Optimisták a magyar cégek
Mind saját cégük, mind országuk gazdasági kilátásait tekintve optimisták a magyar vállalati vezetők, akiknek háromnegyede azt várja, hogy cége árbevételének alakulása két éven belül ismét eléri vagy meghaladja a válság kitörése előtti szintet – derül ki a BDO aktuális gazdasági trendeket vizsgáló, nyolc ország 450 vállalatára kiterjedő felméréséből.
A beruházások tekintetében jelenleg komoly vetélytársaknak számító balkáni országokhoz képest pozitívan változik Magyarország gazdasági környezetének megítélése a cégek körében – hangsúlyozta Gerendy Zoltán, a BDO Magyarország vezető partnere. – Mindez első jele lehet az előző években fokozatosan növekvő régiós versenyhátrányunk leépülésének.”
A hazai cégek várakozásai a kérdések többségét tekintve a három legkedvezőbb hely valamelyikén szerepeltek. Különösen a munkatársak elégedettségét, juttatásainak és képzésükre fordított erőforrásokat, illetve a vállalatok általános költési lehetőségeinek növekedését illetően tapasztalható pozitív eltérés a régiós átlaghoz képest.
Általában a szerb és török cégek várják a legnagyobb mértékű javulást az egyes tényezőket tekintve, ugyanakkor az elmúlt időszak kényszerű gazdasági sokkterápiája egyértelműen tükröződik a görög vállalatok várakozásain, amelyek rendre a legpesszimistábbak a nyolc országot tekintve.
A gazdasági környezet alakulását érintő kérdések többek között az infláció, a GDP alakulása, a munkanélküliség, valamint a külföldi tőkebeáramlás mértékének változásait érintették. A magyar cégek döntéshozói ezen a területen is kedvező várakozásokat fogalmaztak meg: mind a munkanélküliség, mind az infláció változásának tekintetében a legkedvezőbb, míg a GDP növekedését tekintve a második legkedvezőbb álláspontot képviselik a vizsgált régióban.
Gerendy Zoltán szerint a vállalati döntéshozók piaci várakozásai azért kulcsfontosságúak, mert meghatározzák jövőbeli stratégiájukat, és ezzel alapvetően befolyásolják egy-egy ország és régió gazdasági fejlődésének pályáját – írja a BDO alapján a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >