Országszerte átveszi a használt sütőolajat a Mol
A használt sütőolaj veszélyes hulladéknak számít, biztonságos leadására lehetőség van a Mol több mint 350 töltőállomásán – hívta fel a figyelmet a vállalat annak kapcsán, hogy húsvétkor a háztartások az átlagosnál nagyobb mennyiségben használnak zsiradékot, amelyet megfelelő módon gyűjtve és leadva újra lehet hasznosítani.
A Mol sütőolaj-gyűjtő programja 2011-ben indult, azóta a lakosság mintegy 3 millió liter használt sütőolajat adott le. A tájékoztatás szerint a lefolyóba vagy a szemétbe öntött használt étolaj károsítja a környezetet, összegyűjtése és feldolgozása ezért elsődleges környezeti érdek.
A sütőolaj a csővezetékek falára lerakódva a csatorna dugulását okozza, a háztartási szemétbe öntve nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban. Ha az élővizekbe jut, a víz felszínén úszva meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket. Egy liter sütőolaj akár 1 millió liter ivóvizet is elszennyezhet.
A Mol töltőállomásain egyszerűen, gyorsan és környezetbarát módon leadható a használt étolaj – jelezték. A közleményben ismertették: mivel háztartási mennyiségről van szó, egyszerre legfeljebb 10 liter adható le. Nem kell extrán leszűrni, a sütéskor keletkezett ételmaradvány benne maradhat, de a sütőolaj nem lehet más hulladékkal, anyaggal vagy vegyszerrel szennyezett. Leadható például használt műanyag palackban vagy befőttesüvegben, és a töltőállomásokon kérhető a kútkezelő segítsége.
A leadott sütőolajat a Biofilter Zrt. gyűjti össze, és tisztítás után eljuttatja a Rossi Biofuel komáromi üzemébe, ahol bioüzemanyagot gyártatnak belőle. Ennek köszönhetően környezetre káros hulladék helyett újrahasznosított, környezetbarát termék lesz belőle, amelyet a Mol százhalombattai finomítójában használnak fel biokomponensként a gázolaj gyártásához – közölte a vállalat.
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A megújuló energiaforrásokra bíznák a magyarok az energiaellátást egy friss kutatás szerint
A magyar lakosság leginkább a megújuló energiaforrások fejlesztésére fordítaná az…
Tovább olvasom >A Mol Limo belépett a klasszikus autókölcsönzés piacára
A Mol Limo elindította hétfőn a klasszikus autókölcsönzést, a Mol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >Teniszpályányi fagyasztó, 5 szupermarketnyi hűtőraktár, 4 hőzóna és naponta 100 ezer hűtött termék – ilyen a Kifli.hu nyári logisztikája
Naponta közel 100 ezer hűtött és több mint 6600 fagyasztott…
Tovább olvasom >A Heineken 0.0 a mozivászonra gurul: új fejezet a mértékletesség kultúrájában az F1® THE MOVIE-val
A Heineken 0.0 hivatalos partnerként csatlakozott az Apple Original Films F1®…
Tovább olvasom >