Optimisták az amerikai fogyasztók
Nagyot javult a fogyasztói hangulat az USA-ban a Michigan Egyetem mértékadónak tartott indexe szerint – írja a Világgazdaság Online.: Októberben az előzetes mutató 92,1 pontra erősödött a szeptemberi 87,2-ről. Ez azt tükrözi, hogy a gazdasági fellendülés tovább folytatódik annak ellenére, hogy a túl erős dollár, illetve gyengülő globális kereslet tehertételt jelent a feldolgozóiparnak.
Az index mostani szintje szakértők szerint annualizáltan a fogyasztási kiadások nagyjából 4 százalékos növekedését jelenti (a GDP több mint kétharmadát adja a lakossági fogyasztás). A hangulatot nagymértékben meghatározhatták az alacsonyabb üzemanyagárak, a részvénypiacok volatilitása kevésbé hatott rá – vélik elemzők. A saját pénzügyi kilátásaikra nézve 2007 óta nem voltak ilyen optimisták a megkérdezettek. Ezzel együtt a harmadik negyedévi GDP-növekedést most 1,5 százalék körülire becsülik az elemzők a második negyedéves 3,9 százalék után.
Szeptemberben csupán 0,1 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom augusztushoz képest. A munkahelyek számának növekedése az utóbbi két hónapban lefékeződött, az ipari termelés a harmadik negyedévben csak 1,8 százalékkal nőtt – ez akkor is baljós, ha a feldolgozóipar csak a GDP 12 százalékáért felelős. A mutatókat minden elemző abból a szemszögből nézi, hogy miként befolyásolhatja a Federal Reserve döntéseit; egyre többen vélik úgy, hogy leghamarabb 2016 elején kerülhet sor a kamatemelésre. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Megakadt a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Áprilisban megakadt a kiskereskedelmi forgalom visszaépülésének lendülete, havi alapon 0,9%…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >