Oracle: a vállalatok többsége nyitott a felhőszolgáltatásokra
A vállalatok többsége pozitívan vélekedik a felhőről, 92 százalékuk az innováció felgyorsítása, 76 százalékuk új ügyfelek szerzése miatt kedveli a megoldást, azonban az átálláshoz kapcsolódó kérdések és bizonytalanságok egyre jelentősebbek – derült ki az Oracle amerikai informatikai óriáscég megbízásából készített nemzetközi felmérésből.
Az összegzés szerint a hibrid felhőmegoldások telepítésének egyik legfőbb akadálya az összetett informatikai rendszerek kezelése, amelyet a válaszadók 60 százaléka említett, 52 százalékuk az informatikai beszállítóval való kapcsolatot, 27 százalékuk pedig a hálózati sávszélességet tekintette kihívásnak.
A kutatásból kiderült az is, hogy a vállalatok csaknem 20 százaléka már elérte a felhő bevezetéséhez szükséges fejlettséget, két éven belül további 51 százalék éri el ezt a szintet. A válaszadók 29 százaléka szerint a sikeres bevezetés legfontosabb építőkövei az üzleti döntéshozók támogatásának elnyerése, 25 százalék a költséghatékonyságot, 22 százalékuk pedig a beszállítókkal való erős kapcsolat kiépítését tartja elengedhetetlennek.
A felmérést az Oracle megbízásából az IDG Connect végezte, több mint 450 EMEA térségbeli cég döntéshozóinak megkérdezésével (Európa, Közel-Kelet és Afrika).
Az Oracle korábbi tájékoztatása szerint 600 különböző felhő alkalmazást kínál, a cég az elmúlt fél évben közel 1500 új SaaS (Software-as-a-Service) és több mint 2100 új PaaS (Platform-as-a-Service) ügyfélre tett szert. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem túl pozitív helyzetről számolt be a Coface
Rövidesen a cégek belekalkulálhatják a 400 forint feletti euróárfolyamot a…
Tovább olvasom >A vártnál kisebb bevételt ért el az Oracle
Az elemzők által vártnál kisebb bevételt ért el folyó pénzügyi…
Tovább olvasom >Rekord M&A-láz a globális vállalati szektorban
A hétfőn ismertetett legfrissebb adatok alapján éves rekord felé tart…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >