Országszerte átveszi a használt sütőolajat a Mol
A használt sütőolaj veszélyes hulladéknak számít, biztonságos leadására lehetőség van a Mol több mint 350 töltőállomásán – hívta fel a figyelmet a vállalat annak kapcsán, hogy húsvétkor a háztartások az átlagosnál nagyobb mennyiségben használnak zsiradékot, amelyet megfelelő módon gyűjtve és leadva újra lehet hasznosítani.
A Mol sütőolaj-gyűjtő programja 2011-ben indult, azóta a lakosság mintegy 3 millió liter használt sütőolajat adott le. A tájékoztatás szerint a lefolyóba vagy a szemétbe öntött használt étolaj károsítja a környezetet, összegyűjtése és feldolgozása ezért elsődleges környezeti érdek.
A sütőolaj a csővezetékek falára lerakódva a csatorna dugulását okozza, a háztartási szemétbe öntve nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban. Ha az élővizekbe jut, a víz felszínén úszva meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket. Egy liter sütőolaj akár 1 millió liter ivóvizet is elszennyezhet.
A Mol töltőállomásain egyszerűen, gyorsan és környezetbarát módon leadható a használt étolaj – jelezték. A közleményben ismertették: mivel háztartási mennyiségről van szó, egyszerre legfeljebb 10 liter adható le. Nem kell extrán leszűrni, a sütéskor keletkezett ételmaradvány benne maradhat, de a sütőolaj nem lehet más hulladékkal, anyaggal vagy vegyszerrel szennyezett. Leadható például használt műanyag palackban vagy befőttesüvegben, és a töltőállomásokon kérhető a kútkezelő segítsége.
A leadott sütőolajat a Biofilter Zrt. gyűjti össze, és tisztítás után eljuttatja a Rossi Biofuel komáromi üzemébe, ahol bioüzemanyagot gyártatnak belőle. Ennek köszönhetően környezetre káros hulladék helyett újrahasznosított, környezetbarát termék lesz belőle, amelyet a Mol százhalombattai finomítójában használnak fel biokomponensként a gázolaj gyártásához – közölte a vállalat.
Kapcsolódó cikkeink
10 éves a MOL Fresh Corner: minőségi gasztronómia az utazók szolgálatában
A MOL Fresh Corner idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját. A…
Tovább olvasom >Az MBH Bank és a MOL stratégiai együttműködésre lépett az ATM-hálózat bővítése érdekében
Bár a digitális fizetési megoldások népszerűsége töretlenül növekszik, a lakosság fizetési…
Tovább olvasom >Mol: egyre nyitottabb a magyar lakosság a körforgásos gazdaságot erősítő megoldásokra
Egyre nyitottabb a magyar lakosság a körforgásos gazdaságot erősítő megoldásokra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >