Ősszel rendezik meg az első közép-európai sommelier bajnokságot
Tíz ország sommelier-i mérhetik össze tudásukat szeptember 30-án és október 1-jén a Közép-európai Sommelier Bajnokságon; a első regionális szintű, professzionális versenyt a Magyar Sommelier Szövetség (MASOSZ) és a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. rendezi meg a szigetközi Dunakilitin.
A bajnokság egyik legfőbb célja, hogy a MASOSZ 2011 szeptemberi megalakulásával elindult szakmai párbeszéd átíveljen az országhatárokon túl is, és együttműködések jöjjenek létre a környező országok szövetségei között – mondta el a rendezvény csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján Klemens Ádám, a MASOSZ főtitkára.
Káli Ildikó elnök hozzátette, hogy az elmúlt esztendőkben több magyar sommelier is részt vehetett Európa- és világversenyeken, de nagy hátrányt jelentett számukra, hogy nem volt versenyrutinjuk. A Közép-európai Sommelier Bajnokságon az indulók ezt a rutint szerezhetik meg és a kollégák egymástól is élesben tanulhatnak – emelte ki.
A MASOSZ elnöke közölte: a kétnapos bajnokság hivatalos nyelve nem csupán az írásbeli és a gyakorlati feladatok megoldásakor, hanem a rendezvény közben zajló összes kommunikáció alkalmával is az angol lesz. A versenyre a Magyarországgal határos államokból, valamint Csehországból és Lengyelországból hívnak meg két-két sommelier-t a nemzeti szakmai szervezeteken keresztül, így a tervek szerint összesen húsz szakember mérheti össze tudását Dunakilitin.
Káli Ildikó az MTI kérdésére elmondta, hogy a magyar sommelier-k a MASOSZ-nál jelentkezhetnek a bajnokságra.
Rigler Zsolt, a lebonyolításért felelős Bormarketing Műhely ügyvezetője hozzáfűzte: a versenyen minden részt vevő országból egy-egy újságírót is vendégül látnak, hogy azok hírét vigyék a magyar borkultúrának. A számos szakmai programmal, hagyományteremtő céllal meghirdetett bajnokságon a Szigetköz gasztronómiája is kiemelt figyelmet kap majd – árulta el.
A bajnoksággal kapcsolatos további részletek a Magyar Sommelier Szövetség hivatalos honlapján, a www.sommelierhungary.hu bajnokságok menüpontja alatt lesznek elérhetők. Az esemény az Agrármarketing Centrum támogatásával, a Magyar bor, mindenkor kampány keretében jön létre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Üzleti tervezéshez egy kis segítség
A CEONET Klub és az Egyensúly Intézet újabb közös eseményre…
Tovább olvasom >Európai küldöttséget látott vendégül az NFFT és a BCSDH
Milyen európai szintű együttműködések segíthetik az európai és a hazai…
Tovább olvasom >Egyre sikeresebb a Modern gyárak éjszakája rendezvénysorozat
A Modern gyárak éjszakája országos online és élő rendezvénysorozat egyre…
Tovább olvasom >