Optimista tervekkel vág neki 2025-nek a DIEGO

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 04. 14. 11:20

Erősödő árérzékenység, kiszámíthatatlan szabályozási környezet és új vásárlói szokások – ezek közepette épít hosszútávú stratégiát a DIEGO. A magyar lakberendezési áruházlánc marketingigazgatója, Gesztesi Gábor a Pénzcentrumnak adott interjúban beszélt a kihívásokról, lehetőségekről és arról, miért hisz még mindig a TV-reklámban és a mozikban is.

2024 – a stabilitás éve, 2025 – a növekedés reménye

A SZÉP-kártya és a vidéki támogatások lendíthetik fel a piacot

A DIEGO 2022-ben történelmi rekordévet zárt, részben az állami felújítási támogatásoknak köszönhetően. 2023 azonban jelentős visszaesést hozott, amit a vállalat „kijózanodás évének” nevez. A 2024-es év stabil növekedést hozott, de nem váltotta be a fellendülésről szóló reményeket.

2025-re azonban optimista a cég – köszönhetően a SZÉP-kártyás vásárlásoknak és a vidéki otthonfelújítási támogatásnak. Ezek szerinte érezhetően fellendíthetik a piacot, különösen mivel a DIEGO vidéken is erős jelenléttel bír.

A gyorsan változó szabályozás kihívásai

A SZÉP-kártyás elfogadás például csak napokkal a bevezetés előtt vált biztossá, ami a franchise-hálózat miatt különösen nehéz volt. Több mint 100 külön szerződést kellett megkötni a bankokkal. Ugyanez történt a vidéki felújítási programmal is, amikor utolsó pillanatban vonták be a nyugdíjasokat is a kedvezményezettek közé – a teljes marketingstratégiát újra kellett írni.

Nyugdíjasok is fontos célcsoporttá váltak

A korábban figyelmen kívül hagyott idősebb korosztály mára komoly vásárlóerőt képvisel: a 60 év feletti vásárlók aktívan újítanak, és a DIEGO márkaismertsége különösen erős a 69 év felettiek körében.

Helyi jelenlét: a siker egyik kulcsa

A DIEGO 97 egységével gyakorlatilag az egész országot lefedi – 30 kilométeres körzetben szinte minden lakott területhez közel található szakáruházuk. Ezzel nagy versenyelőnyt élveznek a klasszikus barkácsláncokkal szemben, amelyek jellemzően csak nagyvárosokban vannak jelen.

Hűséges vásárlók, ritkább visszatérés

A cég több mint 820 ezer regisztrált hűségkártyás ügyfelet kezel három országban. Bár a lakásfelújítás jellemzően ritka esemény, promóciós napokkal, akciókkal és lojalitási programmal igyekeznek fenntartani az érdeklődést és a visszatérő vásárlásokat.

Terméktrendek: laminált padlók és beltéri ajtók az élmezőnyben

A vízálló laminált padló az abszolút favorit a vásárlók körében, de egyre népszerűbbek a beltéri ajtók is. Ezeken felül a hidegburkolatok, lakástextilek és dekorációs termékek adják a DIEGO portfóliójának gerincét.

Nem bővül, inkább mélyül a kínálat

A vállalat nem tervezi új termékkategóriák bevezetését 2025-ben, helyette a meglévő választék mélyítésére koncentrál. Kiemelt cél, hogy ne csak laminált padlókban, hanem beltéri ajtókban és hidegburkolatokban is piacvezetővé váljanak.

Marketing: hagyomány és digitális jelenlét kéz a kézben

Bár sokan temetik a hagyományos csatornákat, a DIEGO továbbra is hirdet tévében, rádióban és óriásplakáton, sőt, moziban is. Emellett azonban a cég komoly jelenlétet épített ki TikTokon, YouTube-on, Instagramon és Facebookon is.

„Nem lehet csak online, vagy csak offline. A sikeres stratégia: mindkettőt jól használni.” – fogalmaz Gesztesi Gábor.

Kilátások 2025-re: lassú, de biztató növekedés

Az első negyedév ígéretes kétszámjegyű növekedést hozott, de a devizakockázat, az infláció, és az árérzékeny vásárlói magatartás továbbra is komoly kihívást jelentenek. Az árakra mindenki figyel, még akkor is, ha állami támogatással vásárolnak.

 

Kapcsolódó cikkeink