Olcsó termékekkel és drága részvényekkel terjeszkedik a Shein
A világszerte dömpingáras divatáruval hódító kínai online kiskereskedők közül a Shein újabb nagy dobásra készül, ugyanis bejelentette szándékát az Initial Public Offering (IPO) megvalósítására. A vállalat magát 90 milliárd dollárra értékeli, és a Wall Street Journal információi szerint a szükséges dokumentumokat már benyújtotta az amerikai tőzsdefelügyelethez (SEC).

Csak minden 20. látogató vásárol is náluk
A Shein, mint a fast fashion online divatkereskedelem egyik kiemelkedő szereplője, a közvetlen szállítási stratégiájának köszönhetően elkerüli az eladatlan raktárkészlet problémáját. Emellett az Egyesült Államok piacán a „de minimis” elv alkalmazásával nem fizet vámot az olcsó termékei után. A cég az idei évben külön hangsúlyt fektet az amerikai piac megerősítésére, és augusztusban partneri megállapodást kötött a SPARC Grouppal, amely az Authentic Brands és a Simon Property bevásárlóközpont-üzemeltető közös vállalata.
A Shein azonban számolnia kell azzal, hogy az amerikai közönség megnyerése nem lesz könnyű feladat. Bár a Shein és kínai riválisa, a Temu, termékei iránt nagy az érdeklődés, a vásárlás mellett csak minden huszadik nézelődő dönt. Ez a szám jelentősen elmarad az Amazon eredményeitől, amely minden második látogatóját vásárlásra ösztönzi.
A politikai és üzleti körökben felmerült aggályok között szerepel a Shein által alkalmazott árpolitika, amely torzíthatja a versenyt és nehezítheti a hazai könnyűipar helyzetét. Emellett a Shein kapcsolata a hszincsiangi ujgur rabszolgamunkával is felhívja magára a figyelmet.
A Shein jelenleg az IPO folyamatában nem nevezte meg a piacra dobott részvények pontos mennyiségét, de az idei májusi feltőkésítési körben a cég értékét már 60 milliárd dollár fölé értékelték. A vállalat vezetése a Bloomberg információi szerint a 90 milliárd dolláros piaci kapitalizációt célozza meg az IPO során. Ez esetben a Shein a második vagy harmadik legnagyobb kínai elsődleges tőzsdei kibocsátás lehet, mögöttük az Alibaba áll, amely 2014-ben 25 milliárd dollárral debütált a New York-i tőzsdén.
A Shein az IPO menedzseléséhez olyan neves pénzintézeteket szerződtetett, mint a Goldman Sachs, a JPMorgan Chase és a Morgan Stanley, és a tőzsdei bevezetés valószínűsíthetően 2024-ben kerül majd sor. A vállalat így további mérföldkövet tűzött ki útjára, hogy a nemzetközi piacon tovább erősítse pozícióját.
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >Algoritmusok irányítják a kosarat – így alakítják át az online platformok a vásárlói döntéseket
Az impulzusvásárlás már nem csupán fogyasztói pszichológia, hanem üzleti modell:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >