Optimisták a német fogyasztók
Európa-szerte lassú, eltérő mértékű ütemben történő növekedés jellemző, ugyanakkor Németországban kimagasló a fogyasztói bizalom, optimisták a fogyasztók, derül ki a Nielsen 2016 negyedik negyedévére vonatkozó adataiból.
A német adatokból az derül ki, hogy az ország gazdasága egyenletesen fejlődik, 1,9%-os növekedéssel 2016-ban. A lakásépítési beruházások mellett a növekedés 80 százalékának mozgatórugója az állami és privát költések emelkedése.
Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalmában értéket tekintve nem ennyire pozitív azonban a növekedés: 2016 utolsó negyedéve mindössze 0,3 százalékponttal haladta meg a harmadik negyedévi teljesítményt nominálisan. A 1,5 százalékos áremelkedés mellett –1,2 százalékos mennyiségi csökkenés következett be az előző negyedévhez képest, többek között ezt állapítja meg a Nielsen negyedévenkénti Growth Reporter jelentése.
Különösen a 2500 négyzetméternél nagyobb hipermarketek és az 1000 négyzetméteresnél kisebb szupermarketek gyenge értékesítési teljesítménye fékezte meg a piacot, annak dacára, hogy a hiperekben erősödött a promóciós aktivitások mennyisége. A tejtermékeké – 28 százalékos átlagos áremelkedés mellett – a legerősebben növekvő kategória. Emellett népszerű még az ásványvíz, sör, füstölt hal, energiaital és a különféle magvak is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >