Önkéntes munkatársakkal is segíti a Tesco az Élelmiszerbank tavaszi élelmiszergyűjtő kampányát
A Tesco évek óta már nemcsak helyszínnel és adományozóként, hanem önkéntes munkával is támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület tartósélelmiszer-gyűjtő kampányát. Az egyre növekvő rászorulói igények miatt a kezdeményezés idén először tavasszal is elindul, így a segítségre most még nagyobb szükség van, mint valaha. Május 12-én és 13-án országszerte közel 100 Tesco áruházban várják a zöld mellényes önkéntesek – beleértve a Tesco kollégáit is – a vásárlók élelmiszer-adományait, köztük tésztát, konzerveket, szószokat, bébiételt, édességeket.
A nélkülözők számának emelkedését látva az Élelmiszerbank idén először tavasszal is megszervezi jótékonysági akcióját, melynek során az elmúlt évek adventi időszakában rendre 250 ezer kilónyi tartós élelmiszert gyűjtött össze. Tavaly karácsony előtt a vásárlók a hétvégi gyűjtés minden percében 30 rászoruló ünnepi csomagjához elegendő élelmiszert adtak össze, ehhez 93 tonna adomány a Tesco áruházakból érkezett és jutott el onnan 140 intézményhez, illetve szociális központokhoz, köztük például egy Pest megyei alapítványhoz, ahol enyhén, illetve középsúlyosan értelmi sérült fiatal felnőttek élnek.
„Az Élelmiszerbank immár 10 éves stratégiai partnereként ezúttal is kérdés nélkül csatlakoztunk a felhíváshoz 98 üzletünkkel. Habár kereskedőként minden tőlünk telhetőt megteszünk az élelmiszerre fordítható kiadások csökkentéséért, sajnos így is vannak olyanok, akiknek az ilyenkor összegyűjtött rizs, készétel vagy tartós tej nélkülözhetetlen segítséget jelent, sok rászoruló pedig csak az adományok révén kóstolhat csokoládét vagy kekszet. Arra biztatjuk ezért vásárlóinkat, hogy május 12-én és 13-án gondoljanak a nehéz helyzetben lévőkre is, és bevásárláskor tegyenek plusz tartós élelmiszert a kosarukba, majd adják le azt a kasszáink mellett lévő gyűjtőpontokon. Itt olyan tescós kollégákkal is találkozhatnak majd, akik a nélkülözők sorsát a szívükön viselve önkéntesként is segítenek a kezdeményezés megvalósításában”
– mondta Hevesi Nóra, a Tesco magyarországi kommunikációs vezetője.
Ahogy Csík János, a békéscsabai Tesco hipermarket áruházvezető-helyettese fogalmazott ezzel kapcsolatban:
„A Tesco számtalan esetben biztosított helyszínt az Élelmiszerbank adománygyűjtéseihez, és az utóbbi években már a munkatársak is csatlakozhatnak, hogy részvételükkel is támogassák az adománygyűjtő csapat munkáját. Több alkalommal önkénteskedtem én is, és a vásárlóktól kapott pozitív visszajelzés mindig megerősített abban, hogy amikor csak tehetem, részt vegyek az eseményeken. Nehéz szavakba önteni az érzést, amit ilyenkor tapasztal az ember, mindenesetre öröm látni, hogy milyen sokan átérzik a rászorulók helyzetét és önzetlenül segítenek.”
„Az elmúlt 10 évben összesen 2,3 millió kilogramm élelmiszer-adományt adtak össze a vásárlók az Élelmiszerbank áruházi adománygyűjtő akcióin, melynek nagy része a Tesco vásárlóinak köszönhető. Az élelmiszerek jelentős áremelkedése miatt a kisebb keresetű családok lényegesen jobban megérzik a pénzügyi terheket, mivel ők a bevételeik nagyobb hányadát fordítják bevásárlásra. A legszegényebbek közül pedig sokakat fenyeget létbizonytalanság, ezért egyre többen fordulnak hozzánk élelmiszercsomagokért. Bízunk benne, hogy ezúttal is minél többen segítenek nekik hűtést nem igénylő termékekkel, és a közelgő gyereknap kapcsán egy-egy tábla csokival vagy egyéb, nem olvadékony édességgel a kisebbeknek is kedveskednek. Egyúttal hálánkat szeretnénk kifejezni minden tescós kollégának, aki önkéntes munkájával is hozzájárul az akció sikeréhez”
– mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
A Tesco vásárlói az adományaikkal közvetlenül a környezetükben élő nehéz sorsú embereket segíthetik. Az összegyűjtött élelmiszereket az Élelmiszerbank az egyes áruházak környéken működő karitatív szervezetek közreműködésével juttatja el a nélkülözőkhöz.
A gyűjtésben részt vevő áruházak listája itt érhető el: https://bit.ly/tavaszigyujtes2023
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >