Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista a klímavállalások teljesítésével kapcsolatban, és 70%-uk biztos benne, hogy elérik a kitűzött fenntarthatósági célokat.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Mint kiderült, a válaszadók közel fele többet is költ az erre irányuló kezdeményezésekre az előző évhez képest, meghaladva a globális átlagot. Tízből hét vállalat azonban csak 2040 és 2050 között tervezi a klímavédelmi célkitűzések maradéktalan teljesítését.
A hazai cégek aktívan kommunikálnak karbonkibocsátásuk csökkentéséről, sőt: 82%-uk nyilvánosan is beszámol erőfeszítéseiről, megelőzve ezzel a nemzetközi trendeket.
A belső együttműködés hiánya azonban komoly akadály: a magyar válaszadók 58%-a a technológiai vezetőkkel való kooperáció nehézségeit jelölte meg, ami jóval magasabb, mint a globális átlag (36%). A vállalatoknak sürgősen fejleszteniük kell az együttműködést a fenntarthatósági célok elérése érdekében, hiszen a zöld átmenet versenyelőnyt jelenthet a piacokon. //
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >