Új gyártósort avatott a HEINEKEN
Megkezdte a termelést a HEINEKEN új, óránként 45 ezer doboz előállítására képes gyártósora Sopronban. Az 1,8 millió euró értékű beruházást a holland társaság éles belső versenyében nyerte el a hazai leányvállalat, melynek eredményeként növekedhet a magyar termékek jelenléte a hazai és a külföldi piacokon egyaránt.
Szijjártó Péter miniszter (jobbra), Joris Huijsmans, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. vezérigazgatója (balra) és Turóczy Zoltán, a soproni gyár vezetője átadja a Soproni Sörgyár új gyártósorát.
Egy hét alatt minden magyar felnőttnek csomagol egy sörös dobozt a HEINEKEN Hungária új gyártósora. Kedden, a próbaüzemet követően, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter közreműködésével indították el a legújabb multipack csomagoló- és tálcázógépet Sopronban. Az új gyártósor 1,8 millió euró értékű (mintegy 560 millió forint) beruházás eredménye, óránként 45 ezer doboz előállítására képes, a hét minden napján, a nap 24 órájában. Így nemcsak a sör, de a csomagolás is Magyarországon készül majd, ami jelentősen csökkenti a társaság importigényét, és növeli a magyar termékek jelenlétét a hazai és a külföldi piacokon egyaránt.
A HEINEKEN Hungária tavaly februárban kötött megállapodást a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel (HIPA), hogy fejlesztéseivel, export lehetőségeinek kiaknázásával hozzájáruljon a térség és Magyarország gazdasági növekedéséhez. „Minden nemzetközi vállalaton belül éles regionális verseny folyik a fejlesztésekért. Abban, hogy a döntés ezúttal nekünk kedvezett, szerepe volt annak a bizalomnak, amelyet a tavalyi megállapodás eredményezett. Büszkék vagyunk arra, hogy a HEINEKEN a magyarországi beruházás és azon belül is a soproni sörgyártás fejlesztése mellett döntött, valamint arra, hogy ez a számunkra fontos beruházás itt, Sopron városában valósulhatott meg” – hangsúlyozta az ünnepségen Joris Huijsmans. A HEINEKEN Hungária vezérigazgatója kiemelte, hogy a társaság tovább kívánja erősíteni piaci jelenlétét, hiszen hosszú távra rendezkedett be Magyarországon. Joris Huijsmans beszélt arról is, hogy az idén 120 éves Soproni Sörgyár hagyománya, valamint Magyarország piacvezető márkája, a Soproni kötelezi a céget, ezért is fordít a vállalat kiemelt figyelmet az innovációra, ami biztosítani tudja a gyár további, hosszú távú fennmaradását.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta: „A HEINEKEN Hungária és Magyarország kiszámítható együttműködése jó érv volt arra, hogy ez a beruházás itt valósuljon meg Sopronban.”
A HEINEKEN 2008 óta több mint 17 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. A leányvállalatnak jelenleg 520 munkavállalója van, közülük közel kétszázan dolgoznak Sopronban. A cég beszállító partnerei és a vendéglátóiparban betöltött szerepe révén összesen közel 6000 fő megélhetéséhez járul hozzá Magyarországon, és emellett – helyi beszerzésének köszönhetően – a magyar mezőgazdaság kiemelt partnere.
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >