ÖRT-NKFH workshop: fókuszban az etikus reklámozás és a hatósági együttműködés
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) közös online workshopot tartott, amelyre több mint 90 résztvevő regisztrált. Az esemény egyik aktualitása volt, hogy az újonnan megalakult hatóság, bemutatkozzon az ÖRT tagjai számára, lehetőséget biztosítva számukra a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) alá tartozó szervezet felépítésének és munkájának megismerésére. Az esemény célja az etikus reklámozás elősegítése és a hatósági ellenőrzések tapasztalatainak megosztása volt.
A workshopot dr. Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke nyitotta meg, hangsúlyozva, hogy az ÖRT kiemelt feladatának tekinti a hatóságokkal való együttműködést. Kiemelte, hogy a reklámozók számára kulcsfontosságú az előzetes megfelelés, amelyhez a hatóságok ellenőrzési tapasztalatai értékes iránymutatást nyújtanak. „Az ÖRT reményei szerint az NKFH-val is hasonló együttműködési megállapodás születhet, mint amelyet korábban a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH) kötöttünk” – zárta köszöntőjét az ÖRT elnöke.
A rendezvény szakmai előadója dr. Kimmel Krisztina, az NKFH Fogyasztóvédelmi Szolgáltatás-ellenőrzési Főosztály, Ellenőrzést Támogató Osztályának osztályvezetője volt. Előadásában bemutatta az NKFH tevékenységét, valamint ismertette a 2025. évi Ellenőrzési és Vizsgálati Program (EVP) főbb pontjait, különös tekintettel a reklámszabályozási témákra. Kiemelte, hogy a 2023-as és 2024-es reklámvizsgálatok alapvetően jó eredményeket mutattak, ami bizonyítja a reklámozásban érintett vállalkozások növekvő igényét a jogszabályoknak való megfelelésre.
Dr. Kimmel Krisztina részletesen kitért a 2025-ben kiemelt fókuszterületekre, amelyek a reklámozást is érintik, többek között a gyerekvédelemre, az alkoholtermékek reklámozására, a digitális térben történő reklámozás szabályozására, valamint a fogyasztói vélemények ellenőrzésére. Kérdésre jelezte, hogy az előadásban hivatkozott 2023. és 2024. évi témavizsgálatok eredményei elérhetőek lesznek az NKFH weboldalán, biztosítva ezzel a szakmai közönség számára az információhoz való hozzáférést és az átláthatóságot. Az eseményen a hallgatók a kérdéseikre is választ kaptak, amely során számos gyakorlati észrevétel merült fel a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörével és az ellenőrzési folyamatokkal kapcsolatban.
A workshopot szervező Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára kiemelte, hogy a nagy érdeklődés is bizonyítja az együttműködés fontosságát a reklámvizsgálatok területén. Az ÖRT stratégiai célja az előzetes megfelelés elősegítése és az etikus reklámozás elveinek minél szélesebb körben történő megismertetése, amelyet a jövőben is folytatni kívánnak.
Az ÖRT és az NKFH közös eseménye ismét rávilágított arra, hogy a hatóságokkal való együttműködés és a reklámozási szabályok ismerete elengedhetetlen a jogszerű és etikus reklámozás érdekében – foglalta össze a szakmai eseményt az ÖRT operatív vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
NKFH-NAV: közös akció az élelmiszerbiztonság erősítése és az élelmiszerhamisítási elleni küzdelem jegyében
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a Nemzeti Adó-…
Tovább olvasom >NKFH: 250 grammos SilaVit Indiai útifű maghéjat hívott vissza a Müller Drogéria
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt a Müller Drogéria Magyarország Bt. visszahívta…
Tovább olvasom >NKFH: laboratóriumi vizsgálatokkal ellenőrzik a textiltermékek jelölésének valódiságát
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) laboratóriumi vizsgálatokkal ellenőrzi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >