Önszabályozók csúcstalálkozója Párizsban
24 ország önszabályozó szervezetének és a reklámipar európai – és világszervezeteinek vezetői tanácskoztak három napig Párizsban. Az első napon az ICAS (önszabályozó világszervezet) majd az EASA tagjainak vezetői az önszabályozás európai ügyeit tárgyalták meg.
A világszervezetet európai, ausztrál és kanadai tagokon kívül öt dél-amerikai, valamint egyre gyarapodó dél-kelet ázsiai önszabályozó szervezetek, valamint a reklámipar világszervezetei alkotják. Az EASA képviseletében Fazekas Ildikó vesz részt a világszervezet munkájában. Párizsban új elnököt választottak, a spanyol elnök után Lee Peeler, az USA önszabályozó szervezetének igazgatója látja el az elnöki feladatot. A reklám önszabályozás új irányát jelzi, hogy az USA ipara úgy döntött, hogy a reklám tartalma mellett az ún. „Coalition for Better Ads” vagyis a digitális reklámok formátumaira vonatkozó vállalás ellenőrzését országuk reklám önszabályozó szervezete végzi.
Az európai témák között az AVMS (az európai médiatörvény) volt az egyik kiemelt téma. Az EU országok médiahatóságainak (ERGA) alelnöke Tobias Schmid megerősítette, hogy a kereskedelmi kommunikáció területén mind az irányelv, mind a nemzeti hatóságokat tömörítő szervezet jelentősen épít az ön-és társszabályozásra.
A másik kiemelt téma a digitális világ önszabályozásra gyakorolt hatásának elemzése volt, amelyen a tanácskozások során először vettek részt, és magas szinten képviseltették magukat a digitális vállalatok – Google, Facebook és Amazon – vezetői.
„Az EASA megbeszélések nemcsak nagyon informatívak, de nagyon inspirálóak is. Nagyon segítőkész, igazi csapat vagyunk, a sikereket, eredményeket, a nehézségeket őszintén megosztjuk egymással. A nemzetközi sztenderdek ismerete és adaptálása az önszabályozás nemzetközi elfogadása szempontjából fontos. A nemzetközi példákból rengeteget tanulunk. Mi például a környezetvédelmi monitoringunk eredményeit és szempontjait ismertettük.” – fogalmazott Fazekas Ildikó.
Nemcsak a tevékenységet, de a földrajzi lefedettséget tekintve is jelentős előrelépések vannak. Párizsban új szereplőként az orosz, szerb, ukrán és szingapúri küldöttek is beszámoltak az önszabályozó szervezetük működéséről. „A digitális kommunikáció miatt kiemelkedő fontosságúvá vált a önszabályozás nemzetközi lefedettségének növelése, valamint az önszabályozás amúgy jól működő rendszerének digitális kommunikációra vonatkozó hiteles válasza, amelyben az ilyen megbeszélések minden résztvevő számára rendkívül hasznosak – tette hozzá Fazekas.
Kapcsolódó cikkeink
A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Kettős arcot mutat a kiskereskedelmi ingatlanpiac – stabil főváros, csökkenő üzletszám vidéken
Miközben a budapesti elsődleges bevásárlóközpontok szinte teljes kihasználtsággal működnek, országos…
Tovább olvasom >