Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista a klímavállalások teljesítésével kapcsolatban, és 70%-uk biztos benne, hogy elérik a kitűzött fenntarthatósági célokat.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Mint kiderült, a válaszadók közel fele többet is költ az erre irányuló kezdeményezésekre az előző évhez képest, meghaladva a globális átlagot. Tízből hét vállalat azonban csak 2040 és 2050 között tervezi a klímavédelmi célkitűzések maradéktalan teljesítését.
A hazai cégek aktívan kommunikálnak karbonkibocsátásuk csökkentéséről, sőt: 82%-uk nyilvánosan is beszámol erőfeszítéseiről, megelőzve ezzel a nemzetközi trendeket.
A belső együttműködés hiánya azonban komoly akadály: a magyar válaszadók 58%-a a technológiai vezetőkkel való kooperáció nehézségeit jelölte meg, ami jóval magasabb, mint a globális átlag (36%). A vállalatoknak sürgősen fejleszteniük kell az együttműködést a fenntarthatósági célok elérése érdekében, hiszen a zöld átmenet versenyelőnyt jelenthet a piacokon. //
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >