Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 02. 20. 16:24

A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát 2024 decemberében, ami nemcsak a kosárértéket, de a vásárlási gyakoriságot is megemelte.

A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.

Az adventi hetekben a kosárérték a korábbi 26 600 forintról 28 000 forint fölé, több mint 5%-kal emelkedett, miközben a vásárlások gyakorisága is közel 10%-kal nőtt. Így az egy vásárló által realizált havi átlagos költés 80 000-ről 92 500 forint fölé ugrott, ami 15%-os növekedést jelent – derül ki a Kifli.hu online szupermarket utolsó havi adataiból.

Decemberben a vásárlók negyede választotta az „otthoni sütés-főzés” kategória termékeit, szemben a korábbi 19%-os aránnyal. Ezzel párhuzamosan jelentősen emelkedett a tejtermékek – például tejszín, vaj, margarin – és a sütéshez szükséges alapanyagok, valamint a fűszerek iránti kereslet. Sokan a gyorsabb megoldásokat részesítették előnyben: a fagyasztott és kész sütemények iránti kereslet szintén növekedett.

Az ünnepek utáni lendület januárban is folytatódik az idén ötéves Kiflinél, azonban követve az év eleji tudatosabb választásokat, ebben a hónapban már az egészséges táplálkozás és a növényi alapú élelmiszerek népszerűsége nő a vásárlók körében. //

Kapcsolódó cikkeink