Ősszel rendezik meg az első közép-európai sommelier bajnokságot
Tíz ország sommelier-i mérhetik össze tudásukat szeptember 30-án és október 1-jén a Közép-európai Sommelier Bajnokságon; a első regionális szintű, professzionális versenyt a Magyar Sommelier Szövetség (MASOSZ) és a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. rendezi meg a szigetközi Dunakilitin.
A bajnokság egyik legfőbb célja, hogy a MASOSZ 2011 szeptemberi megalakulásával elindult szakmai párbeszéd átíveljen az országhatárokon túl is, és együttműködések jöjjenek létre a környező országok szövetségei között – mondta el a rendezvény csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján Klemens Ádám, a MASOSZ főtitkára.
Káli Ildikó elnök hozzátette, hogy az elmúlt esztendőkben több magyar sommelier is részt vehetett Európa- és világversenyeken, de nagy hátrányt jelentett számukra, hogy nem volt versenyrutinjuk. A Közép-európai Sommelier Bajnokságon az indulók ezt a rutint szerezhetik meg és a kollégák egymástól is élesben tanulhatnak – emelte ki.
A MASOSZ elnöke közölte: a kétnapos bajnokság hivatalos nyelve nem csupán az írásbeli és a gyakorlati feladatok megoldásakor, hanem a rendezvény közben zajló összes kommunikáció alkalmával is az angol lesz. A versenyre a Magyarországgal határos államokból, valamint Csehországból és Lengyelországból hívnak meg két-két sommelier-t a nemzeti szakmai szervezeteken keresztül, így a tervek szerint összesen húsz szakember mérheti össze tudását Dunakilitin.
Káli Ildikó az MTI kérdésére elmondta, hogy a magyar sommelier-k a MASOSZ-nál jelentkezhetnek a bajnokságra.
Rigler Zsolt, a lebonyolításért felelős Bormarketing Műhely ügyvezetője hozzáfűzte: a versenyen minden részt vevő országból egy-egy újságírót is vendégül látnak, hogy azok hírét vigyék a magyar borkultúrának. A számos szakmai programmal, hagyományteremtő céllal meghirdetett bajnokságon a Szigetköz gasztronómiája is kiemelt figyelmet kap majd – árulta el.
A bajnoksággal kapcsolatos további részletek a Magyar Sommelier Szövetség hivatalos honlapján, a www.sommelierhungary.hu bajnokságok menüpontja alatt lesznek elérhetők. Az esemény az Agrármarketing Centrum támogatásával, a Magyar bor, mindenkor kampány keretében jön létre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >