Opten: 42 százalékkal esett vissza a cégalapítások száma áprilisban
Áprilisban 1442 cég alakult meg Magyarországon, ami 42 százalékos visszaesés az előző hónaphoz, és 35 százalékos az egy évvel korábbihoz képest – közölte az Opten az MTI-vel.
A visszaesést az Opten a koronavírus-járvány gazdasági hatásának tulajdonítja.
Az elemzés szerint az ország egészében kevesebb céget alapítottak, ami nem feltétlenül a cégalapítási szándék megszűnésére utal, sokan valószínűleg csak kivárnak terveik megvalósításával.
A megszűnő vállalkozások száma ugyanakkor mérsékelten nőtt, áprilisban 2892 céget töröltek, ami márciushoz képest 2,7 százalékos, tavaly áprilishoz képest pedig 11,6 százalékos emelkedés.
Áprilisban 847 végelszámolást indítottak a vállalkozók, ami nem számít kiugrónak, bár évközi értéknek az elemzés szerint viszonylag magas. A kényszertörlések 1804-es száma a 2019-es havi átlagból szintén nem emelkedik ki.
A végrehajtások száma viszont visszaesett, áprilisban mindössze 538 ilyen eljárás indult, ami a korábbi számok egytizede. Az Opten a kormányzati enyhítő intézkedésekkel és az elnézőbb adóhatósági gyakorlattal magyarázza ezt. A járvány gazdasági következményei ellen hozott kormányzati intézkedésekkel magyarázzák azt is, hogy az átlagostól elmaradó, mindössze 294 felszámolás indult áprilisban. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a válság elhúzódásával a felszámolások száma is emelkedésnek indulhat. A cégalapításokat, a megszüntetéseket és a rendben működő cégeket összesítő fluktuációs index országos értéke 7,96 százalék. Tolna, Győr-Moson-Sopron, Vas és Csongrád megyékben 5 százalék körüli az értéke, Borsod-Abaúj-Zemplén, Pest és Nógrád megyében ennek a kétszeresét, a fővárosban pedig a 16 százalékot is meghaladta – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >3,4%-kal bővült a fogyasztás
A KSH megerősítette, az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a…
Tovább olvasom >Ezekért a termékekért rohamoznák meg a boltokat, ha jönne egy katasztrófa
A koronavírus-járvány tanulsága alapján fontos felkészülni a váratlan eseményekre, legyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >