Összeolvad az Aldi Nord és az Aldi Süd – Egyesülhet a világ egyik legnagyobb diszkontlánca
Hat évtizednyi különutasság után történelmi jelentőségű lépésre készül az Aldi: a német sajtó értesülései szerint az északi és déli divízió – az Aldi Nord és az Aldi Süd – egyesülhet. A Portfolio cikke szerint a két cégóriás összeolvadása már a tervezési fázisban van, és bár a folyamat lassú és fokozatos lesz, a cél világos: a globális versenyben hatékonyabb, összehangolt működés.
Egy család – két birodalom
Az Aldi története 1913-ra nyúlik vissza, amikor Anna Albrecht megnyitotta első kisboltját Essenben. A vállalkozás Karl és Theo Albrecht kezei alatt robbant be igazán a német kiskereskedelmi piacra a II. világháborút követően, majd az 1960-as évek elején kettévált: az Aldi Süd és az Aldi Nord külön utakon folytatta, saját régiókkal, üzletpolitikával és nemzetközi felségterületekkel.
A testvérháború egyik legismertebb – máig nem megerősített – legendája szerint a szakítás oka az volt, hogy Karl és Theo nem tudtak megegyezni abban, áruljanak-e cigarettát a boltokban. A konfliktus azonban nem akadályozta meg, hogy mindkét lánc globális szereplővé váljon.
Közös holding a nemzetközi versenyképességért
Az Aldi Nord és az Aldi Süd mostani újraegyesülési terve mögött világos stratégiai cél húzódik meg: az egyre koncentráltabb globális piacon csak egyesített erővel lehet hatékonyan terjeszkedni. A két tulajdonos család – az Aldi alapítóinak örökösei – közös holdingcéget hoznának létre, amely egyenlő arányban képviselné mindkét ágat.
A sajtóhírek szerint a szervezeti összeolvadás nem várható 2024-ben, de a döntés önmagában is mérföldkő: hat évtizedes különállás és rivalizálás érhet véget egy nemzetközi növekedési cél érdekében.
Aldi a világ körül – és Magyarországon
A két Aldi-ág jelenleg külön utakon van jelen világszerte. Az amerikai piacon például az Aldi Nord terjeszkedett, méghozzá a Trader Joe’s hálózat felvásárlásával. Magyarországon – akárcsak sok más európai országban – az Aldi Süd működik, egységes arculattal, Hofer néven Ausztriában, de ugyanazzal a logóval.
A mostani egyesülés a működés hatékonyságát, a közös beszerzést és a nemzetközi kampányok összehangolását is segítheti – ezáltal tovább erősítve az Aldi márka globális pozícióját.
Két gigász, egy zászló alatt
A pénzügyi adatok önmagukért beszélnek. A legutóbbi jelentések szerint az Aldi Nord 70 ezer alkalmazottal és 27 milliárd eurós éves forgalommal működik, míg az Aldi Süd több mint 200 ezer főt foglalkoztat, és évi 76 milliárd eurós bevételt termel. Egyesülésük esetén közel 13 ezer bolt, több mint 270 ezer dolgozó és 100 milliárd eurót meghaladó árbevétel állna egyetlen márka mögött – ez nagyjából a magyar GDP fele.
Kitekintés: új korszak a diszkontpiacon
Az Aldi Nord és Süd egyesülése nemcsak a vállalat történetében jelenthet fordulópontot, hanem az egész diszkontpiac dinamikáját is átrendezheti. A globális versenyben egyre erőteljesebben jelen lévő kínai szereplők, a digitális platformok és az ellátási láncok újratervezése közepette a méret és az egységesség komoly előnyt jelenthet. Ha a folyamat valóban végbemegy, a kiskereskedelem egyik legstabilabb brandje újraértelmezheti saját szerepét – már nem csak Északon és Délen, hanem világszerte, egységesen.
Kapcsolódó cikkeink
20 új üzlethelyszínt keres az Aldi az Egyesült Királyságban
Frissített listát tett közzé az Aldi azokról a brit városokról…
Tovább olvasom >NKFH: az Aldi baromfivirslit hív vissza allergén jelenléte miatt
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. kezdeményezte a Baromfivirsli csirkemellel 280…
Tovább olvasom >Futással, adományokkal a közösségért: a Bátor Tábort támogatja az ALDI
Az ALDI Magyarország megfizethető, minőségi termékei széles választékával járul hozzá…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >