ÖMKi: alapjaiban kell újragondolni a globális élelmiszer-ellátást
Az idei Föld napja mérföldkő az emberiség történetében: a koronavírus-járvány pofonütésszerűen hívta fel a figyelmet az ökoszisztéma pusztulásának az emberiségre gyakorolt közvetlen következményeire. „A globális kereskedelem kikövezte az utat az egyre egysíkúbb és intenzívebb mezőgazdasági rendszerek kialakításához, ezzel természetes élőhelyek pusztulását és a biodiverzitás jelentős csökkenését idézve elő. A fogyasztói szokásaink által hajtott ipari agrárium az elmúlt évtizedekben megteremtette a feltételeket az emberre veszélyes vírusok megjelenéséhez és terjedéséhez” – összegzi a folyamatot Dr. Drexler Dóra, az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet (ÖMKi) ügyvezetője. Az egyik legégetőbb következmény, a globális élelmiszer-ellátási láncok válsága humanitárius krízissel is fenyeget. „Itt az idő a valós ökológiai fordulatra. A válság elodázhatatlan lehetőség arra, hogy stratégiai szinten, fenntartható szellemiségben gondoljuk újra élelmiszer-termelési és -ellátási rendszereinket” – hívja fel a figyelmet a magyar agrárium első „élő laboratóriumát” működtető kutatóintézet vezetője. A szervezet módszertani javaslatokat fogalmazott meg a jövő hazai élelmiszer-ellátásának reformjához.
Kapcsolódó cikkeink
Különleges megmozdulással hívja fel a figyelmet a Danone a zöldebb jövőre a Föld Napja alkalmából
A Danone Magyarország idén ismét csatlakozott a Föld napjához. Egy…
Tovább olvasom >A Starbucks közös kávézással és környezettudatos döntésekkel ünnepli a Föld napját
A Starbucks hisz abban, hogy a példamutatás és az összefogás…
Tovább olvasom >Rossmann x Respray: áprilisban fára váltjuk a dezodor újratöltéseket!
Április 1-30. között a Rossmann üzletekben található Respray automaták használatával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >