Omnichannel-kisokos
1. Vevők új fényben: a vásárlókat nemcsak az eddigi költéseik, kosárösszetételük, beszerzési históriájuk határozza meg, hanem az akár percről percre változó interakcióik is ugyanilyen lényegesek. Ezeket a különböző vásárlói személyiségeket (persona) kell feltérképezni és megérteni ahhoz, hogy a vásárlási út különböző szakaszain jelentkező vevőigényeket feltárjuk.
2. Értékért hűség: a változó igények azt is jelentik, hogy a fogyasztók a puszta eladásnál többet várnak el a márkáktól és kereskedőktől. Tapasztalatokat, kontextusba helyezett tartalmakat, interaktív eszközöket akarnak, a közösségi és digitális márkamentes terekben pedig szabad, független véleményekre kíváncsiak.
3. Kapcsolódási pontok: a klasszikus rendszerek és testre szabottnak mondott megoldások ma még vezethetnek vásárlói interakcióhoz, de a holnap az összekapcsolhatóságé, a kapcsolódási pontok felfűzése, összegyűjtése, elemzése vezet a releváns és hozzáadott értéket hordozó vevőkapcsolatokhoz. Ehhez egy adatcsarnok típusú intelligens megoldás szükséges, mely inkább átszervezést, mint IT-befektetést igényel.
4. Az adat a gyújtópontban: A vásárlási élmény és a hozzáadott érték növeléséhez az adatokat össze kell gyűjteni, kielemezni, a következtetéseket levonni, a kommunikáció, valamint a vásárlóknak szóló személyes ajánlatok és tartalmak alapjává tenni. A begyűjtendő adatok helyes megválasztásával, a kontextusba helyezett következtetésekkel és a vásárlási adatokkal egy valós és hatékony 360 fokos vásárlói kép alakítható ki, amely üzleti alkalmazásával profitoptimalizációhoz vezet.
5. Aki lemarad, kimarad: a fogyasztók által befogadott technológiák és a felaprózódott médiafogyasztás kihat a kereskedelemre is. A sokcsatornás új világban az marad talpon, aki pozitívan áll és kreatívan alkalmazkodik a gyorsan változó vásárlói igényekhez, és üzletpolitikájába emeli azokat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >