Online vásárlás: terjednek a csomagautomaták
A csomagautomaták két évvel ezelőtti 14%-os kedveltségi aránya mostanra 27%-ra kúszva szinte megduplázódott – derül ki a Foxpost Box Index (FBI) idei második felméréséből.
Míg Budapesten még fej-fej mellett állnak automaták és futárok a csomagátvételi preferenciákban (32 versus 34%), a megyei jogú városok lakói már inkább a dobozos megoldásra szavaznak: arra a kérdésre, hogy melyik megoldást választják legszívesebben az interneten vásárolt árujuk átvételére, a válaszadók 43%-a a csomagautomatát adta meg válaszul, miközben a futárszolgálatot 34%-uk nevezte meg.
– A csomagautomaták kedveltségének ilyen mértékű javulásában kétségtelenül szerepet játszik az is, hogy az országban elérhető csomagautomaták száma 2022 októberére együttesen megközelíti a 3000 darabot – emelte ki Madar Norbert, a kutatást készítő GKID partnere. A szakember ugyanakkor azt is hozzátette, hogy az automaták most még főként az 5000 főnél nagyobb településekre koncentrálódnak, ami alapján aligha meglepő, hogy országos szinten a csomagautomatáknak még nagy a lemaradásuk a futáros megoldással összevetésben (25 versus 48%). //
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >