Optimistán nyilatkoznak a fogyasztók
Erős lökést kapott a magyar élelmiszerexport marketingje januárban: Hazánk ugyanis mint partnerország kiemelt szerepet kapott a berlini Zöld Hét élelmiszervásáron, ahol tíz nap alatt 450 ezer látogatót regisztráltak. Magyar cégek rekordszámban mutatták be kínálatukat.
Teljes élelmiszerexportunk 16 százalékát viszi el Németország a tavaly január–októberi 1,04 milliárd euróval. Ez 3 százalékkal több, mint tavalyelőtt az első háromnegyed év során. Többek között ezt állapítja meg az Agrárgazdasági Kutató Intézet.
Európa legnagyobb gazdaságában az élelmiszer-kiskereskedelem forgalom szerinti trendjeinek grafikonján hullámvonalat látunk a legutóbbi negyedévek során, értéket tekintve: hol kisebb, hol nagyobb mértékű emelkedést. Kivéve a tavalyi első negyedévet. A tavalyi negyedik negyedév adatai még nem állnak rendelkezésre.
Viszont mennyiséget tekintve az eladás a három legutóbbi negyedév során csökkent, mindig az előző évi hasonló időszakhoz képest.
Az átlagárak már harmadik éve töretlenül emelkednek; de csak 2 százaléknál alacsonyabb mértékben.
Öt nagy exportpiacunk közül a második negyedévben a németek 96 pontos fogyasztói bizalmi indexe közelítette meg legjobban az optimizmus 100 pontos határát; amit tavaly két negyedév során is elért a német mutató. Mindenesetre a németek jóval derűlátóbbnak bizonyultak a 79 pontos európai átlagnál.
Aztán a harmadik negyedévben tovább javult a német fogyasztók bizalma, és 100 pontjukkal már optimistának tarthatjuk hangulatukat. (Romániában az index 87, Olaszországban 57, Ausztriában 85, Szlovákiában pedig 81).
Az index három összetevője közül figyelemre méltó tény a vásárlóerő szempontjából: az európai megkérdezettek közül saját országukban a munkahelyi kilátásokat a következő tizenkét hónap során többé-kevésbé kedvezőnek legnagyobb arányban (61%) a németek látják. Ez a szám majdnem duplája az összesen harminchárom országban mért 32 százalékos európai átlagnak, a tavalyi harmadik negyedév során.
Igazolja a fogyasztók pozitív hangulatát az is, hogy földrészünkön Németországban a legkisebb azok aránya, 32 százalék, akik változtattak háztartásuk költési szokásain az egy évvel korábbihoz képest, hogy spóroljanak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >