Olaszország mesterséges intelligenciával küzd a prosecco hamisítása ellen
Az olasz pénzverde (Istituto Poligrafico e Zecca Dello Stato) a Microsoft Italia-val összefogva igyekszik felvenni a harcot a híres olasz habzóborok hamisítása ellen, kezdve a Proseccóval.
A partnerség keretében a mesterséges intelligencia segítségével innovatív megoldásokat dolgoznak ki a termékek eredetiségének ellenőrzésére és az ellátási láncok nyomon követésére.
Az együttműködés kulcsfontosságú eleme egy olyan virtuális asszisztens létrehozása, amelyet fejlett mesterséges intelligencia-technológia, többek között az Azure OpenAI és a Microsoft Copilot működtet. A digitális őrszem termékadatok elemzésével hivatott kiszűrni a potenciális hamisítványokat, védve ezzel az olasz termékek hírnevét világszerte.
Generatív AI chatbot
Mivel évente több mint 616 millió palackot állítanak elő, amelynek 81%-át világszerte exportálják, a Prosecco hamisítástól való védelme kulcsfontosságú. E kihívás megoldására a konzorcium és a partnerek Brand Protection Assistant néven egy generatív AI chatbotot fejlesztenek.
Az innovatív eszköz részletes termékinformációkat nyújt, ezen belül a termék eredetiségét igazolja a fogyasztók felé a zárjegy egyszerű fényképével, amely megtekintésével a felhasználók a bor eredetéről, ízvilágáról és a hozzá illő ételekről is tájékozódhatnak.
Ez a kísérleti projekt mintául szolgál az összes olasz termék – az élelmiszerektől a divatcikkekig – hamisítás elleni védelmére.
A partnerség célja továbbá az üzleti tevékenységek racionalizálása a Microsoft 365 Copilot és az Azure felhőszolgáltatások használatával, ugyanis mindkét szervezet a hatékonyság növelésének, a költségek csökkentésének és a működés skálázásának lehetőségeit vizsgálja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
AI a befektetések szolgálatában: új dimenziók a vagyonkezelésben
A K&H Alapkezelő, a KBC Csoport tagjaként már nyolc éve…
Tovább olvasom >Közös növényi újdonságokat dob piacra a PepsiCo és a NotCo Chilében
A PepsiCo és a chilei NotCo együttműködésének eredményeként két új,…
Tovább olvasom >Prosecco: a palackba zárt életérzés
Az italválasztásainkat számos tényező befolyásolhatja: olykor a hangulatunk határozza meg,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >