Olaszországban növekedés előtt áll a kézműves fagylaltpiac
A várakozások szerint 4%-kal nőhet a kézműves fagylalt értékesítése Olaszországban a 2025-ös nyári szezonban – derül ki a SIGEP World Observatory legfrissebb elemzéséből, amely a CREST-Circana és az Olasz Fagylaltkészítők Szövetségének (AIG) adatai alapján készült.
A szektor 2024-ben 3 milliárd eurós bevételt ért el, ami 1%-os éves növekedést jelent. Európában összességében 2,1%-kal nőtt a fagylalteladások száma, még úgy is, hogy a vendéglátóhelyi vendégforgalom 0,5%-kal csökkent – írja az ESM.
Az öt legnagyobb piacból – Olaszország, Németország, Spanyolország, Franciaország és az Egyesült Királyság –Olaszországban fogy a legtöbb – több mint 600 millió adag – fagylalt, ami a teljes európai fogyasztás 26,4%-át adja. A második a sorban Németország 25,1%-os részesedéssel, amelyet Spanyolország követ 20,6%-kal.
Matteo Figura, a Circana olaszországi Foodservice igazgatója szerint a fogyasztási hajlandóság növekszik, a vendégek minden huszonötödik alkalommal fagylaltot is választanak és úgy tűnik, még a bizonytalan időkben sem mondanak le a fogyasztók a fagylalt nyújtotta élményről.
Claudio Pica, az AIG főtitkára szerint ugyanakkor a növekedéshez képzésre is szükség van, mivel 15-20 ezer pultos munkatárs hiányzik országszerte a fagylaltozókból.
Az idény újdonságai között olyan ízek is megjelennek, mint az arónia, a céklás fagylalt, vagy például a fordított stracciatella, amely fehér csokoládédarabkákkal gazdagított étcsokoládés alappal készül.
Kapcsolódó cikkeink
Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Megnyitotta 3000. európai üzletét az Action Olaszországban
Mérföldkőhöz érkezett az európai non-food diszkontlánc, az Action: megnyitotta 3000.…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >