Optimisták az amerikai fogyasztók
Nagyot javult a fogyasztói hangulat az USA-ban a Michigan Egyetem mértékadónak tartott indexe szerint – írja a Világgazdaság Online.: Októberben az előzetes mutató 92,1 pontra erősödött a szeptemberi 87,2-ről. Ez azt tükrözi, hogy a gazdasági fellendülés tovább folytatódik annak ellenére, hogy a túl erős dollár, illetve gyengülő globális kereslet tehertételt jelent a feldolgozóiparnak.
Az index mostani szintje szakértők szerint annualizáltan a fogyasztási kiadások nagyjából 4 százalékos növekedését jelenti (a GDP több mint kétharmadát adja a lakossági fogyasztás). A hangulatot nagymértékben meghatározhatták az alacsonyabb üzemanyagárak, a részvénypiacok volatilitása kevésbé hatott rá – vélik elemzők. A saját pénzügyi kilátásaikra nézve 2007 óta nem voltak ilyen optimisták a megkérdezettek. Ezzel együtt a harmadik negyedévi GDP-növekedést most 1,5 százalék körülire becsülik az elemzők a második negyedéves 3,9 százalék után.
Szeptemberben csupán 0,1 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom augusztushoz képest. A munkahelyek számának növekedése az utóbbi két hónapban lefékeződött, az ipari termelés a harmadik negyedévben csak 1,8 százalékkal nőtt – ez akkor is baljós, ha a feldolgozóipar csak a GDP 12 százalékáért felelős. A mutatókat minden elemző abból a szemszögből nézi, hogy miként befolyásolhatja a Federal Reserve döntéseit; egyre többen vélik úgy, hogy leghamarabb 2016 elején kerülhet sor a kamatemelésre. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >