Online gyógyszertár indításán dolgozik a dm Németországban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 12. 19. 09:05

A dm drogérialánc 2025-től saját online gyógyszertárral kezd Németországban recept nélküli gyógyszereket forgalmazni, amelyeket Csehországból szállít majd.

Saját online patikával tervez belépni a dm az OTC-piacra – számolt be a Lebensmittelpraxis a Handelsblatt információira hivatkozva. A projekt indulásának pontos időpontjáról egyelőre információ nem áll rendelkezésre.

A lépéssel a dm a digitális egészségügyi fejlesztések – például az e-recept, digitális betegnyilvántartás és telemedicina – által álló jelentős változásokra, valamint a hagyományos ellátásban látható átalakulásra igyekszik felkészülni.

Németországban az online gyógyszerértékesítés gyorsabb ütemben nő, mint az egészségügyi piac többi szegmense. Napi szinten zárnak be offline patikák, és az elkövetkező tíz évben a háziorvosok 60%-a nyugdíjba vonul – mondta el Sebastian Bayer, a dm marketing és kommunikációs ügyvezetője a Lebensmittelpraxisnak adott interjújában.

Az online gyógyszertárak térnyerése

A recept nélkül kapható gyógyszerek piaca 2023-ban 11,2 milliárd eurós forgalmat ért el Németországban, amelyből 2,54 milliárd euró az online értékesítésből származott.

Az elmúlt években az online patikák, mint például az online gyógyszerértékesítés kapcsán liberálisabb Hollandiában székhellyel rendelkező Doc Morris és a Shop Apotheke, jelentős piaci részesedést szereztek a hagyományos gyógyszertárakkal szemben. Míg a fizikális patikák száma tíz évvel ezelőtt még meghaladta a 20.000-et, mostanra már kevesebb, mint 17.300 működik.

A vásárlók számára az alacsony árak és kényelem az elsődleges

Christoph Werner, a dm ügyvezetője, az egészség témáját már 2023 végén „megatrendként” említette, amely okán szerinte előbb-utóbb a piaci szerkezet is átalakul.

Egy a közelmúltban készült tanulmány szerint az online gyógyszervásárlás során a német vásárlók számára a kedvező ár, a gyors szállítás, a széles választék és az elérhetőség a legfontosabb szempontok.

Lebensmittelpraxis

Kapcsolódó cikkeink