Olasz győzelemmel zárulhat az „európai sajtháború”
Észak-olasz és német sajtgyártók az Európai Bíróság előtt jelenleg is folyó pere precedens értékű lehet, hiszen az olaszok kifogása szerint Németországban jogtalanul használják a parmezán kifejezést a nem eredeti pármai sajtokra.
Bár még nem zárult le a jogi procedúra, az ügy jelenlegi
állása alapján könnyen lehet, hogy eltiltják a német cégeket a
"pármai" szó használatától ugyanis a németek nem tudták
bebizonyítani, hogy a "Parmesan" név nem az eredeti, természetesen
jogvédett Parmeggiano Reggiano márkából ered, írja az AP hírügynökség.
Végső döntést azonban csak később hoz majd az Európai
Bíróság az ügyben, amely alapján eldől, hogy parmezán név alatt csak az eredeti
észak-olasz sajtot lehet árulni, vagy Európa bármely sajtkészítője árusíthat
terméket ezen a néven.
Az olaszok már évek óta próbálják elérni, hogy az EU-ban
árusított minden termékre – az élelmiszertől a bútorokon át a ruhákig –
azonosító címkék kerüljenek a nemzeti ipar védelmének érdekében, ennek a
törekvésnek pedig éppen Németország az egyik legnagyobb ellenzője.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >