Összefogott a hazai sörszakma a kisüzemi sörökért
A koronavírus miatt kialakult korlátozások, bezárások teljesen felborították a mindennapokat és a cégek megszokott üzletmenetét. A helyzetre reagálva a söripar szereplői is példa nélküli összefogással segítik egymást és az ipart is, aminek eredményeként létrejött a #mentsükmegasöréletet kezdeményezés, amibe már most több mint 20 hazai sörfőzde kapcsolódott be!
A COVID-19 miatt kialakult helyzet nagyon nehéz szituációba hozta nem csak az embereket, de a vállalkozásokat is, hiszen sajnos nem mindenki tudja megoldani a munkáját otthoni munkavégzéssel és ez tökéletesen érvényes a vendéglátóiparra is. Figyelembe véve, hogy már egyáltalán nem lehetnek nyitva a vendéglátóegységek nem csak őket érinti drasztikusan a bezárás, hanem a hazai közel 90 kisüzemi főzdét is! Többségüknek a forgalom 80-90%-a a csapolt és üveges sörök értékesítéséből származik, ami nyitva lévő vendéglátóegységek hiányában pótolhatatlan és a főzdék ellehetetlenülését jelenti.
Sok olyan szektor kapott már mentőövet a kormánytól, amik szintén erősen érintettek a jelenlegi helyzetben, de a kisüzemi sörfőzdék és a vendéglátás egyelőre kimaradt ebből a körből. Pedig, ha valamit igazán érdemes lenne megmenteni az nem más, mint azok a vállalkozások, akik 8-10 vagy akár még kevesebb emberrel, szerelemből, szenvedélyből csinálják, amit csinálnak. Nem csak a sörfőzdéjüket teszik fel a világ térképére, hanem Magyarországot is. Sokan már most is akkora károkat szenvedtek el, hogy menthetetlen helyzetbe kerültek és ezt a tendenciát meg kell állítanunk. Együtt.
A Szűretlen sörmagazin és a Beerselection sörbolt pontosan, ezért fogott össze és több mint 20 sörfőzdével, kocsmával karöltve próbálják minimalizálni a söriparra mért károkat, hogy a válság után újra ki tudjon virulni a hazai sörélet.
Elindították a #mentsükmegasöréletet kezdeményezést, hogy a bezárások és a korlátozások ellenére a főzdék és kocsmák mégis el tudják juttatni a kisüzemi söröket mindenki otthonába, ezzel is közvetlenül őket juttatni bevételhez. A #mentsükmegasöréletet közösségi médiás csoport volt ennek az első lépcsője, ami egy fórumként köti össze a szolgáltatókat a fogyasztókkal. A továbbiakban is itt lesznek megtalálhatóak a naprakész információk, amik közvetlenül a vállalkozásokhoz irányítják a fogyasztókat. Az összefogás következő lépcsője pedig egy aggregátor weboldal készítése lett, ahol az összes olyan partnert gyűjtik össze, akik már becsatlakoztak a kezdeményezésbe. Nem csak a platform változik, hanem a kezdeményezés egy új hashtaggel is bővül, mégpedig a #tamogasdakisuzemit jelzéssel. A fogyasztók a https://tamogasdakisuzemit.hu/ oldalon egyszerűen, közvetlenül elérik a sörfőzdék termékeit, így a rendeléssel is a kisüzemi sörfőzdéket tudják támogatni.
„Szeretnénk minél több kocsmát, főzdét a kezdeményezés mögött tudni, hogy mindenkinek tudjunk segíteni, aki igényt tart rá. Elsődleges célunk az volt, hogy legyen egy közös platform, ahonnan a fogyasztók könnyen elérhetik a kisüzemi főzdék söreit akár a főzdék saját webshopjában, akár sörös szakboltban.” – mondta el Verba Gergely, a Szűretlen tulajdonosa. „A Beerselectionnel már az elején ugyanaz a cél lebegett a szemünk előtt, segíteni a hazai kisüzemet és craft kocsmákat, aminek eredményeként közösen sikerült ezt a példátlan összefogást elérnünk.”
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Száz százalék Guinness, nulla százalék alkohol
Újra meglepetéssel indul a száraz november, hiszen novembertől a Borsodi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >