Örök sláger a gumikacsa – a millenniumi generáció új szenvedélye
A világ egyre gyorsabban változik, de van, ami állandó: a sárga gumikacsa népszerűsége töretlen. A Duck World üzlethálózat világszerte sikeres a turisták, ajándékvadászok és gyűjtők körében – miközben más bolthálózatok sorra zárnak be, ez a brit designra és kínai gyártásra épülő márka virágzik. És nemcsak gyerekek veszik: az egyik legelkötelezettebb vásárlói csoport a millenniumi generáció, vagyis az 1980-as és 1990-es években születettek – írja a vg.hu.
700 kacsa, nulla unalom
A Duck World jelenleg négy boltot működtet London különböző pontjain, egyet pedig Miamiban. A kínálatában több mint 700-féle gumikacsa szerepel – szuperhősös, bolyhos, színváltós, vagy akár kerámiából készült változatban. Népszerű például a „Spidy Duck” vagy a klasszikus angol telefonfülkét formázó kacsa, de akad olyan darab is, amit hírességek ihlettek – például Donald Trump.
Nem mindegyik kacsát lehet vízbe vinni, néhány ugyanis nem bírja a fürdést – de ez a gyűjtőket cseppet sem zavarja.
Háromjegyű árak, hűséges vásárlók
A kacsák ára 5 fonttól akár 100 font fölé is mehet, a Duck World mégis stabilan működik – sőt, az elemzők szerint kiemelkedően jövedelmező. Jonathan De Mello kiskereskedelmi szakértő úgy látja, hogy a gyűjthető termékek jobban ellenállnak a gazdasági visszaesésnek, a vásárlói bázis pedig hűségesebb, mint a legtöbb más szektorban.
A gumikacsák bruttó árrése akár 80–85% is lehet, mivel a gyártási és alapanyagköltség igen alacsony – így a profit is bőséges.
Áremelés infláció és vámháború közepette
A Duck World társalapítója, Irina Fedotova elismerte, hogy a 2025-ös év kihívásokkal teli. A tartós, 3,4%-os infláció, a növekvő bérek és adók miatt kénytelenek voltak árat emelni. Különösen nehéz helyzetbe került az amerikai üzlet, mivel az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi feszültségek megdrágították a beszerzést. A brit dizájnt ugyanis jellemzően kínai gyártás követi – ez iparági standard, hiszen a világ játékexportjának több mint 70%-a még mindig Kínából származik.
Amerikai gyártás sem lehetetlen: az engedélyezett hírességkacsák gyártója, a CelebriDucks büszkén hirdeti, hogy termékei 100%-ban az USA-ban, Ohióban és Michiganben készülnek.
Mozart-kacsa 14 euróért?
A gumikacsa globális ikon lett. Londonban minden szuvenírboltban ott figyel, Bécsben pedig a turisták akár 14 eurót is kifizetnek egy Mozart-öltözetű verzióért. A játékok általában is jól teljesítenek: a SumUp adatai szerint az Egyesült Királyságban 2024-ben a játékszektor forgalma a második legnagyobb növekedést érte el a Covid óta. Világszinten pedig a Popmart Labubu babákért rajonganak a gyűjtők.
Kapcsolódó cikkeink
Cukorbeteg Barbie babát jelentett be a Mattel
Idén egy különleges Barbie bővíti a Mattel sokszínűséget célzó játékcsaládját:…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >A játékpiacot is fellendíti a húsvét
A játékpiacot is fellendíti a húsvét, általában 5 és 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >