Európában is online gyógyszereladásba fog az Amazon?
Csak idő kérdése, mikor jelenik meg az Amazon online patika-szolgáltatásával is Európában, idézi a Német Gyógyszertárak Szövetségét a piacesprofit.hu. A gyógyszerek kis méretüknél, súlyuknál és szabványozottságuknál fogva különösen előnyösek a szolgáltatók számára.
Miután az Amazon megvette a nagy amerikai PillPack online patikát, Európában növekszik az aggodalom, hogy a nagyvállalat megjelenik ezen a területen is.
Az amerikai gyógyszerpiac a legnagyobb a világon, forgalma évente több mint 398 millió eurót tesz ki, míg Európában a németek a piacvezetők, 38 mrd. eurós éves forgalommal.
Elsősorban a vény nélküli szereket keresik így, ezen a területen az online szolgáltatás aránya már elérte a 13.2 százalékot, míg a vényre szállított szereknél még csak 1 százalék körül van.
Egyes országokban vényre felírt gyógyszert is lehet interneten rendelni – olcsóbban. Az új német nagykoalícióban azonban a konzervatívok elérték, hogy megtiltsák ezt a lehetőséget.
A gyógyszerek tárolása, szállítása más cikkekkel összehasonlítva igen gazdaságos. Mivel túlnyomórészt szabványosított és szigorúan ellenőrzött termékekről van szó, kevés a visszáru, ami az online kereskedés egyik nagy negatív tétele.
Egyébként már a Google-nak is van gyógyszertechnikai részlege, a Verily, és a Calico, amely az idős korral kapcsolatos betegségekkel foglalkozik. (Die Welt, piacesprofit.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Elindult az Amazon Írországban
Az Amazon elindította írországi online áruházát, az Amazon.ie-t, ahol több…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >