„Oscart” nyert a Soproni sörmárka
Az egyik legnevesebb marketingversenyen győzött a Soproni márka, vagyis Platina Effiet kapott, hosszútávú és hatékony kommunikációjával. Az Effie az egyetlen, több országban meghirdetett szakmai megmérettetés, ahol a marketingcélok hatékony megvalósítása áll a középpontban.
Az elmúlt években, a Soproni márka olyan változáson ment át a magyar sörök között, amely nem sok márkának adatik meg, vagyis a csökkenő volumentendenciát nem csak megállította, de meg is fordította és újra nyerő pályára került. Néhány év alatt a Soproni sör innovatív, egyedülálló és izgalmas szereplővé nőtt ki a sörpiacon, köszönhetően a széles és változatos portfóliójának.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, amit a Soproni márkával és az „Ami közös bennünk” kampánnyal az elmúlt években elértünk. Ehhez valós összefogás kellett, minden kolléga kivette benne a részét, így ez nem csak a marketing csapatnak elismerés. Néhány év alatt nagyot fordult velünk a sörpiac, hiszen egy-két gyengébb innováció után a radlerekkel abszolút piacvezetők vagyunk, a fogyasztók nagyon szeretik a haza ízeket, mint a Soproni Meggy-citrom 0,0% vagy a Bodza-citrom” – mondta Balogh Barbara, a HEINEKEN Hungária Marketing igazgatója. „De, aminek köszönhetően leginkább csillog a szeme a kollégáknak, az a Soproni Óvatos Duhaj család. Azt hiszem, egy kereskedelmi képviselőnk sem fogja elfelejteni, amikor a 2017-es bevezetés után, a Soproni Óvatos Duhaj IPA akkora siker lett – és ezzel készlethiány is – hogy az utcán kergették a kollégákat, hogy mikor tudunk újra szállítani a boltokba. Ekkor még a marketing kampányt is le kellett állítanunk, hogy beérjük magunkat és ki tudjuk szolgálni a piacot. Ilyet nem sok marketinges élhet meg!”
Az IPA-val nem állt meg a sörkülönlegességek sora a Soproninál, ezt követte a Démon újra pozicionálása, az American Pale Ale (APA) bevezetése, majd a piacot letaroló Meggy Ale és az I. Soproni Sörverseny győztese, a Porter. A Soproni Radlerek stabilan vezetik az alkoholmentes radler piacot, meggy és bodza variánsai pedig 100%-ban magyar gyümölccsel készülnek. A hosszútávú sikeresség díjazása mellett a Soproni APA bevezetőkampány Bronz Effiet nyert, ami csak pont volt az i-re.
A HEINEKEN Hungária 2012 óta fejleszti közösen kampányait az ACG kreatívügynökséggel, az említett kampányokon pedig a Publicis Groupe / Starcom, Bistro és az Uniomedia is partnereik voltak.
Kapcsolódó cikkeink
Felvették a cseh szellemi örökség listájára a csehországi sörkultúrát
Felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára a csehországi sörkultúrát…
Tovább olvasom >Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >Cseh sörgyárak nem szállítanak Oroszországba
A cseh sörgyárak nem szállítanak sört Oroszországba, többségük már 2022…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >