Óriási magyar sörös siker a nemzetközi versenyen: tarolnak a Soproni Óvatos Duhajok
A tavalyihoz hasonlóan idén is kiemelkedő eredményeket értek el a Soproni Óvatos Duhajok a világ egyik legismertebb sörversenyén, az International Beer Challange-en. A 2017-ben bronzérmes IPA után a Soproni Óvatos Duhaj APA arany minősítést szerzett Ale kategóriában, míg a Meggy Ale bronz minősítést nyert az ízesített sörök között. A Magyarországon gyártott sörök közül csupán ez a két termék ért el dobogós helyezést. A különlegességek sikere töretlen a Soproninál, a Meggy Ale bevezetése óta például az eredetileg tervezett mennyiség háromszorosát értékesítették eddig.
„Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy az elmúlt évek legizgalmasabb sörinnovációi a Sopronitól kerültek a polcokra a nagy gyártók közül. Fantasztikus érzés, hogy a fogyasztói visszajelzések mellett a szakma is elismeri a termékeinket, ez az összes nálunk dolgozó kollégánk közös sikere, amire méltán lehetünk büszkék. A Soproni Óvatos Duhaj IPA, amely az első felsőerjesztésű sör volt a portfóliónkban már önmagában egyedülálló siker a piacon, ezt a sikert pedig megkoronázta a Meggy Ale, hiszen jóval meghaladta az értékesítés a tervezett számokat, az IPA fantasztikus kiegészítője ez a családban.” – mondta Szabó Dalma, a Soproni márkamenedzsere. „Fontosnak tartjuk, hogy erős legyen a jelenlétünk a sörkülönlegességek között, és olyan söröket is kipróbáljanak és megismerjenek a fogyasztóink, mint az APA, mellyel a célunk egy szűkebb fogyasztói réteg elérése, aki kíváncsi az új, igazán karakteres ízekre” – mondta Szabó Dalma, a Soproni márkamenedzsere.
A 23. alkalommal megrendezett International Beer Challange-re ebben az évben 38 országból összesen 900 minta érkezett. A 60 zsűritag Londonban gyűlt össze, hogy végigkóstolja a jelöletlen sörmintákat. Összesen 64 arany, 196 ezüst és 282 bronz minősítést osztottak ki a sörkülönlegességek gyártóinak, akik Brazíliától Mianmarig gyakorlatilag az egész világot képviselték.
„A nemzetközi elismerés megerősít minket abban, hogy az Óvatos Duhaj család fejlesztése jó irányba halad. Az elmúlt két évben bezsebelt három International Beer Challange díj azt jelzi, hogy a fogyasztók mellett a szakértők is imádják termékeinket. Ezekkel az innovációkkal és a kézműves sörfőzdék izgalmas kreációival ráadásul a magyar sörkultúrát is fejlesztjük” – tette hozzá Szabó Dalma.
A Soproni Óvatos Duhaj APA karakteres ízét a Simcoe és Chinook komlónak köszönheti. Ezek a keserűség mellett gyümölcsös ízt adnak a sörnek, a tapasztalt sörkóstolók érezhetik benne a bogyós gyümölcsök vagy akár barack ízét. Ez a felsőerjesztésű sör az IPA-hoz hasonlóan hidegkomlózással készül, a Soproni Sörgyár komlórakétájának segítségével.
A Soproni Óvatos Duhaj Meggy Ale készítésében az extra csavar az, hogy a sörlé és a meggyből készült gyümölcslé együtt érlelődik. Ennek köszönhető az átütően meggyes, mégis sörös íz. Jó hír az Óvatos Duhaj Meggy rajongóinak, hogy ez a különlegesség hamarosan üvegcsomagolásban is kapható lesz az üzletekben.
Az immár négytagú Soproni Óvatos Duhaj család pár héten belül Porter sörrel bővül, amely a zsűri és a fogyasztók döntése alapján az Első Soproni Sörverseny győztese, jövőre pedig az International Beer Challange egyik indulója lehet.
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >