Orosz sikerekre építhet az Adidas
A spanyol és a brazil válogatott mellett az Adidas is győzelmi reményekkel várhatja a labdarúgó-világbajnokságot, az esemény egyik fő szponzoraként ugyanis állandóan előtérben lesz – olvasahtó a Világgazdaság Online-on. A közvetlen eladások tekintetében talán a legfontosabb elem a világbajnokság hivatalos labdája, amelyből egy átlagos sportboltban már három árkategóriában is lehet vásárolni, hogy minden vásárlói réteget elérjenek vele. Emellett az Adidas szállítja a legtöbb válogatott felszerelését, tizenkét partnere között van a végső győzelemre esélyes Spanyolország, Németország és Argentína is.
Talán ennél is többet remélhet az Adidas az oroszországi növekedésből, hiszen a hazai válogatott, a szbornaja ruházatát is a németek szállítják. Egy sikeres orosz szereplés fokozhatja az országon belüli futball-lázat, és ennek következtében a mezek értékesítéseit is. Tíz évvel ezelőtt, amikor az Adidas hosszú távú ellátói szerződést írt alá az Orosz Labdarúgó-szövetséggel, fél év alatt 50 százalékkal emelkedtek a helyi eladások.
Ezt követően néhány év alatt triplájára nőttek a bevételek, 2014-re meghaladva az egymilliárd eurós értéket, ami nem mellesleg háromszorosa volt a nagy rivális Nike akkori eladásainak.
Ezután egy kisebb hanyatlás következett, részben a rubel gyengülése, részben az ukrán válság miatt, aminek eredményeként 2017-ben már csak 660 milliós bevételt ért el az Adidas Oroszországban. Ugyanakkor az idén már kamatoznak a költséghatékonyság érdekében tett lépések, és az orosz gazdaság is javuló képet mutat, ami jó táptalaj az Adidas számára.
Mindezek után az idei vb jó lehetőség az Adidasnak, és mind az eseményhez kapcsolódó eladásokból, mind pedig az oroszországi bővülésből profitálhat a cég. Ami a részvények árfolyamát illeti, a lehetőség ott is adott egy nagyobb emelkedésre, hiszen az április eleji történelmi rekord (215,50 euró) után egy kisebb korrekción van túl, és jelenleg is 200 euró körül mozog. Az elmúlt négyéves trend egyértelműen a további emelkedésben rejlő lehetőségeket mutatja. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Többségi tulajdont szerzett a Magnit az Azbuka Vkusa prémium üzletláncban
A Magnit, Oroszország egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca többségi részesedést vásárolt…
Tovább olvasom >Védjegybejegyzést kért a McDonaldʼs Oroszországban
A McDonaldʼs kérelmet nyújtott be az orosz szabadalmi hivatalhoz, a…
Tovább olvasom >Az adidas 12,7 százalékkal növelte negyedéves bevételét
A német adidas, a világ egyik vezető sportszergyártójának a bevétele…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >