Olaszországban május után júniusban is 0,8 százalék volt az éves infláció
Olaszországban az előzetes becsléssel összhangban 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói árak júniusban éves összevetésben, akárcsak májusban – közölte az olasz statisztikai hivatal, az Istat kedden végleges adatként.
Az Istat adatai alapján júniusban a havi infláció 0,1 százalék volt, az előző havi 0,2 százalékot követően.
Az Istat közleménye szerint a feldolgozatlan élelmiszerek ára csökkenő mértékben, 0,3 százalékkal nőtt júniusban éves szinten az előző havi 2,2 százalékos drágulás után, emellett a ruházati cikkek és lábbelik, a bútorok és háztartási felszerelések, a szállítási szolgáltatások, valamint az éttermi és szállodai szolgáltatások drágulása is lassult.
A nem szabályozott energiatermékek ára, a lakhatás és közüzemi díjak, valamint a kommunikációs szolgáltatások ára az előző havinál kisebb mértékben csökkent júniusban éves bázison. A feldolgozott élelmiszerek ára (beleértve az alkoholt és a dohányt is) gyorsuló ütemben, 2,0 százalékkal emelkedett júniusban a májusi 1,8 százalék után, a szabályozott energiatermékek is nagyobb ütemben drágultak.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) növekedési üteme júniusban éves szinten 0,9 százalékra gyorsult a májusi 0,8 százalékról, havi összevetésben pedig május után júniusban is 0,2 százalék volt.
A feldolgozatlan élelmiszerek és az energia nélkül számított éves maginfláció az előző havi 2,0 százalékot követően 1,9 százalék volt júniusban.
Kapcsolódó cikkeink
Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >NGM: a kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának alakulására
A kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának…
Tovább olvasom >A magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak a növekedés jelei
A legfrissebb statisztikák alapján a magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >