Omnichannel-kisokos

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 11. 17. 02:42

1. Vevők új fényben: a vásárlókat nemcsak az eddigi költéseik, kosárösszetételük, beszerzési históriájuk határozza meg, hanem az akár percről percre változó interakcióik is ugyanilyen lényegesek. Ezeket a különböző vásárlói személyiségeket (persona) kell feltérképezni és megérteni ahhoz, hogy a vásárlási út különböző szakaszain jelentkező vevőigényeket feltárjuk.

2. Értékért hűség: a változó igények azt is jelentik, hogy a fogyasztók a puszta eladásnál többet várnak el a márkáktól és kereskedőktől. Tapasztalatokat, kontextusba helyezett tartalmakat, interaktív eszközöket akarnak, a közösségi és digitális márkamentes terekben pedig szabad, független véleményekre kíváncsiak.

3. Kapcsolódási pontok: a klasszikus rendszerek és testre szabottnak mondott megoldások ma még vezethetnek vásárlói interakcióhoz, de a holnap az összekapcsolhatóságé, a kapcsolódási pontok felfűzése, összegyűjtése, elemzése vezet a releváns és hozzáadott értéket hordozó vevőkapcsolatokhoz. Ehhez egy adatcsarnok típusú intelligens megoldás szükséges, mely inkább átszervezést, mint IT-befektetést igényel.

4. Az adat a gyújtópontban: A vásárlási élmény és a hozzáadott érték növeléséhez az adatokat össze kell gyűjteni, kielemezni, a következtetéseket levonni, a kommunikáció, valamint a vásárlóknak szóló személyes ajánlatok és tartalmak alapjává tenni. A begyűjtendő adatok helyes megválasztásával, a kontextusba helyezett következtetésekkel és a vásárlási adatokkal egy valós és hatékony 360 fokos vásárlói kép alakítható ki, amely üzleti alkalmazásával profitoptimalizációhoz vezet.

5. Aki lemarad, kimarad: a fogyasztók által befogadott technológiák és a felaprózódott médiafogyasztás kihat a kereskedelemre is. A sokcsatornás új világban az marad talpon, aki pozitívan áll és kreatívan alkalmazkodik a gyorsan változó vásárlói igényekhez, és üzletpolitikájába emeli azokat.

Kapcsolódó cikkeink