Őrzi vezető helyét a Lidl
Immár negyedik alkalommal kezdődik a Lidl-lánccal a Trade magazin FMCG kereskedelmi toplistája. A 2023-as évre visszatekintve Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs cégvezetője elmondta, hogy a kihívások ellenére minden területen fontos mérföldköveket értek el: boltszámban, árakban, a hazai beszállítókkal való együttműködésben és a fenntarthatóságban egyaránt.

Tőzsér Judit
vállalati kommunikációs
vezető
Lidl Magyarország
Ismét egy mozgalmas, kihívásokkal teli évet tudhatunk magunk mögött. Alapelveinkből, vagyis a széles és magas minőségű kínálatból és a kedvező árakból azonban nem engedtünk, ahogyan abból sem, hogy vásárlóink, beszállítóink és munkavállalóink továbbra is minden téren maximálisan számíthassanak ránk. Ennek eredményeként nagy örömünkre immár negyedik alkalommal került a Lidl Magyarország a hazai FMCG toplista lista első helyére, bruttó 1,41 ezer milliárdos forgalommal.
Negyedmillió négyzetméter a vevőkért
A tavalyi év abból a szempontból is különleges volt számunkra, hogy megnyitottuk 200. magyarországi áruházunkat, ami hatalmas büszkeséggel töltött el bennünket. Rengeteg munka van mögötte, de minden befektetett energiát megért, hogy ma már 250 000 m²-en tudjuk kiszolgálni vásárlóinkat.
Mindeközben munkavállalóink száma is növekedett: tavaly több mint 8500 munkavállalót foglalkoztattunk, ma pedig már a 9. legnagyobb hazai munkáltató vagyunk. Stabil, megbízható munkaadóként 2023 januárjától 15 hónap leforgása alatt üzleteinkben például öt alkalommal valósítottunk meg béremelést, és minden munkavállalónk részesült az esedékes bérszintváltásában is. Emellett számos egyéb juttatásban is részesültek kollégáink, amivel hozzájárulhatunk többek között jóllétükhöz.
Még több magyar termék – itthon és külföldön is
Továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk a magyar beszállítók támogatására, a magyar agrárium versenyképességének növelésére. A nagy sikerű, zászlóshajónak számító „Lidl a magyar beszállítókért” programunk tavaly ünnepelte 10. évfordulóját, és a lendületünk továbbra is töretlen abban a tekintetben, hogy minél több magyar termék kerüljön nem csak a hazai, de a külföldi Lidl-áruházak polcaira is. A magyar beszállítók – legyenek akár kis cégek vagy nagy holdingok – a jövőben is számíthatnak ránk.
Mindezek mellett stratégiai fontosságúak számunkra a frissáru kategóriák, így rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy tavaly sorozatban negyedik alkalommal nyertük el Az Év Boltja versenyen Az év zöldség- és gyümölcskereskedője díjat, és második alkalommal érdemeltük ki Az Év Friss Pékáru Kereskedője díjat.
Természetesen tovább erősítettük a fenntarthatóság melletti elköteleződésünket is. Felelős vállalatként megkezdtük gépjárműflottánk átalakítását, és alternatív hajtású járműveket állítottunk forgalomba annak érdekében, hogy csökkentsük a bolti áruszállításból származó környezetterhelést. A hazai élelmiszerláncok közül a Lidl rendelkezik a legnagyobb, bolti áruszállításhoz használt alternatív hajtású flottával!
2023-ban azt is célul tűztük ki, hogy a saját portfóliónkba tartozó ingatlanoknál folyamatosan bővítsük a fenntartható tanúsítással rendelkező áruházaink számát, ennek érdekében elindítottuk a saját tulajdonú üzleteink EDGE-minősítését. A 2023-as üzleti év végén már 92 Lidl-üzlet rendelkezett a zöld épületminősítéssel.
Tartósan olcsóbb több mint 700 termék
Tapasztalataink alapján a vásárlók az elmúlt évek gazdasági hatásai okán a diszkont csatornák irányába fordultak, ami a termékek jó ár-érték arányának, kedvező árának és magas minőségének köszönhető. A vásárlók árérzékenységére reagálva az első között kezdtünk bele tartós árcsökkentési programunkba tavaly év elején, és azóta is az olcsóbbá váló termékek egyre bővülő kínálatával segítjük a magyar embereket. A több mint 700 tartósan olcsóbbá vált termék között ugyanis az alapvető árucikkektől kezdve a különféle kényelmi termékeken át minden árukategóriában megtalálhatóak az árcsökkentett termékek. Akciós árpolitikánk részeként pedig hetente megújuló akciókat biztosítunk, de számos egyéb spórolási tippel igyekszünk a mai napig is segíteni. Sőt, digitális hűségprogramunk, az ingyenesen letölthető Lidl Plus applikációnk még több kedvezményt nyújt a felhasználóknak.
A jövőben is fontosnak tartjuk, hogy a magyar gazdaság motorjaként működésünk minden területén hozzájáruljunk az ország fejlődéséhez, sikereihez. Továbbra is azon dolgozunk, hogy piacvezető élelmiszer-kiskereskedelmi láncként segítsük hazai beszállító partereinket, és népszerűsítsük a kiváló magyar termékeket itthon és a külpiacokon egyaránt. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezentúl is a legjobb árakat tudjuk biztosítani, ezért többek között a beszerzési árak csökkenéséből adódó, valamint azon is túlmutató árelőny azonnali továbbadásával idén folyamatosan mérsékeljük termékeink árát.
További terveink között szerepel az is, hogy még inkább megerősítsük munkáltatói márkánkat, ezért kiemelten kezeljük meglévő munkavállalóink megtartását és az új munkaerő bevonzását egyaránt. Hisszük, hogy sikereink alapját kollégáink felkészültsége és hozzáállása jelenti, amit ezúton is köszönünk nekik.
Összességében 2024-ben is szeretnénk működésünk minden területén tovább fejlődni, hogy továbbra is a Lidl Magyarország maradjon hazánk piacvezető élelmiszer-kiskereskedelmi lánca. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >Itthon és külföldön is egyre népszerűbbek a magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök
A magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet mind belföldön,…
Tovább olvasom >CSR Hungary: díjak a legjobbaknak
2024-ben immár 17. alkalommal került sor a Magyar Üzleti Felelősség…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt
A magyar tésztagyártás egyik meghatározó szereplője, a Soós Tészta Kft.,…
Tovább olvasom >Nestlé Fitness újdonságok: hozzáadott cukrot nem tartalmazó gabonapelyhek, kétféle ízben
A Nestlé Hungária Kft. Fitness termékcsaládja a fogyasztói trendeket figyelembe véve,…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >