Olaszország mesterséges intelligenciával küzd a prosecco hamisítása ellen
Az olasz pénzverde (Istituto Poligrafico e Zecca Dello Stato) a Microsoft Italia-val összefogva igyekszik felvenni a harcot a híres olasz habzóborok hamisítása ellen, kezdve a Proseccóval.
A partnerség keretében a mesterséges intelligencia segítségével innovatív megoldásokat dolgoznak ki a termékek eredetiségének ellenőrzésére és az ellátási láncok nyomon követésére.
Az együttműködés kulcsfontosságú eleme egy olyan virtuális asszisztens létrehozása, amelyet fejlett mesterséges intelligencia-technológia, többek között az Azure OpenAI és a Microsoft Copilot működtet. A digitális őrszem termékadatok elemzésével hivatott kiszűrni a potenciális hamisítványokat, védve ezzel az olasz termékek hírnevét világszerte.
Generatív AI chatbot
Mivel évente több mint 616 millió palackot állítanak elő, amelynek 81%-át világszerte exportálják, a Prosecco hamisítástól való védelme kulcsfontosságú. E kihívás megoldására a konzorcium és a partnerek Brand Protection Assistant néven egy generatív AI chatbotot fejlesztenek.
Az innovatív eszköz részletes termékinformációkat nyújt, ezen belül a termék eredetiségét igazolja a fogyasztók felé a zárjegy egyszerű fényképével, amely megtekintésével a felhasználók a bor eredetéről, ízvilágáról és a hozzá illő ételekről is tájékozódhatnak.
Ez a kísérleti projekt mintául szolgál az összes olasz termék – az élelmiszerektől a divatcikkekig – hamisítás elleni védelmére.
A partnerség célja továbbá az üzleti tevékenységek racionalizálása a Microsoft 365 Copilot és az Azure felhőszolgáltatások használatával, ugyanis mindkét szervezet a hatékonyság növelésének, a költségek csökkentésének és a működés skálázásának lehetőségeit vizsgálja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat
2025. februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Jönnek az intézkedések: Orbán Viktor a Facebookon fakadt ki az áremelések miatt
Elég volt, véget vetünk az indokolatlan áremeléseknek – közölte a…
Tovább olvasom >Árrésstop 30 alapvető élelmiszerre: így próbálja kordában tartani az inflációt a kormány
A magyar kormány újabb árkorlátozó intézkedést jelentett be az élelmiszerpiacon.…
Tovább olvasom >