Jön az Online shopping day
November 24-én rendezik meg először hazánkban az internetes vásárlás napját, a mozgalomhoz a Praktiker elsőként csatlakozott webshopjával. A DotcommerceDay és az induló mozgalom célja, hogy az internetezőkkel megismertesse az online vásárlás előnyeit, ezzel segítve az internetes kereskedelem és a tudatos vásárlás fejlődését hazánkban.
Az internetes kereskedelem hazánkban is növekvő tendenciát mutat, az elmúlt egy esztendőben az interneten vásárlók száma 1.205.000 fő volt a GKIeNet adatai szerint, és körülbelül ugyanennyien tervezik a kipróbálását a 14 évnél idősebb internetező lakosság körében. Az online áruházak forgalma idén elérheti a 160 milliárd forintot, ami több mint 15%-os növekedés az előző évi 137 milliárd forint után. A Praktiker elsőként csatlakozott a barkácsáruházak közül egy átfogó, 10 százalékos akcióval a november 24-ei DotcommerceDay-hez azzal a szándékkal, hogy a kezdetektől fogva részese legyen annak a mozgalomnak, amely a hazai internetezőkkel szeretné megismertetni az online vásárlás előnyeit és lehetőségeit. A Praktiker az egyetlen magyarországi barkácsáruházlánc, amelyik webshoppal rendelkezik, s széles áruválasztékát a világhálón is elérhetővé és megrendelhetővé teszi.
A Praktiker 2009 tavaszán indította el internetes áruházát, amely on-line fizetési lehetőséggel és házhoz szállítással vált teljessé. A webshopban jelenleg csaknem 40.000 árucikk elérhető termékkategóriákra lebontva. Az elmúlt két és fél évben csaknem 50.000 vásárlási tranzakció történt, a Praktiker online bevételei immár megközelítik a teljes évi árbevétel 1 százalékát. A Praktikertől leginkább bútorokat, ajtókat, konyhafelszerelést, elektromos gépeket és kerti motoros gépeket vásárolnak online a fogyasztók, akik döntően az utánvétes fizetési lehetőséggel élnek. Piackutatási és fogyasztói visszajelzések alapján a vásárlók kedvelik a Praktiker webshop átláthatóságát, termékkeresőjét, az akciós árak egyértelmű feltüntetését, a kiegészítő termékek ajánlatát.
Mivel a piackutatási adatok szerint az egyedi vásárlások értéke egy átlagos internetes vásárlás esetén magasabb, mint személyes vásárlásnál és nagy többségük utánvétellel történik, ezért a Praktiker webshopjának fejlesztése is abba az irányba mutat, hogyan lehet az online vásárlói kosarat egyedi akciókkal, további információkkal és kiegészítő termékekkel megnövelni. A Praktiker idén tavasszal elindította közösségépítő marketingtevékenységét több online platformon, köztük a Facebook-on is, amitől egyértelműen a webshop ismertségének és forgalmának növekedését várja.
A november 24-ei DotcommerceDay egy napig, viszont a Praktiker ehhez kapcsolódó vásárlási akciója egy hétig tart, november 24. és december 1. között zajlik. A DotcommerceDay keretében, a több száz online értékesítő kínálatában szinte minden lehetséges termék vagy szolgáltatás megjelenik, ami csak kapható az interneten, például könyv, CD, kozmetikai és illatszerek, műszaki cikkek, aukciós tárgyak, kuponok, élelmiszer, bútor, repülőjegy, internet-előfizetés.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >