Orosz sikerekre építhet az Adidas
A spanyol és a brazil válogatott mellett az Adidas is győzelmi reményekkel várhatja a labdarúgó-világbajnokságot, az esemény egyik fő szponzoraként ugyanis állandóan előtérben lesz – olvasahtó a Világgazdaság Online-on. A közvetlen eladások tekintetében talán a legfontosabb elem a világbajnokság hivatalos labdája, amelyből egy átlagos sportboltban már három árkategóriában is lehet vásárolni, hogy minden vásárlói réteget elérjenek vele. Emellett az Adidas szállítja a legtöbb válogatott felszerelését, tizenkét partnere között van a végső győzelemre esélyes Spanyolország, Németország és Argentína is.
Talán ennél is többet remélhet az Adidas az oroszországi növekedésből, hiszen a hazai válogatott, a szbornaja ruházatát is a németek szállítják. Egy sikeres orosz szereplés fokozhatja az országon belüli futball-lázat, és ennek következtében a mezek értékesítéseit is. Tíz évvel ezelőtt, amikor az Adidas hosszú távú ellátói szerződést írt alá az Orosz Labdarúgó-szövetséggel, fél év alatt 50 százalékkal emelkedtek a helyi eladások.
Ezt követően néhány év alatt triplájára nőttek a bevételek, 2014-re meghaladva az egymilliárd eurós értéket, ami nem mellesleg háromszorosa volt a nagy rivális Nike akkori eladásainak.
Ezután egy kisebb hanyatlás következett, részben a rubel gyengülése, részben az ukrán válság miatt, aminek eredményeként 2017-ben már csak 660 milliós bevételt ért el az Adidas Oroszországban. Ugyanakkor az idén már kamatoznak a költséghatékonyság érdekében tett lépések, és az orosz gazdaság is javuló képet mutat, ami jó táptalaj az Adidas számára.
Mindezek után az idei vb jó lehetőség az Adidasnak, és mind az eseményhez kapcsolódó eladásokból, mind pedig az oroszországi bővülésből profitálhat a cég. Ami a részvények árfolyamát illeti, a lehetőség ott is adott egy nagyobb emelkedésre, hiszen az április eleji történelmi rekord (215,50 euró) után egy kisebb korrekción van túl, és jelenleg is 200 euró körül mozog. Az elmúlt négyéves trend egyértelműen a további emelkedésben rejlő lehetőségeket mutatja. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a…
Tovább olvasom >A munkaerőhiány lesz a következő évtized legnagyobb kihívása az X5 Retail Group szerint
Igor Shekhterman, a cég vezérigazgatója szerint az X5 jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Adigeföld külföldi turistákat vár a szankciók dacára
Az észak-kaukázusi Adige Köztársaság 2030-ra szeretné az orosz belföldi turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >