Olaszországban május után júniusban is 0,8 százalék volt az éves infláció
Olaszországban az előzetes becsléssel összhangban 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói árak júniusban éves összevetésben, akárcsak májusban – közölte az olasz statisztikai hivatal, az Istat kedden végleges adatként.
Az Istat adatai alapján júniusban a havi infláció 0,1 százalék volt, az előző havi 0,2 százalékot követően.
Az Istat közleménye szerint a feldolgozatlan élelmiszerek ára csökkenő mértékben, 0,3 százalékkal nőtt júniusban éves szinten az előző havi 2,2 százalékos drágulás után, emellett a ruházati cikkek és lábbelik, a bútorok és háztartási felszerelések, a szállítási szolgáltatások, valamint az éttermi és szállodai szolgáltatások drágulása is lassult.
A nem szabályozott energiatermékek ára, a lakhatás és közüzemi díjak, valamint a kommunikációs szolgáltatások ára az előző havinál kisebb mértékben csökkent júniusban éves bázison. A feldolgozott élelmiszerek ára (beleértve az alkoholt és a dohányt is) gyorsuló ütemben, 2,0 százalékkal emelkedett júniusban a májusi 1,8 százalék után, a szabályozott energiatermékek is nagyobb ütemben drágultak.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) növekedési üteme júniusban éves szinten 0,9 százalékra gyorsult a májusi 0,8 százalékról, havi összevetésben pedig május után júniusban is 0,2 százalék volt.
A feldolgozatlan élelmiszerek és az energia nélkül számított éves maginfláció az előző havi 2,0 százalékot követően 1,9 százalék volt júniusban.
Kapcsolódó cikkeink
Okoskukát vezet be az olasz Unicoop Firenze
Az olasz Unicoop Firenze kiskereskedelmi lánc új, mesterséges intelligencia alapú…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >