Opitmizmus a németeknél, bizakodás az eurozónában
A Gfk piackutató intézet felmérésében készült német fogyasztói hangulatindex szeptemberre vonatkozó értéke 15 hónapos csúcsra emelkedett, nőtt a Conference Board eurozóna gazdaságára vonatkozó összetett indexe is.
A fogyasztói hangulatindex értéke 3,7 pontra javult a 3,4 pontos augusztusi értékről.
A bizakodó hangulathoz hozzájárult, hogy a fogyasztói árak júliusban éves szinten 0,5 százalékkal csökkentek, a kormányzati intézkedések pedig igyekeznek minél több alkalmazottat munkában tartani, akár csökkentett munkaidőben is.
A felmérésben szereplő mindhárom – a vásárlási hajlandóságra, gazdasági várakozásokra és jövedelmek alakulására vonatkozó – alindex emelkedett – közli a ProfitLine.hu.
Az amerikai Conference Board által készített, az eurozóna gazdaságára vonatkozó összetett index júliusban 1,6 százalékkal, 97,4 pontra emelkedett.
Az index, amely nyolc, a gazdaság aktivitását mérő részmutatóból tevődik össze, negyedik hónapja folyamatosan emelkedik, és ez a Conference Board szerint már az egyértelmű élénkülés jele. Az indexből arra lehet következtetni, hogy a 16 államból álló térségben szerény növekedés lehet az idei év harmadik negyedévében, az elmúlt három hónap csökkenése után – közli a Népszabadság.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >