Opitmizmus a németeknél, bizakodás az eurozónában
A Gfk piackutató intézet felmérésében készült német fogyasztói hangulatindex szeptemberre vonatkozó értéke 15 hónapos csúcsra emelkedett, nőtt a Conference Board eurozóna gazdaságára vonatkozó összetett indexe is.
A fogyasztói hangulatindex értéke 3,7 pontra javult a 3,4 pontos augusztusi értékről.
A bizakodó hangulathoz hozzájárult, hogy a fogyasztói árak júliusban éves szinten 0,5 százalékkal csökkentek, a kormányzati intézkedések pedig igyekeznek minél több alkalmazottat munkában tartani, akár csökkentett munkaidőben is.
A felmérésben szereplő mindhárom – a vásárlási hajlandóságra, gazdasági várakozásokra és jövedelmek alakulására vonatkozó – alindex emelkedett – közli a ProfitLine.hu.
Az amerikai Conference Board által készített, az eurozóna gazdaságára vonatkozó összetett index júliusban 1,6 százalékkal, 97,4 pontra emelkedett.
Az index, amely nyolc, a gazdaság aktivitását mérő részmutatóból tevődik össze, negyedik hónapja folyamatosan emelkedik, és ez a Conference Board szerint már az egyértelmű élénkülés jele. Az indexből arra lehet következtetni, hogy a 16 államból álló térségben szerény növekedés lehet az idei év harmadik negyedévében, az elmúlt három hónap csökkenése után – közli a Népszabadság.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A kormány kompenzációval segíti a sertéstartó gazdákat
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
Egy különleges alkalomból szervezetett partnertalálkozót a Hungaria, az eseménnyel az…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >