Önkéntes címkézési kötelezettségvállalást tesz az európai söripar az italok összetételének és tápértékének egységes megjelenítésére
A sörök címkézésének egységes módjáról egyezett meg a Brewers of Europe, vagyis az Európai Sörfőzők Szövetsége szeptember 5-én Brüsszelben, ahol egy egyetértési nyilatkozatot is aláírtak Vytenis Andriukaitis, az Európai Bizottság egészségügyi és élelmiszer-biztonsági biztosa előtt. Ennek értelmében 2022-ig a sörök csomagolásán is részletesen fel fogják tüntetni a gyártók az összetevőket, valamint a tápérték információkat. Az önkéntes címkézési kötelezettségvállalást 25 európai szövetség között a magyar sörgyártók is vállalják, a kezdeményezést dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója is aláírta Brüsszelben.
A kezdeményezés előzményeként június 5-én az Európai Sörfőzők Szövetségének közgyűlése kisebb módosításokkal jóváhagyta az alkohol-tartalmú italok összetevőinek, energiatartalmának és tápanyag-összetételének feltüntetéséről szóló egyetértési megállapodást. Az egyetértési megállapodás alapján készült önkéntes vállalást tevő nyilatkozatot szeptember 5-én 37 aláíró, ezen belül 25 ország sörszövetségének képviselője írta alá Brüsszelben, ahol dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója képviselte hazánkat. A felek ezzel önként vállalták, hogy 2022-ig megjelölik a sörök csomagolásán az italok összetevőit és energiaértékeit. Az aláírásnál jelen volt Vytenis Andriukaitis, egészségügyért és élelmiszerbiztonságért felelős európai biztos is.
A nyilatkozat létrejötte azért fontos, mert így a fogyasztók érthető, felismerhető, összehasonlítható és pontos információkat kapnak majd minden italról. Az átláthatóság mellett a sörgyártók példát kívánnak mutatni az alkohol-tartalmú italok más ágazatainak is. A címkézés megreformálására azért is szükség volt, mert évről évre növekszik a minőségi sörgyártás és a sörfogyasztás, ami nagyobb felelősséget ró a szektor szereplőire.
Fontos a felelősségvállalás és az önszabályozás
Az aláírási ceremónián számos olyan Európából, így Magyarországról is származó sört mutattak be, ami már most is eleget tesz az aláírt önkéntes címkézési kötelezettségvállalásnak. „Ez a vállalás a fogyasztók érdekét tartja szem előtt az átláthatóság és a minőség biztosítására. Örülök, hogy ennek a kontinentális iparági kezdeményezésnek a Magyar Sörgyártók Szövetsége tagjai által forgalmazott sörök kiemelkedő arányban megfelelnek. Ez a példa is mutatja, hogy a sörfőzők felelősségvállalásra és hatékony önszabályozásra vonatkozó szavai Magyarországon gyorsan megvalósuló, mérhető és ellenőrizhető lépésekkel párosulnak.” – mondta dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
Az európai sörgyárak is jelentős lépéseket tettek már az elmúlt években, a sörök 60%-nál már most is megadják a kalóriaszámot, 85%-uknál pedig az összetevők részletes listáját. Az egyetértési megállapodás azért is kulcsfontosságú, hogy ezek a számok még tovább növekedhessenek. „Ez a mai nap egy jelentős lépése egy négy évvel ezelőtt indult folyamatnak, ami hűen tükrözi tagjaink azon törekvését, hogy a fogyasztók elvárásainak is megfelelve, minden sörös címkén tüntessük fel az összetevőket és a kalóriatartalmat.” – tette hozzá Pavlos Photiades, az Európai Sörfőzők Szövetségének elnöke.
Európában 2017-ben a teljes sörfogyasztás közel 374 millió hektoliter volt, míg a magyar piacon ebben az időszakban 6,26 millió hektoliter sör fogyott.
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >