Olaszország mesterséges intelligenciával küzd a prosecco hamisítása ellen
Az olasz pénzverde (Istituto Poligrafico e Zecca Dello Stato) a Microsoft Italia-val összefogva igyekszik felvenni a harcot a híres olasz habzóborok hamisítása ellen, kezdve a Proseccóval.
A partnerség keretében a mesterséges intelligencia segítségével innovatív megoldásokat dolgoznak ki a termékek eredetiségének ellenőrzésére és az ellátási láncok nyomon követésére.
Az együttműködés kulcsfontosságú eleme egy olyan virtuális asszisztens létrehozása, amelyet fejlett mesterséges intelligencia-technológia, többek között az Azure OpenAI és a Microsoft Copilot működtet. A digitális őrszem termékadatok elemzésével hivatott kiszűrni a potenciális hamisítványokat, védve ezzel az olasz termékek hírnevét világszerte.
Generatív AI chatbot
Mivel évente több mint 616 millió palackot állítanak elő, amelynek 81%-át világszerte exportálják, a Prosecco hamisítástól való védelme kulcsfontosságú. E kihívás megoldására a konzorcium és a partnerek Brand Protection Assistant néven egy generatív AI chatbotot fejlesztenek.
Az innovatív eszköz részletes termékinformációkat nyújt, ezen belül a termék eredetiségét igazolja a fogyasztók felé a zárjegy egyszerű fényképével, amely megtekintésével a felhasználók a bor eredetéről, ízvilágáról és a hozzá illő ételekről is tájékozódhatnak.
Ez a kísérleti projekt mintául szolgál az összes olasz termék – az élelmiszerektől a divatcikkekig – hamisítás elleni védelmére.
A partnerség célja továbbá az üzleti tevékenységek racionalizálása a Microsoft 365 Copilot és az Azure felhőszolgáltatások használatával, ugyanis mindkét szervezet a hatékonyság növelésének, a költségek csökkentésének és a működés skálázásának lehetőségeit vizsgálja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Vegyes eredmények a Carrefournál
A francia kereskedő 2025 első felében veszteségeket kellett, hogy elkönyveljen…
Tovább olvasom >Alkalmazkodni vagy eltűnni – így maradhatnak versenyben a cégek az AI és válságok korában
Hogyan lehet talpon maradni egy olyan világban, ahol egyik nap…
Tovább olvasom >Olaszország idén is tarol a turisták körében – drágább, de megéri
Bár az árak emelkedtek, Olaszország továbbra is az egyik legnépszerűbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >