Olaszország idén is tarol a turisták körében – drágább, de megéri
Bár az árak emelkedtek, Olaszország továbbra is az egyik legnépszerűbb úti cél az európai és tengerentúli turisták számára. Kiss Róbert Richard turisztikai szakértő az InfoRádióban arról beszélt, hogy az ország gazdag kulturális és történelmi kínálata jóval túlmutat egy egyszerű tengerparti nyaraláson.
Telt ház a tengerpartokon
Az idei szezonban a népszerű olasz üdülőhelyek – köztük Bibione, Caorle, Jesolo és Rimini – zsúfolásig megteltek. A magyar utazók körében különösen népszerűvé vált Bari térsége is, miután a fapados járatok beindultak. Otrantó és Gallipoli utcáin már a magyar szó is gyakran hallható.
A tengerparti pihenés mellett sokan keresik fel Toszkánát, a Cinque Terre festői falvait La Spezia környékén, valamint Nápolyt és Pompeii romjait. A szigetek közül Capri és Szicília vonzza a legtöbb vendéget.
Drágulás: mennyire visszatartó tényező?
Az árak jelentősen emelkedtek: egy négytagú család számára egyhetes tengerparti nyaralás akár 6500 euróba is kerülhet. Kiss Róbert Richard szerint Olaszország drágább, mint Magyarország vagy Horvátország, és bizonyos térségek – például Genova és Viareggio – kifejezetten költségesek. Rimini környéke szintén feljebb pozicionált, míg Caorle és Bibione valamivel kedvezőbb árakat kínál.
A szakértő ugyanakkor hangsúlyozta: a látnivalók és a kulturális örökség olyan erős vonzerőt jelentenek, hogy az ország meglátogatása sokkal több egy szimpla nyaralásnál.
A túlturizmus árnyoldalai
Az olasz idegenforgalom sikerének ára is van. A legnépszerűbb helyszíneken – például Velencében, Gallipoliban vagy Otrantóban – gyakran túlzsúfoltság alakul ki. Velencében a karnevál idején szinte mozdulni sem lehet a tömegben, Gallipoliban és Otrantóban pedig még olyan szabályokat is be kellett vezetni, amelyek korlátozzák a turisták viselkedését.
A Cinque Terrén a parkolási rendszert is megváltoztatták: az autókat a településektől távolabb kell hagyni, onnan gyalog lehet megközelíteni a falvakat.
Nem leszünk egyedül
„Arra mindenképpen ügyelni kell, hogy ha népszerű úti célt választunk Olaszországban, nem leszünk egyedül” – figyelmeztetett Kiss Róbert Richard, aki szerint a zsúfoltság ellenére az ország változatlanul Európa egyik legvonzóbb desztinációja.
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyal a nyaralópiac: 37 százalékos drágulás fél év alatt
A lakáspiachoz hasonlóan a nyaralópiac is jelentős lendületet vett 2025…
Tovább olvasom >Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >180 millió eurós fejlesztést tervez a Gruppo Megamark Dél-Olaszországban
Az olaszországi regionális élelmiszer-kiskereskedő, a Gruppo Megamark két év alatt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jövő szombaton kezdődik a Nyitott Napok Porta rendezvénysorozata
Jövő szombaton Szatmár és Bereg térségének bemutatkozásával kezdődik a Nyitott…
Tovább olvasom >Újabb drágulási hullám a baromfipiacokon: a csirkemell ára egy év alatt 17 százalékkal nőtt
Jelentősen emelkedtek a baromfitermékek árai Magyarországon az elmúlt hónapokban –…
Tovább olvasom >62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >