Örökzöld táskákkal a környezetért
A METRO, a SPAR és a Tesco is példamutató módon arra ösztönzi a vásárlóit, hogy az eldobható bevásárlótáskák helyett más, környezettudatos megoldást válasszanak. Az újrahasznosított táskák mindhárom cégnél jótékony célt is szolgálnak.A METRO Kereskedelmi Kft. a bevásárlótáskák forgalmából támogatást nyújt a Magyar Természetvédő Szövetségnek: a szervezet számára minden eladott táska 5 forintot jelent.
A SPAR Magyarország Kft. évek óta stratégiai együttműködésben áll a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal. A közelmúltban adta át a Máltai Szeretetszolgálatnak a bevásárlótáskák forgalmából származó, 2009. évi támogatást,
amely úgy jött össze, hogy minden eladott műanyag táska után 1 forintot tettek félre. Így 13 millió 26 ezer 684 forint gyűlt össze, ezt az összeget a Máltai Mentőszolgálat működtetésére fordítják.
A Tesco vállalati felelősségvállalási programjában kiemelten fontos helyet foglal el a környezet védelme és a tudatos hulladékgazdálkodás. A lánc arra ösztönzi vásárlóit, hogy minél kevesebb eldobható nejlonszatyrot használjanak. Az „örökzöld táska” különlegessége, hogy csak egyszer kell 49 forintért megvásárolni. Ezt követően ugyanis megrongálódás vagy elhasználódás esetén a vásárló kérésére ingyen kicserélik azt, a leadott használt szatyrot pedig újrahasznosítják.
A METRO-ban kapható vászontáskák nem hordoznak METRO reklámüzenetet, a táska felületei kizárólag a környezettudatosságra és a természetvédő szervezetre hívják fel a figyelmet. A SPAR 2005. óta közel 400 SPAR, INTERSPAR és Kaiser’s
áruházban forgalmazza biológiai úton lebomló hordtáskáit. Ezek a SPAR pamuttáska,
INTERSPAR piros PP szövött táska, SPAR fehér PP szövött táska, SPAR papírtáska,
Kaiser’s papírtáska, SPAR hűtőtáska, Góliát bevásárlótáska. A táskák többszörösen felhasználhatóak, újrahasznosíthatók, esztétikusak. Annak érdekében, hogy minél
több vásárló álljon át a környezettudatos, többször használható bevásárlótáskák használatára, a Tesco minden hazai áruházában fizetőssé teszi a műanyag bevásárlótáskákat.
Az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezette be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a fogyasztás közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszáz millió darab nejlonszatyortól
kíméli meg a környezetünket. A nejlonszatyrok ezentúl egységesen öt forintért vásárolhatók meg a pénztáraknál. Az üzletláncok ezekkel az új termékekkel kívánják bemutatni a környezettudatos csomagolási módokat, és hisznek abban, hogy a vásárlóikkal összefogva fontos lépést tesznek az élhető környezet megteremtése
és fenntartása felé, és a közeljövőben számos piaci szereplő követi majd példájukat.
Kiemelt elismerésben részesült a Tesco napenergia-hasznosítást célzó projektje a Magyar Innovációs Alapítvány idei pályázatán. Március végén ünnepélyes keretek között adta át Varga István gazdasági miniszter azt az oklevelet, amellyel az áruházlánc megújuló energiaforrások hasznosítása terén alkalmazott innovációját ismerték el.
Az áruházlánc számos fejlesztés révén igyekszik biztosítani a fenntartható fejlődést oly módon, hogy környezetét a lehető legkisebb mértékben terhelje. Ilyen fenntartható megoldás többek között a napenergia hasznosítása. A Tesco-Global Áruházak Zrt. több kutatás-fejlesztési projektet valósított meg az utóbbi években a napenergia-hasznosítás területén. Az egyik – világviszonylatban is úttörőnek számító, és most hazánkban is elismert – innovációs projektjük a budaörsi áruházban telepített, úgynevezett Climasol napkollektor rendszer. Itt egy több mint ezer négyzetméteres napkollektoros rendszerben fogják fel a napenergiát, amit hővé alakítanak át. Az így begyűjtött hőenergiát többféleképpen hasznosítják az áruház üzemeltetése során: segítségével egész évben meleg vizet állítanak elő, emellett télen fűtésre, nyáron pedig hűtésre használják.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >