Opten: csak keveseknél nőtt a profit 2024-ben
Miközben a magyar vállalatok árbevétele 2024-ben átlagosan 8, nyereségük pedig 11 százalékkal csökkent, a Bizalmi Körhöz tartozó cégek 1,25 százalékos bevételnövekedést és 11 százalékos profitbővülést értek el – derül ki az Opten friss elemzéséből. Dr. Csorbai Hajnalka, az Opten stratégiai igazgatója szerint a siker kulcsa a digitalizáció, a tudásmegosztás és a humánstratégia. A Bizalmi Kör tagjai a foglalkoztatást is bővíteni tudták, miközben az országos adat 7 százalékos csökkenést mutat. A kiemelkedő vezetőket a november 28-i Bizalom Gálán díjazzák.
„A magyar gazdaság az elmúlt években tartósan válságközeli állapotban működött: a Covid-járvány utáni visszaesés, az inflációs nyomás és a beruházások elmaradása mind hozzájárultak ahhoz, hogy a vállalkozások többsége stagnálással vagy zsugorodással küzdött. Az Opten friss elemzése azonban rámutat: vannak cégek, amelyek képesek voltak a nehézségek közepette is növekedést és hatékonyságjavulást felmutatni.”
– hangsúlyozta Dr. Csorbai Hajnalka az Opten stratégiai igazgatója egy podcast interjúban, amit Gangel Péter, a Bizalmi Kör alapítója készített.
A beszélgetésben nemcsak arról esett szó, hogy miként teljesítenek a hazai vállalkozások, de a stratégiai igazgató arról is beszélt, hogy milyen trendek figyelhetők meg az árbevétel, a nyereségesség, a cégalapítások és a megszűnések terén. A podcastban külön kitértek arra, hogy bizonyos cégek miért tudtak növekedést, hatékonyságjavulást és munkaerő-bővülést felmutatni, miközben a piac egésze visszaesett.
Az elemzés szerint a hazai cégek többsége 2024-ben jelentős visszaesést szenvedett el:
– az árbevételük közel 8%-kal csökkent,
– a nyereségük pedig átlagosan 11%-kal esett vissza.
Ezzel szemben a Bizalmi Körhöz tartozó cégek átlagosan 1,25%-os árbevétel-növekedést és 11%-os profitbővüléstértek el ugyanebben az időszakban.
Foglalkoztatás és hosszú távú gondolkodás
A foglalkoztatás területén is szembetűnő a különbség míg a magyar vállalatok összességében közel 7%-kal csökkentették a foglalkoztatottak számát, addig a Bizalmi Kör tagjai majdnem 5%-kal bővítették a létszámot. Ez jól mutatja a vezetői szemlélet különbségét: a kiemelkedő cégek nem rövid távú költségcsökkentésben, hanem hosszú távú stratégiai építkezésben gondolkodnak. Hiszen mint a podcastban is elhangzott: a cégvezetők sok esetben saját költségükre is igyekeztek megtartani munkatársaikat, felismerve, hogy a lojalitás és a tapasztalat felbecsülhetetlen érték, különösen egy új növekedési ciklus kezdetén.
Mi a siker kulcsa?
A beszélgetés során Dr. Csorbai Hajnalka három fő tényezőt emelt ki:
Hatékonyságnövelés és innováció – amikor az árbevétel növelése nem lehetséges, a vállalkozások a költségek racionalizálására, digitalizációra és AI-megoldásokra támaszkodnak.
Közösségi tudásmegosztás – a bizalmi kör vezetői egymástól tanulnak, így gyorsabban reagálnak a piaci kihívásokra.
Előrelátó humánstratégia – a munkaerő megtartása és bővítése a válságban alapozza meg a jövőbeli sikert.
Példaképek a gyakorlatban
Nem véletlen tehát, hogy a 2025-ös Leader of the Year TOP10 listáján azok a vezetők kaptak helyet, akik válságos időkben is képesek voltak növekedést, stabilitást és inspiráló vezetői magatartást tanúsítani. A versenyben hat kategóriában hirdettek jelölteket – mikrovállalattól a nagyvállalatig, külön figyelmet szentelve a fiatal és női cégvezetőknek. A győzteseket november 28-án, a Corinthia Hotelben megrendezett Bizalom Gálán hirdetik ki.
A lista üzenete egyértelmű: válságban is van kiút. Azok a vezetők, akik hosszú távon gondolkodnak, hajlandók innoválni és megőrzik a munkatársaik iránti elköteleződést, nemcsak a saját cégükben teremtenek értéket, hanem példát mutatnak a teljes hazai üzleti közösségnek is.
A teljes adás itt érhető el:
Kapcsolódó cikkeink
Új szintre lépett a KKV besorolás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Csaknem 4,5 milliárd forintos beruházást hajt végre a Gyulahús Kft.
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új lendület az alapításokban, de a cégszámcsökkenés még nem állt meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy István: nyúlhúsfogyasztást népszerűsító kampány indult
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A nap mondása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A nap mondása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >