Online vásárlás: a Paypal lehet a megoldás a bizalmatlanságra
Bár tavalyhoz képest némiképp visszaszorult, még mindig a készpénzes fizetés a legjellemzőbb az online vásárlók körében. A bankkártyás fizetéstől sokakat visszatart a bizalom hiánya, a válság hatására pedig mérséklődött a vásárlási kedv – derül ki a KutatóCentrum évente megismételt E-Shopping Reportjából. A bizalomhiányra az egyik lehetséges megoldást a nemzetközi piacokon elterjedt Paypal jelenthetné.
Az előző évhez képest jobban szóródnak az online vásárlók által választott fizetési módok. Még mindig az átvételkor történő készpénzes fizetés a legnépszerűbb (62%), ugyanakkor tavalyhoz képest kevesebben választották ezt a fizetési módot. A második helyen az átutalás áll, a megkérdezettek egyharmada pedig utánvéttel is szokta rendezni a számlát.
„A GoldenBolt versenyhez készített próbavásárlások tapasztalatai azt mutatják, hogy a webáruházak is egyre több fizetési lehetőséget tesznek elérhetővé vevőik számára: az utánvét mellett leggyakrabban átutalással és bankkártyával vásárolhatnak náluk” – mondta el Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője. Megrendeléskor ennek ellenére még mindig csupán a válaszadók 28 százaléka szokott bankkártyával fizetni, ezt az online vásárlással kapcsolatos attitűdök magyarázzák. A megkérdezettek 40 százalékát ugyanis az elmúlt évben az tartotta vissza az e-shoppingtól, hogy féltek megadni a kártyaszámukat. A férfiak egyébként valamivel nyitottabbak, náluk a bankkártyás fizetés megelőzi az utánvétet.”
Ha a nemzetközi trendeket vizsgáljuk, a Paypal az egyik legnépszerűbb online fizetési megoldás. „Ez előrevetíti a magyarországi gyors terjedést is, ráadásul ez a fizetési lehetőség a hazai piacon uralkodó bizalmatlanság problémáját is megoldhatná” – emelte ki Barcza Enikő. – „Ehhez azonban az kell, hogy a webáruházak elérhetővé tegyék vásárlóik számára ezt a fizetési megoldást is” – tette hozzá a szakember.
Az online bankolás sem része egyelőre a mindennapoknak: a gyakori internetezők 46 százaléka szokta pénzügyeit a világhálón is intézni, a legaktívabbak a 25-34 évesek és a férfiak.
A válság hatására az előző évhez képest mérséklődött a fogyasztás és a vásárlási kedv, a költések abszolút értéke 2010-ben átlagosan 2-3 százalékponttal csökkent. A megkérdezettek 59 százaléka a legutóbbi alkalommal kevesebb, mint 10 ezer forintot fordított online vásárlásra, ugyanakkor közel minden tizedik e-vásárló több mint 40 ezer forintot költött. A válság hatását tükrözi viszont, hogy a maximum 5 ezer forintot fizető válaszadók aránya nőtt (29%) a megelőző évhez képest.
A költések összértékét vizsgálva is egy kis visszaesés látszik: a 200 ezer forintnál többet költők aránya csökkent tavalyhoz képest, míg többen voltak azok, akik egy év alatt maximum 5 ezer forintért vásároltak a világhálón. A legjellemzőbb (40%) a 10 és 40 ezer forint közötti költés volt, ugyanakkor az online vásárlók közel egyötöde több mint 100 ezer forintot adott ki az interneten – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >