Omnichannel-kisokos
1. Vevők új fényben: a vásárlókat nemcsak az eddigi költéseik, kosárösszetételük, beszerzési históriájuk határozza meg, hanem az akár percről percre változó interakcióik is ugyanilyen lényegesek. Ezeket a különböző vásárlói személyiségeket (persona) kell feltérképezni és megérteni ahhoz, hogy a vásárlási út különböző szakaszain jelentkező vevőigényeket feltárjuk.
2. Értékért hűség: a változó igények azt is jelentik, hogy a fogyasztók a puszta eladásnál többet várnak el a márkáktól és kereskedőktől. Tapasztalatokat, kontextusba helyezett tartalmakat, interaktív eszközöket akarnak, a közösségi és digitális márkamentes terekben pedig szabad, független véleményekre kíváncsiak.
3. Kapcsolódási pontok: a klasszikus rendszerek és testre szabottnak mondott megoldások ma még vezethetnek vásárlói interakcióhoz, de a holnap az összekapcsolhatóságé, a kapcsolódási pontok felfűzése, összegyűjtése, elemzése vezet a releváns és hozzáadott értéket hordozó vevőkapcsolatokhoz. Ehhez egy adatcsarnok típusú intelligens megoldás szükséges, mely inkább átszervezést, mint IT-befektetést igényel.
4. Az adat a gyújtópontban: A vásárlási élmény és a hozzáadott érték növeléséhez az adatokat össze kell gyűjteni, kielemezni, a következtetéseket levonni, a kommunikáció, valamint a vásárlóknak szóló személyes ajánlatok és tartalmak alapjává tenni. A begyűjtendő adatok helyes megválasztásával, a kontextusba helyezett következtetésekkel és a vásárlási adatokkal egy valós és hatékony 360 fokos vásárlói kép alakítható ki, amely üzleti alkalmazásával profitoptimalizációhoz vezet.
5. Aki lemarad, kimarad: a fogyasztók által befogadott technológiák és a felaprózódott médiafogyasztás kihat a kereskedelemre is. A sokcsatornás új világban az marad talpon, aki pozitívan áll és kreatívan alkalmazkodik a gyorsan változó vásárlói igényekhez, és üzletpolitikájába emeli azokat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >