Összetevő-forradalom a tusfürdők között
A melegedő idő egyre több szabadtéri tevékenységre, kirándulásra, sportra, kertészkedésre, sétára, szórakozásra nyújt lehetőséget, ami előtt és után is jólesik a kiadós zuhanyozás. A forgalmazók új kiszerelésekkel, illatokkal, összetevő-variánsokkal készülnek a szezonra.
Mivel a bőrünk az egyik legértékesebb érzékszervünk, fontos, hogy már zuhanyozás közben is a megfelelő tusfürdőt használjuk, amely vitalizál és egyben intenzív ápolást biztosít bőrünknek – kezdi a fogyasztói oldal áttekintését Baranyi Szilvia, a Henkel trade&brand marketingmenedzsere.
A Sarantis kutatásai szerint a legfontosabb szempontok egy tusfürdőnél, hogy hidratáló, tápláló, ápoló és gyengéd legyen a bőrhöz.
– Alapvetően a krémes állagú tusfürdők dominálnak a magyar piacon. Összetevők tekintetében pedig egyre inkább népszerűek a hagyományos, természetes alkotóelemek (shea vaj, joghurt, aloe vera), de az egzotikus szupergyümölcsök és virágok is megőrizték népszerűségüket – mutatja be a trendeket Tóth Dorottya, a Sarantis Hungary Kft. junior brand managere.
Minél több természetesség
A Caola Zrt. is a természetes irányba mozdult el új portfóliójával, követve a világmárkák körében uralkodó trendeket.
– A CaoNatur termékcsaláddal azokat a fogyasztókat szeretnénk kiszolgálni, akik tudatosan állnak a szépségápolási és kozmetikai készítmények alkalmazásához, és odafigyelnek arra is, hogy például az adott termék milyen összetevőkből áll – hangsúlyozza Farkas Adél, a Caola Zrt. marketingkoordinátora.
A Target Sales Group Kft. által forgalmazott márkák kiválasztásakor alapelv, hogy minél több természetes növényi alapanyagot tartalmazó, és ezek tápláló, regeneráló hatásán alapuló termékeket vegyen fel portfóliójába. Mi kizárólag olyan minőségű terméket forgalmazunk, amelyben cégünk minden dolgozója hinni tud, s amely márkát a nap végén a fogyasztó a termék kipróbálása után is hitelesnek találja majd – szögezi le Fóris Ágnes, a Target Sales Group Kft. brand managere.
– A natúr tusfürdők másképp működnek, mint hagyományos társaik. Nem tartalmaznak agresszív habképző anyagokat, hanem növényi alternatívákkal váltják ki azokat – mutat rá a szegmens sajátosságára Marinova Annamária, a Presto-Pilot Kft. fogyasztóimarketing-vezetője.
Speciális tisztálkodási terület az intim mosakodás, amire az Alveola Kft. X-Epil Intimo termékeivel fókuszál.
– Forgalmunk évről évre folyamatosan nő, ez is bizonyítja, hogy a vásárlók igénylik ezt a sokszor még ma is tabunak számító kategóriát – hangsúlyozza Morvai Dóra, az Alveola Kft. marketingvezetője.
Technológia és vitalitás
A Henkel csapata a férfiaknak és a hölgyeknek is újdonságokkal és számos izgalmas aktivitással készül az idei szezonra.
– 2014-ben a Fa Men Xtreme márka gazdagodott egy új tusfürdővel, a Fa Men Xtreme Refresh 5-val – mondja Baranyi Szilvia.
A Fa Men Xtreme Refresh 5, új technológiájának köszönhetően, ötvözi az 5 legfontosabb termékelőnyt: mélytisztító hatás, hosszan tartó frissesség a mentol frissítő illatával, energizálás, hidratálás és bőrbarát formula.
Hogy a hölgyek se maradjanak újdonság nélkül, a Fa klasszikus portfóliójába bevezették a Fa Vitamin&Power tusfürdőket. Vitaminos formulájuk vitalizálja és egyben intenzív bőrápolást biztosít az egyik legérzékenyebb érzékszervünknek, a bőrünknek.
– A nyárra az FC Bayern München hivatalos kozmetikai partnereként fogyasztói promóciót szervezünk, férfi termékeinkre fókuszálva. A nyereményjáték fődíja egy utazás lesz a német élcsapat egyik meccsére. A két hullámú Balatoni promóciónkkal pedig a MasterCard Balaton Sound fesztiválra lehet majd VIP-hétvégét és bérleteket nyerni – sorolja Novák Rebeka, a Henkel Beauty Care marketingmunkatársa.
Többfunkciós élmény
A Sarantis a tusfürdő-kategória férfi és női szegmensében is jelen van.
– A férfiak számára a STR8 márka tusfürdőit kínáljuk, és mint minden évben, idén is újdonságokkal kényeztetjük fogyasztóinkat – mondja Tóth Dorottya.
Illatorientált termékcsaládjuk új tagja a Rebel, mely egy igazán fiatalos, trendi illat, amit a termék grafikája is tükröz. Performance termékcsaládjukban két újdonságot is kínálnak. A Lime Peak egy citrusos, frissítő tusfürdő, a Power Zone pedig felpezsdíti a bőrt és ápolja a hajat. E két utóbbi termék tusfürdő és sampon egyben, hisz a férfi tusfürdők piacán nagy igény van a többfunkciós
tusfürdőkre.
Női fogyasztóikat sem hagyják újdonság nélkül. A piaci igények minél jobb kielégítésére törekszenek BU márkájukkal, amelynek idén az In Action termékcsaládját bővítik egy Fügés-Joghurtos Krémtusfürdővel.
– Idén még több hangsúlyt fektetünk a promóciókra, jellemzően 2+1 akciókat és árleszállításokat tervezünk – zárja szavait Tóth Dorottya.
Frissítő és ápoló változatok
A Caola Zrt. új termékcsaládja, a CaoNatur, tisztálkodási vonallal is rendelkezik. A családon belül kétféle tusfürdőt is kínálnak, az egyik a Frissítő, a másik a Krémes, ápoló tusfürdő. Ami közös bennük, valamint a parabénektől és színezékektől mentes termékcsalád egészét jellemzi, a gyengéd tisztító és hidratáló hatás kíméletes, természetes hatóanyagok által.
– Ezek a variánsok egyrészt hatóanyagukban, másrészt illatukban különböznek egymástól. A Frissítő tusfürdő antioxidáns hatású hibiszkuszkivonatot tartalmaz és pezsdítő hibiszkuszvirág illatú, míg a Krémes, ápoló tusfürdőt búzavirág és E-vitaminban gazdag mandulamag-kivonattal gazdagítottuk, és édes mandulaillatot adtunk hozzá – magyarázza a termékek hátterét Farkas Adél.
Bőr- és árbarát kókusz
A kozmetikai termékek piacán a szigorú szabályoknak köszönhetően folyamatosan új termékek vagy megújult termékcsaládok látnak napvilágot.
– A Target Sales Group mindezek jegyében a 2014-es esztendő egyik sikeres termékbevezetését mondhatja magáénak. A 100% valódi kókuszolajjal készült Inecto Pure Coconut termékcsaláddal léptünk a magyar piacra, melynek termékei rendkívül keresettek a drogerie markt országos üzletláncában – mondja Fóris Ágnes.
A klasszikus, flakonos, tápláló krém tusfürdő mellett a praktikus, álló tubusos, zselésebb állagú intenzív hidratáló hatású variáns is megtalálható.
Az Inecto Pure Coconut termékskála letisztult, elegáns designja attraktívan mutat az üzletek polcain. Már messziről nézve is minőséget sugall, ám emellé igazán baráti fogyasztói ár társul.
Fókuszban a hatóanyagok
Egyre többen keresik a természetes eredetű készítményeket, melyek növényi összetevőkkel ápolják a bőrt, és nem tartalmaznak egészségkárosító vegyi anyagokat.
– Erre adnak választ az egyre népszerűbb natúrkozmetikumok. A natúr tusfürdők például nem tartalmaznak Sodium lauryl sulfatet, közismert nevén SLS-t, mert ezek leoldják a bőrfelszíni emulziót, megfosztva ezzel a bőrt immunrendszerétől. Ugyanakkor rákkeltő, bőrizgató, mérgező hatásúak lehetnek. E helyett gyengéd tenzidekkel (kókusz- vagy cukortenzid) tisztítják meg a bőrt a szennyeződésektől – határozza meg a különbséget Marinova Annamária.
A Presto-Pilot Kft. Dr. Organic termékcsaládja több mint 10 különféle tusfürdővel és testápolóval a legnagyobb szortimentet képviseli a testápolás terén a natúrkozmetikumok kategóriájában. A legkedveltebb illatok a bioaktív gránátalmás és argánolajos cikkelemek.
Kommunikációs aktivitásuk egyre inkább áttevődik az online marketing területére, melyet a nyári hónapokban intenzív pr-kampánnyal támogatnak meg. Tovább erősítik termékeik eladáshelyi promócióit, melyeket egy-egy hatóanyag köré szerveznek, és árakciókkal, valamint kipróbálásra ösztönző eladáshelyi eszközökkel támogatnak. Kiemelten kezelik a bolti személyzet képzését és motiválását is, hiszen először nekik kell elsajátítaniuk a natúrkozmetikumok jellegzetességeit.
Intim mosakodás
Az Alveola tapasztalata szerint az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt az igény az intim ápolótermékek iránt. Ennek megfelelően évről évre bővítik a választékot. Az 50 ml, 250 ml és 400 ml kiszerelésekből mindenki megtalálja a számára vagy a használati alkalomhoz legmegfelelőbb méretet, akár otthonra a nagyobb változatokat, vagy utazáshoz a kis, praktikus méretet.
Idén az X-epil Intimo intim törlőkendők kínálata is háromra bővült: a 20 db-os kiszerelésű, visszazárható csomagolású és az 5 db/doboz egyenként csomagolt változatok mellett megjelent az X-Epil Intimo Intim törlőkendő 1 db-os változata.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >