Olasz Hetek az Auchanban – Két héten keresztül különleges dél-olasz élelmiszereket kínál minden Auchan áruház
Az Olasz Külkereskedelmi Intézet és az Auchan Magyarország Kft. együttműködésének köszönhetően 29 dél-olaszországi cég termékeit ismerhetik meg a magyar vásárlók október 22. és november 4. között. Az itthon korábban még nem forgalmazott különleges élelmiszerek és kozmetikumok az Auchan áruházaiban lesznek megvásárolhatók az Olasz Hetek program keretében. A „Piano Export Sud” olasz kereskedelemfejlesztési program négy olasz tartomány, Campania, Calabria, Puglia és Szicília bemutatkozását segíti külföldön, így Magyarországon idén először.
Az Olasz Külkereskedelmi Intézet – az Olasz Nagykövetség Kereskedelemfejlesztési Szekciója – és az Auchan Magyarorszá Kft. együttműködésének eredményeként 29 dél-olaszországi cég termékei mutatkozhatnak be Magyarországon október 22. és november 4. között. Az Olasz Heteket október 20-án főzőshow-val egybekötött termékbemutató előzte meg az Olasz Külkereskedelmi Intézet szervezésében a Casa Pomo D’Oro-ban, ahol Gianni Annoni és Alessandro Manna mesterszakács mutatta be a dél-olasz régió élelmiszereit és konyhájának sajátosságait. Campania, Calabria, Puglia és Szicília ételei közül a főzőshow-n nagy sikert aratott a pugliai „Orecchiette alla pizzaiola” tészta, valamint az „Insalata di riso” is sok jelenlévő tetszését elnyerte.
A bemutatót megelőző sajtótájékoztatón felszólalt Őexcell. Maria Assunta Accili olasz nagykövet, Enrico Barbieri, az Olasz Külkereskedelmi Intézet budapesti irodájának igazgatója, valamint Benoit Barbault, az Auchan Magyarország Kft. beszerzési igazgatója.
Az olasz konyha nagy népszerűségnek örvend Magyarországon, a nemzetközi konyhák között kiemelkedő helyet foglal el. Erre bizonyíték a sikeresen működő olasz éttermek száma, amelyekben általában olasz a főszakács. Az olasz konyha friss, egészséges alapanyagokat használ, és az egyszerűbb fogások gyorsan és könnyen elkészíthetők otthon is. Az olasz élelmiszergyártókra jellemző, hogy többnyire családi vállalkozásból induló, kézműves hagyományokra épülő kis- és középvállalkozások, ez a háttér pedig kiváló minőségű termékeket eredményez.
A vásárlók keresik és szeretik az olasz élelmiszereket, melyek kínálata tovább bővíthető lenne a hazai áruházakban. A KSH adatai szerint 2014-ben 200 millió euró értékben érkezett olasz élelmiszer Magyarországra, amely a teljes élelmiszer import 5 százaléka. A borok importját tekintve Olaszországból származik a Magyarországon forgalmazott, palackozott borok mintegy 26 százaléka.
Enrico Barbieri, az Olasz Külkereskedelmi Intézet budapesti irodájának igazgatója kiemelte, hogy az Auchannal létrejött együttműködésnek köszönhetően „a következő két hétben a magyar vásárlók minőségi, Dél-Olaszországból származó élelmiszerkülönlegességek nagy választékát kóstolhatják és vásárolhatják majd meg az üzletekben.”
„Az Auchan Magyarországnál pontosan egy éve alakítottuk ki a Nemzetközi Konyha választékunkat. Nagyon büszkék vagyunk az itt megtalálható mintegy 800-féle termékre, melyek közül a legnépszerűbbek az olasz konyha alapanyagai. Éppen ezért is nagy örömre szolgál, hogy vásárlóinknak az Olasz Külkereskedelmi Intézettel együttműködve elhozhatjuk Dél-Olaszország négy régiójának termékeit. – mondta el Benoit Barbault, az Auchan Magyaroszág Kft. beszerzési igazgatója. – Reméljük, hogy az elkövetkezendő két hétben számos új vásárló válik majd a dél-olasz konyha szerelmesévé a kóstoltatások és az akciók segítségével az Auchan áruházakban.”
A 19 Auchan áruházban megrendezésre kerülő Olasz Hetek során két héten keresztül olyan különleges termékekkel találkozhatnak a vásárlók, amelyeket a magyar piacon eddig még nem forgalmaztak. A meglévő nemzetközi konyha olasz termék választéka mellett az alábbi termékkategóriákban fedezhetnek fel 250 féle újdonságot az érdeklődők: hosszú szavatossági idejű bio gyümölcslevek, különféle borok (fehérborok, habzóborok, rozék, vörösborok), citromlevek, ecetek, de kávék, kekszek, kézműves tészták, olajok, olajbogyók, tonhalak, sajtok, szószok is gazdagítják majd a kínálatot, sőt, kozmetikai termékek is megjelennek. Október 22-től 27-ig, négy napon keresztül kóstolókon ismerkedhetnek Dél-Olaszország ízeivel a vásárlók valamennyi magyarországi Auchan áruházban.
Kapcsolódó cikkeink
Versenyhivatali fázisba ért az Indotek csoport Auchan-felvásárlása
Az Indotek csoport által vezetett, négy éve húzódó folyamat újabb…
Tovább olvasom >Közel 2400 munkahelyet szüntethet meg az Auchan Franciaországban
Jelentős átszervezésről tett bejelentést az Auchan vezetősége, melynek során a…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >