Olaszországban júniusig kell várjon a vendéglátás
A legnagyobb olasz napilap, a Corriere della Sera szerint Olaszország megpróbál újraindulni a koronavírus-járvány február 20-val kezdődött terjedését, tetőzését, valamint megfékezését követő hetek után.
Május 4-től újraindul az eddig leállított, „nem létfontosságú” termelés: megnyitnak a gyárak, újraindul az autó-, a textil- és az építőipar, valamint a divatágazat. A kereskedelemnek május 18-ig, a vendéglátásnak júniusig kell várnia a kormányütemterv szerint. Hétfőtől viszont nyitva lesznek a már újraindult könyvesboltok és csecsemőruházati üzletek. A presszók, kávéházak és éttermek vendéget nem fogadhatnak, de elvitelre árulhatnak ételt és italt.
Az újraindulás mintegy 4,5 millió olasz munkába állását jelenti a járványhelyzetben eddig otthon maradt 7,8 millió dolgozóból.
Az ismételt munkába állás nem jelenti feltétlenül a munkahelyre való bejárást: a négy és fél millió mintegy fele távmunkában kezd hétfőtől.
A statisztikák szerint a gyárakban és építkezéseken újra dolgozók nagy része ötven év feletti, és a gócpontnak számító északi tartományokban áll majd munkába. Ahol lehet, turnusokban végzik a munkát, a gyárakban biztosítani kell a legalább kétméteres távolság betartását. Az újra munkába lépők több mint hetven százaléka férfi, mivel a nők továbbra is otthon maradnak a gyerekekkel a szeptemberig meghosszabbított oktatási szünet miatt.
Hétfőtől enyhítik a kijárási korlátozásokat: továbbra is csak indokolt esetben lehet utcára menni, tehát munkavégzés, élelmiszer- és gyógyszervásárlás, valamint egészségügyi indok miatt. Ezzel egy időben engedélyezett lesz azonban a rokonlátogatás, valamint a szabadtéri sportolás, kocogás a lakóhelytől távolabbi helyszínen is.
Több infó itt…
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Az ezüst korosztálynak szóló saját márkát vezetett be a Penny Olaszországban
November 7-től jelenik meg a Penny Italia üzleteiben a diszkont…
Tovább olvasom >A közelségre és fenntarthatóságra fókuszáló új üzleti modellt vezet be a Crai
Az olasz Crai élelmiszer-kiskereskedelmi lánc új üzleti modellt vezetett be,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >