ÖRT: gyermekszereplők a digitális reklámokban
A digitális világban már nem csak felhasználóként, de aktív szereplőként is jelen vannak a gyermekek – gyakran a reklámokban is, influencerként és influencer gyermekeként. Mire ügyeljenek a megbízók, hogy jogszerűen, etikusan, a gyermekek emberi méltóságát és digitális lábnyomát is figyelembe véve járjanak el? Erről ad ki ajánlást az ÖRT a Hintalovon Alapítvánnyal együttműködve.
Nem csoda, hogy a gyerekek digitális térben való jelenléte és fiatal (gyermek) influencerek tömege és sikere a reklámozók figyelmét is felkelti. Bár a gyermekekkel való kereskedelmi együttműködéshez (megbízáshoz) a szülő jóváhagyása és együttműködése is szükséges, ez nem mentesítheti a megbízókat, (reklámozókat, ügynökségeket, menedzsereket), hogy a gyermekek emberi méltóságáról, és digitális lábnyomáról elfeledkezzenek. Tisztában van-e azzal a gyermek szereplő, hogy a digitális világra oly jellemző életképek, pillanatok, a gyermek mindennapjainak részét képező nyafogás, hiszti vagy maszatosság bemutatása adott esetben kereskedelmi célokat szolgál? Számos olyan szempontot fogalmaz meg ajánlás, amelyre bizony gondolni kell.
A Hintalovon Alapítvány dr. Gyurkó Szilvia vezetésével az egyik legtekintélyesebb gyermekjogi szervezet Magyarországon. Figyelmük a gyermekek digitális térben való megjelenésére, és ezen belül a kereskedelmi kommunikációban való szereplésükre is kiterjed. Hatalmas tudásuk, hazai és nemzetközi tapasztalatuk alapján nagy megtiszteltetés volt együttműködni velük, hogy a szakma számára a gyermekjogi és etikai szempontokat megfogalmazzuk – mondta Gerendi Zsolt az ÖRT főtitkára.
A Hintalovon Alapítvány számára nagyon fontos az ÖRT felkérésére végzett szakmai munka a gyermekek reklámokban való szereplésének minimum szabályairól. Bízunk benne, hogy a 15 tagú szakmai Tanácsadó Testülettel együttműködve készített ajánlás kellő inspirációt és jól használható szakmai kereteket nyújt majd a piaci szereplőknek. Gyermekjogi szempontból az volt az elsődleges célunk, hogy olyan támpontokat adjunk a jogszerű és a gyermekek érdekeit szem előtt tartó reklámok készítéséhez, amelyek már most megvalósíthatóak. Ezáltal az elkészült ajánlás már rövid távon is jelentősen hozzájárulhat a gyerekek érdemi, valódi hozzájáruláson alapuló, erőszakmentes, és magánéletük védelmét jobban szem előtt tartó reklámokhoz – fogalmazott Gyurkó Szilvia a Hintalovon Alapítvány vezetője.
Meggyőződésem, hogy a közös bölcsesség, a gyermekjogi és a reklámpiaci ismeretet ötvöző tudás remek, erősen megfontolandó és jól használható ajánlásokat fogalmaz meg – hangsúlyozta Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója. Az ajánlás közzétételén túl az ÖRT tagjainak workshopot szervezünk, sőt közvetlenül az influencerek számára tréninggel is készülünk – tette hozzá Fazekas.
Kapcsolódó cikkeink
Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer…
Tovább olvasom >Átadták az idei Green Pledge védjegyeket
Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >