Orosz sikerekre építhet az Adidas
A spanyol és a brazil válogatott mellett az Adidas is győzelmi reményekkel várhatja a labdarúgó-világbajnokságot, az esemény egyik fő szponzoraként ugyanis állandóan előtérben lesz – olvasahtó a Világgazdaság Online-on. A közvetlen eladások tekintetében talán a legfontosabb elem a világbajnokság hivatalos labdája, amelyből egy átlagos sportboltban már három árkategóriában is lehet vásárolni, hogy minden vásárlói réteget elérjenek vele. Emellett az Adidas szállítja a legtöbb válogatott felszerelését, tizenkét partnere között van a végső győzelemre esélyes Spanyolország, Németország és Argentína is.
Talán ennél is többet remélhet az Adidas az oroszországi növekedésből, hiszen a hazai válogatott, a szbornaja ruházatát is a németek szállítják. Egy sikeres orosz szereplés fokozhatja az országon belüli futball-lázat, és ennek következtében a mezek értékesítéseit is. Tíz évvel ezelőtt, amikor az Adidas hosszú távú ellátói szerződést írt alá az Orosz Labdarúgó-szövetséggel, fél év alatt 50 százalékkal emelkedtek a helyi eladások.
Ezt követően néhány év alatt triplájára nőttek a bevételek, 2014-re meghaladva az egymilliárd eurós értéket, ami nem mellesleg háromszorosa volt a nagy rivális Nike akkori eladásainak.
Ezután egy kisebb hanyatlás következett, részben a rubel gyengülése, részben az ukrán válság miatt, aminek eredményeként 2017-ben már csak 660 milliós bevételt ért el az Adidas Oroszországban. Ugyanakkor az idén már kamatoznak a költséghatékonyság érdekében tett lépések, és az orosz gazdaság is javuló képet mutat, ami jó táptalaj az Adidas számára.
Mindezek után az idei vb jó lehetőség az Adidasnak, és mind az eseményhez kapcsolódó eladásokból, mind pedig az oroszországi bővülésből profitálhat a cég. Ami a részvények árfolyamát illeti, a lehetőség ott is adott egy nagyobb emelkedésre, hiszen az április eleji történelmi rekord (215,50 euró) után egy kisebb korrekción van túl, és jelenleg is 200 euró körül mozog. Az elmúlt négyéves trend egyértelműen a további emelkedésben rejlő lehetőségeket mutatja. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Late night shopping a Westend dm üzletben Regán Lilivel, Kisóval, és az adidas Vibes új illatkollekciójával
Az adidas márka legújabb illatkollekcióját a Vibes-t egy Late night…
Tovább olvasom >Folyamatosak a vajlopások az áremelkedések hatására
Az orosz gazdaság komoly kihívásokkal néz szembe, mivel az infláció…
Tovább olvasom >Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >