Országos Kereskedelmi Szövetség: indul a roham üzletekben
Óvatosabbak a vevők, nem hozták annyira előre a húsvéti bevásárlásokat, mint korábban, így szombattól különösen forgalmas napok várhatók az üzletekben – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek.

Indul a roham
Vámos György jelezte: a január és a február az év két legkisebb forgalmú hónapja, majd a húsvét előtti időszakban mindig megélénkül a kiskereskedelem. A főtitkár szerint idén szintén arra lehet számítani, hogy elsősorban az élelmiszerek, de az iparcikkek forgalma is nő az elmúlt hónapokhoz képest.
Az előző év azonos időszakával összehasonlítva folyó áron természetesen többet hagynak majd az üzletekben a fogyasztók, a megvásárolt árumennyiséget tekintve pedig abban bíznak, hogy lesznek olyan termékcsoportok, amelyeknél eléri az előző évi szintet a kiskereskedelmi forgalom volumene – fogalmazott az OKSZ főtitkára. Hozzátette, hogy ebbe a körbe tartoznak az árstopos termékek is, mert részben kapcsolódnak a húsvéti ünnepi étkezéshez.
Vámos György elmondta: bőséges a kínálat, van elegendő áru az üzletekben, esetenként ugyanakkor előfordul, hogy a gyártók nem tudnak megfelelő ütemben szállítani. Ezt az okozza, hogy most nehezebb olyan pontosan felmérni a vásárlói igényeket, mint korábban – mutatott rá.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy az üzletláncok sok akciót hirdetnek. A kereskedők azzal számolnak, hogy a családok többet tudnak költeni, mint az év elején.
Kapcsolódó cikkeink
Infláció-stopot hirdetett a PENNY
Befagyasztotta az árakat a húskészítmény-választék 70%-ánál a PENNY Magyarország, a…
Tovább olvasom >Az OKSZ is állást foglalt az árréskorlátozással kapcsolatban
A kormány által tervezett árszabályozó intézkedéssel kapcsolatban az Országos Kereskedelmi…
Tovább olvasom >Meglepően jól sikerült a január a kiskereskedelemben
A gyenge évzáráshoz képest 2,2%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >