonparti és budapesti strandokon a terméket hoszteszek segítségével népszerűsítették. A Cosmopolitan Bikini rekordkísérleten is részt vettek. A Scholl Pedikűr keretében ugyanis szakértők ismertették a termék előnyeit, így közvetlenül a célcsoportot érték el. A stand a többi neves szponzor között is az egyik legnépszerűbbnek bizonyult – hangsúlyozza Krassovics Miklós, a Scholl South Eastern Europe Senior Brand Managere.

Az eredmény nem maradt el, a legfrissebb piackutatási adatok szerint júliusban a legnagyobb hipermarketekben és drogérialáncokban a Scholl a lábbőrápolás-piacon 50 százalék körüli piacrészt ért el.

Kapcsolódó cikkeink