Optimisták a német fogyasztók
Európa-szerte lassú, eltérő mértékű ütemben történő növekedés jellemző, ugyanakkor Németországban kimagasló a fogyasztói bizalom, optimisták a fogyasztók, derül ki a Nielsen 2016 negyedik negyedévére vonatkozó adataiból.
A német adatokból az derül ki, hogy az ország gazdasága egyenletesen fejlődik, 1,9%-os növekedéssel 2016-ban. A lakásépítési beruházások mellett a növekedés 80 százalékának mozgatórugója az állami és privát költések emelkedése.
Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalmában értéket tekintve nem ennyire pozitív azonban a növekedés: 2016 utolsó negyedéve mindössze 0,3 százalékponttal haladta meg a harmadik negyedévi teljesítményt nominálisan. A 1,5 százalékos áremelkedés mellett –1,2 százalékos mennyiségi csökkenés következett be az előző negyedévhez képest, többek között ezt állapítja meg a Nielsen negyedévenkénti Growth Reporter jelentése.
Különösen a 2500 négyzetméternél nagyobb hipermarketek és az 1000 négyzetméteresnél kisebb szupermarketek gyenge értékesítési teljesítménye fékezte meg a piacot, annak dacára, hogy a hiperekben erősödött a promóciós aktivitások mennyisége. A tejtermékeké – 28 százalékos átlagos áremelkedés mellett – a legerősebben növekvő kategória. Emellett népszerű még az ásványvíz, sör, füstölt hal, energiaital és a különféle magvak is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >