Olcsó termékekkel és drága részvényekkel terjeszkedik a Shein
A világszerte dömpingáras divatáruval hódító kínai online kiskereskedők közül a Shein újabb nagy dobásra készül, ugyanis bejelentette szándékát az Initial Public Offering (IPO) megvalósítására. A vállalat magát 90 milliárd dollárra értékeli, és a Wall Street Journal információi szerint a szükséges dokumentumokat már benyújtotta az amerikai tőzsdefelügyelethez (SEC).
A Shein, mint a fast fashion online divatkereskedelem egyik kiemelkedő szereplője, a közvetlen szállítási stratégiájának köszönhetően elkerüli az eladatlan raktárkészlet problémáját. Emellett az Egyesült Államok piacán a „de minimis” elv alkalmazásával nem fizet vámot az olcsó termékei után. A cég az idei évben külön hangsúlyt fektet az amerikai piac megerősítésére, és augusztusban partneri megállapodást kötött a SPARC Grouppal, amely az Authentic Brands és a Simon Property bevásárlóközpont-üzemeltető közös vállalata.
A Shein azonban számolnia kell azzal, hogy az amerikai közönség megnyerése nem lesz könnyű feladat. Bár a Shein és kínai riválisa, a Temu, termékei iránt nagy az érdeklődés, a vásárlás mellett csak minden huszadik nézelődő dönt. Ez a szám jelentősen elmarad az Amazon eredményeitől, amely minden második látogatóját vásárlásra ösztönzi.
A politikai és üzleti körökben felmerült aggályok között szerepel a Shein által alkalmazott árpolitika, amely torzíthatja a versenyt és nehezítheti a hazai könnyűipar helyzetét. Emellett a Shein kapcsolata a hszincsiangi ujgur rabszolgamunkával is felhívja magára a figyelmet.
A Shein jelenleg az IPO folyamatában nem nevezte meg a piacra dobott részvények pontos mennyiségét, de az idei májusi feltőkésítési körben a cég értékét már 60 milliárd dollár fölé értékelték. A vállalat vezetése a Bloomberg információi szerint a 90 milliárd dolláros piaci kapitalizációt célozza meg az IPO során. Ez esetben a Shein a második vagy harmadik legnagyobb kínai elsődleges tőzsdei kibocsátás lehet, mögöttük az Alibaba áll, amely 2014-ben 25 milliárd dollárral debütált a New York-i tőzsdén.
A Shein az IPO menedzseléséhez olyan neves pénzintézeteket szerződtetett, mint a Goldman Sachs, a JPMorgan Chase és a Morgan Stanley, és a tőzsdei bevezetés valószínűsíthetően 2024-ben kerül majd sor. A vállalat így további mérföldkövet tűzött ki útjára, hogy a nemzetközi piacon tovább erősítse pozícióját.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót
A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >