Opten: több mint 200 ezer családi jellegű vállalkozás működik Magyarországon
Magyarországon 204 ezer családi jellegű vállalkozás található, ezen belül 140 ezerre tehető az egyszemélyes cégek és 64 ezerre az olyan társult vállalkozások száma, ahol a család több tagja is tulajdonos vagy cégjegyzésre jogosult, mindezek együttesen a teljes hazai társas vállalkozói cégbázis 40 százalékát fedik le – közölte az Opten az MTI-vel.
A többszemélyes családi cégekben a legmeghatározóbbak a családi kapcsolatok, amelyek jelentős részében kizárólag családtagok alkotják a tulajdonosok és a cégjegyzésre jogosultak körét is, 42 ezer ilyen típusú családi vállalkozás működik az országban.
A közlemény szerint a modern magyar gazdaságban a családi cégkultúra még viszonylag fiatalnak számít. Családok tízezrei kísérleteznek azzal, hogyan is lehetne szinkronba hozni a magán és vállalkozói életet, és a generációváltás problémájával is csak mostanában találkoznak először a cégek tömegei. Ezért sem mindegy, hogy ez a 200 ezer családi jellegű vállalkozás milyen hatékonysággal és megbízhatósággal működik – írta az Opten.
Kiemelték, hogy a családi jelleg pozitívan hat a cég működésére, ugyanis a statisztikák alapján a családi vállalkozások 64 százaléka átlag feletti megbízhatósággal rendelkezik. A családi vállalkozások sikere abban is tetten érhető, hogy sok nőtte ki magát milliárdos nagyvállalattá: több mint 1100 családi vállalkozás éves árbevétele haladja meg az 1 milliárd forintot.
A családi vállalkozások 50 százalékában azonosítható testvéri kapcsolat, 38 százalékukban apa-gyermek, 33 százalékukban pedig anya-gyermek kapcsolat. Az elmúlt években az apa-gyermek kapcsolatok aránya sokat csökkent, míg a testvérkapcsolatok aránya nőtt, ami az Opten szerint arra utal, hogy sok cégnél már megtörtént a generációváltás.
Regionális bontásban Budapesten az 1000 lakosra jutó családi cégek száma meghaladja a 10-et, de Pest és Baranya egyében is rendkívül magas ez az érték, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Nógrád megyében viszont a szám 4 alatt van – olvasható az Opten közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás
Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >3,4%-kal bővült a fogyasztás
A KSH megerősítette, az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >