Óriásplakátok a macska- és kutyahús-fogyasztás ellen
Óriásplakátokon több mint tucatnyi kínai nagyvárosban kampányol az Animals Asia alapítvány (AAF) az országban a mai napig elterjedt macska- és kutyahús fogyasztása ellen.
A több ázsiai országban is aktív állatvédő szervezet poszterein evőpálcikák közé fogott négylábúak, ketrecekbe zárt, utolsó vacsorájukra váró kutyák, családi környezetből kiragadott kedvencek képeivel sokkol. A Sanghaj, Peking, Kuangcsou és más városok metrókocsijain, buszmegállóiban, utcai hirdetőfalain függő plakátok felirata arra emlékeztet: a kutyahús fogyasztásával a legjobb barátját, házőrzőjét veszíti el az ember.
A tányérokra kerülő állatokat sokszor családoktól lopják, de az utcán kóborlókat is begyűjtik és eladják alapanyagként. A hús eredete legtöbbször tisztázatlan, vagyis veszélyes a fogyasztók számára. „Maradj egészséges, mondj nemet a macska- és kutyahúsra!” – olvasható a plakátokon. Az AAF kampányát újsághirdetésekkel és az internetezők figyelmének felhívásával is fokozza.
Kína egyes részein – főképp az ország déli területein – a mai napig elterjedt a macska- és kutyahús fogyasztása. Évről évre nemzetközi visszhangot vált ki például az a kutyahús-fesztivál, mellyel a délen fekvő Jülinben ünneplik a nyári napfordulót. Ennek során a sajtóbeszámolók szerint több, mint tízezer állatot vágnak le és fogyasztanak el a résztvevők, abban bízva, hogy húsuk távol tartja a betegségeket. A macskák húsa a hiedelem szerint a téli hónapokban testmelegítő hatású, és Kuangtung tartomány egyik tradicionális ételének alapanyaga is macskahús. Az állatvédők becslése szerint ennek következtében évente mintegy négymillió macska kerül az asztalra az országban.
Kínában a törvények nem tiltják a macska- és kutyahús fogyasztását, nincs még törvény az állatokkal való kegyetlen bánásmód büntetésére sem. Az állatvédők azonban szorgalmazzák az ezekkel kapcsolatos jogszabályok bevezetését. (Szerencsi Ágnes, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat
Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német…
Tovább olvasom >