Olaszország mesterséges intelligenciával küzd a prosecco hamisítása ellen
Az olasz pénzverde (Istituto Poligrafico e Zecca Dello Stato) a Microsoft Italia-val összefogva igyekszik felvenni a harcot a híres olasz habzóborok hamisítása ellen, kezdve a Proseccóval.
A partnerség keretében a mesterséges intelligencia segítségével innovatív megoldásokat dolgoznak ki a termékek eredetiségének ellenőrzésére és az ellátási láncok nyomon követésére.
Az együttműködés kulcsfontosságú eleme egy olyan virtuális asszisztens létrehozása, amelyet fejlett mesterséges intelligencia-technológia, többek között az Azure OpenAI és a Microsoft Copilot működtet. A digitális őrszem termékadatok elemzésével hivatott kiszűrni a potenciális hamisítványokat, védve ezzel az olasz termékek hírnevét világszerte.
Generatív AI chatbot
Mivel évente több mint 616 millió palackot állítanak elő, amelynek 81%-át világszerte exportálják, a Prosecco hamisítástól való védelme kulcsfontosságú. E kihívás megoldására a konzorcium és a partnerek Brand Protection Assistant néven egy generatív AI chatbotot fejlesztenek.
Az innovatív eszköz részletes termékinformációkat nyújt, ezen belül a termék eredetiségét igazolja a fogyasztók felé a zárjegy egyszerű fényképével, amely megtekintésével a felhasználók a bor eredetéről, ízvilágáról és a hozzá illő ételekről is tájékozódhatnak.
Ez a kísérleti projekt mintául szolgál az összes olasz termék – az élelmiszerektől a divatcikkekig – hamisítás elleni védelmére.
A partnerség célja továbbá az üzleti tevékenységek racionalizálása a Microsoft 365 Copilot és az Azure felhőszolgáltatások használatával, ugyanis mindkét szervezet a hatékonyság növelésének, a költségek csökkentésének és a működés skálázásának lehetőségeit vizsgálja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >