Olasz győzelemmel zárulhat az „európai sajtháború”
Észak-olasz és német sajtgyártók az Európai Bíróság előtt jelenleg is folyó pere precedens értékű lehet, hiszen az olaszok kifogása szerint Németországban jogtalanul használják a parmezán kifejezést a nem eredeti pármai sajtokra.
Bár még nem zárult le a jogi procedúra, az ügy jelenlegi
állása alapján könnyen lehet, hogy eltiltják a német cégeket a
"pármai" szó használatától ugyanis a németek nem tudták
bebizonyítani, hogy a "Parmesan" név nem az eredeti, természetesen
jogvédett Parmeggiano Reggiano márkából ered, írja az AP hírügynökség.
Végső döntést azonban csak később hoz majd az Európai
Bíróság az ügyben, amely alapján eldől, hogy parmezán név alatt csak az eredeti
észak-olasz sajtot lehet árulni, vagy Európa bármely sajtkészítője árusíthat
terméket ezen a néven.
Az olaszok már évek óta próbálják elérni, hogy az EU-ban
árusított minden termékre – az élelmiszertől a bútorokon át a ruhákig –
azonosító címkék kerüljenek a nemzeti ipar védelmének érdekében, ennek a
törekvésnek pedig éppen Németország az egyik legnagyobb ellenzője.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >