Olaszország mesterséges intelligenciával küzd a prosecco hamisítása ellen
Az olasz pénzverde (Istituto Poligrafico e Zecca Dello Stato) a Microsoft Italia-val összefogva igyekszik felvenni a harcot a híres olasz habzóborok hamisítása ellen, kezdve a Proseccóval.
A partnerség keretében a mesterséges intelligencia segítségével innovatív megoldásokat dolgoznak ki a termékek eredetiségének ellenőrzésére és az ellátási láncok nyomon követésére.
Az együttműködés kulcsfontosságú eleme egy olyan virtuális asszisztens létrehozása, amelyet fejlett mesterséges intelligencia-technológia, többek között az Azure OpenAI és a Microsoft Copilot működtet. A digitális őrszem termékadatok elemzésével hivatott kiszűrni a potenciális hamisítványokat, védve ezzel az olasz termékek hírnevét világszerte.
Generatív AI chatbot
Mivel évente több mint 616 millió palackot állítanak elő, amelynek 81%-át világszerte exportálják, a Prosecco hamisítástól való védelme kulcsfontosságú. E kihívás megoldására a konzorcium és a partnerek Brand Protection Assistant néven egy generatív AI chatbotot fejlesztenek.
Az innovatív eszköz részletes termékinformációkat nyújt, ezen belül a termék eredetiségét igazolja a fogyasztók felé a zárjegy egyszerű fényképével, amely megtekintésével a felhasználók a bor eredetéről, ízvilágáról és a hozzá illő ételekről is tájékozódhatnak.
Ez a kísérleti projekt mintául szolgál az összes olasz termék – az élelmiszerektől a divatcikkekig – hamisítás elleni védelmére.
A partnerség célja továbbá az üzleti tevékenységek racionalizálása a Microsoft 365 Copilot és az Azure felhőszolgáltatások használatával, ugyanis mindkét szervezet a hatékonyság növelésének, a költségek csökkentésének és a működés skálázásának lehetőségeit vizsgálja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Az AI integrálása és a személyre szabott szolgáltatások lesz az idei év slágere
A bankszektor legnagyobb technológiai kihívásai 2025-ben a mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Idén is folytatódhat a turizmus bővülése – ágazati kitekintő
Az év végére tovább pörgött a turizmus: a turisztikai szálláshelyeken…
Tovább olvasom >Csökkenti a Lidl a tojás árát
A Lidl Magyarország ismét a magyar vásárlók kedvére tesz és…
Tovább olvasom >A Positive Adamskynál az év legeredményesebb ügynökségvezetői
Ügynökségvezetői kategóriákat nyert a Positive Adamsky két menedzsmenttagja az Agency…
Tovább olvasom >